Hi allemaal.
Ik , ben van plan om in deze vakantie een nieuw project te starten. Ik wil mijn project van de zelfbouwbeamer (wat ik een tijdje geleden startte) omtoveren naar een soort laptop idee.
---
MIJN IDEE
---
*Ik neem een moederboard uit een server (klein en snel), *vervolgens neem ik een oudere video kaart (met VESA connector erop)
*ik heb een lcd scherm van een laptop
*Voeg alles samen, +een kleine voeding/etc, en je hebt een werkende mobile mini pc
///een mooie plexiglas case eromheen en klaar///
---
/MIJN IDEE
---
Jullie zouden denken; geen probleem toch, dat kan gewoon.
Nou heb ik niet echt een probleem, maar eerder een paar vragen. Mijn vraag luid: "Hoe sluit ik mijn lcd scherm aan op de oudere videokaarten".
Van dit aansluiten heb ik echt helemaal 0% verstand. Ik hoop dat jullie mij dan ook stap voor stap kunnen uitelggen hoe dit moet voor mijn geval
Ik heb de volgende research al gedaan:
///
het lcd scherm: LG.PHILIPS LP141XA Liquid Crystal Display
de mogelijk te gebruiken (oude) video kaarten (dit zijn alle opties die ik heb
*CIRRUS LOGIC; CL-GD5446-HC-A
*S3 TRio; 86c764X
(beide kaarten hebben een Vesa connector)
ik zou graag een helpende hand willen hebben bij mijn project. Het aansluiten van het lcd-display aan de videokaart is mijn grootste probleem. Wie kan mij helpen???
(het liefst met een stap voor stap beschrijving)
Ik , ben van plan om in deze vakantie een nieuw project te starten. Ik wil mijn project van de zelfbouwbeamer (wat ik een tijdje geleden startte) omtoveren naar een soort laptop idee.
---
MIJN IDEE
---
*Ik neem een moederboard uit een server (klein en snel), *vervolgens neem ik een oudere video kaart (met VESA connector erop)
*ik heb een lcd scherm van een laptop
*Voeg alles samen, +een kleine voeding/etc, en je hebt een werkende mobile mini pc
///een mooie plexiglas case eromheen en klaar///
---
/MIJN IDEE
---
Jullie zouden denken; geen probleem toch, dat kan gewoon.
Nou heb ik niet echt een probleem, maar eerder een paar vragen. Mijn vraag luid: "Hoe sluit ik mijn lcd scherm aan op de oudere videokaarten".
Van dit aansluiten heb ik echt helemaal 0% verstand. Ik hoop dat jullie mij dan ook stap voor stap kunnen uitelggen hoe dit moet voor mijn geval
Ik heb de volgende research al gedaan:
///
het lcd scherm: LG.PHILIPS LP141XA Liquid Crystal Display
de mogelijk te gebruiken (oude) video kaarten (dit zijn alle opties die ik heb
*CIRRUS LOGIC; CL-GD5446-HC-A
*S3 TRio; 86c764X
(beide kaarten hebben een Vesa connector)
ik zou graag een helpende hand willen hebben bij mijn project. Het aansluiten van het lcd-display aan de videokaart is mijn grootste probleem. Wie kan mij helpen???
(het liefst met een stap voor stap beschrijving)