Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

-=LCD AAN PC=-

Pagina: 1
Acties:
  • 1.040 views

• TheMatrixHasYou
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-11 23:11
Hi allemaal.
Ik , ben van plan om in deze vakantie een nieuw project te starten. Ik wil mijn project van de zelfbouwbeamer (wat ik een tijdje geleden startte) omtoveren naar een soort laptop idee.

---
MIJN IDEE
---
*Ik neem een moederboard uit een server (klein en snel), *vervolgens neem ik een oudere video kaart (met VESA connector erop)
*ik heb een lcd scherm van een laptop
*Voeg alles samen, +een kleine voeding/etc, en je hebt een werkende mobile mini pc
///een mooie plexiglas case eromheen en klaar///
---
/MIJN IDEE
---

Jullie zouden denken; geen probleem toch, dat kan gewoon.
Nou heb ik niet echt een probleem, maar eerder een paar vragen. Mijn vraag luid: "Hoe sluit ik mijn lcd scherm aan op de oudere videokaarten".
Van dit aansluiten heb ik echt helemaal 0% verstand. Ik hoop dat jullie mij dan ook stap voor stap kunnen uitelggen hoe dit moet voor mijn geval

Ik heb de volgende research al gedaan:
///

het lcd scherm: LG.PHILIPS LP141XA Liquid Crystal Display

de mogelijk te gebruiken (oude) video kaarten (dit zijn alle opties die ik heb
*CIRRUS LOGIC; CL-GD5446-HC-A
*S3 TRio; 86c764X
(beide kaarten hebben een Vesa connector)

ik zou graag een helpende hand willen hebben bij mijn project. Het aansluiten van het lcd-display aan de videokaart is mijn grootste probleem. Wie kan mij helpen???
(het liefst met een stap voor stap beschrijving)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in dit topic: Laptop LCD aan VGA-kaart
Beter dan dit ga je het niet krijgen :)

• TheMatrixHasYou
bedankt voor de snelle reactie, alleen ik ben net van dat topic vandaan.

Als je mij datasheet bekijkt het ik andere pinnen en polen. Ik het dat hele topic doorgespit maar werd er voor mijn situatie niet wijzer van.

Zou iemand mij gerichte julp kunnen geven?

mvg,
Matrix :P

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 11:51
je hebt een lvds (low voltage differential signalling) display. deze kun je niet direct op een vesa connector zetten voor zover ik weet. op ebay zijn er wel controllers voor te vinden geloof ik.

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• TheMatrixHasYou
ok, nu ik weet dat ik een lvds scherm heb, heb ik de volgende 2 vragen:

1.) kan ik zelf zo'n lvds controller maken, (of kan ik het op een andere manier aansluiten)
2.) [ff een heel andere vraag] kan ik een slimdrive (met mini IDE) gewoon soderen aan een IDE flatcable, en in mijn moederboard stoppen (en dat het dan ook nog werkt :P)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
TheMatrixHasYou schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:52:
ok, nu ik weet dat ik een lvds scherm heb, heb ik de volgende 2 vragen:

1.) kan ik zelf zo'n lvds controller maken, (of kan ik het op een andere manier aansluiten)
2.) [ff een heel andere vraag] kan ik een slimdrive (met mini IDE) gewoon soderen aan een IDE flatcable, en in mijn moederboard stoppen (en dat het dan ook nog werkt :P)
1. Nee, daar is de controller te ingewikkeld voor.
2. Ja dat kan, maar een slimline drive heeft de voeding ook op de IDE kabel zitten, dus daar moet je wel op letten anders pomp je straks stroom in de verkeerde pinnen, en blaas je je apparatuur op.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Pak gewoon een LCD scherm met VGA connectie, scheelt je veel werk en je haalt nog een beetje resolutie ook nog...

• TheMatrixHasYou
bedankt voor jullie reacties

Wonder boven wonder heb ik nog een 2e lcd scherm gevonden ergens in een hoekje,
MIJ NIEUWE (gevonden) LCD SCHERM HEEFT WEL DE JUISTE AANSLUITINGEN, EN IS EXACT HETZELFDE SCHERM AL IN Laptop LCD aan VGA-kaart WERDT GEBRUIKT.

Als ik daar niet uitkom post ik wel weer een vraag :P

@ThinkPad bedankt voor je reactie over de mini IDE, anders was mijn mini dvd speler nu misschien dood geweest

btw laatste vraag (betreft de mini IDE die op een slimdrive zit) heeft iemand een pinout voor mij van een slimdrive, zodat ik weet waar de spanning op moet :P

mvg,

Matrix :P

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

_=[ Slotje ]=_

Ik ga een slotje op je topic zetten. De redenen zal ik hieronder uit de doeken doen.

Hetgeen wat als eerste opvalt is je... nogal enthousiaste gebruik van decoraties en dergelijke, zowel in de topicstart als in de titel. Dat is allemaal wel leuk en wel, maar als iedereen dat gaat doen, lijkt het hier meer op een flipperkast dan een forum.

Het is niet erg een nette topicstart te willen maken, maar doe dat dan netjes met tables enzo, en ga niet met semantische zaken als bold- en italic-tags smijten. Zie de startposten van de verschillende grote topics als voorbeeld. Titles 'opleuken' is meer not-done, dat willen we hier gewoon liever niet zien.

Verder had je met wat zoeken ook wel het hier aangegeven topic Laptop LCD aan VGA-kaart kunnen vinden. Het is op GoT de bedoeling dat je eerst goed zoekt en zelf je best doet voordat je een topic opent. Voor hetzelfde geld is het onderwerp al duizenden keren langsgekomen.

BOVENDIEN IS HET ZO DAT TIKKEN IN HOOFDLETTERS ALS SCHREEUWEN GEZIEN WORD! EN DAT WIL JE EIGENLIJK VOORKOMEN ALS MENSEN JE MOETEN HELPEN! JIJ GAAT EEN VRAAG DIE IEMAND JE TOESCHREEUWT TOCH OOK NIET GRAAG BEANTWOORDEN?!?

Anyway, ik hoop dat je mijn punt snapt. (En ik geloof dat ik nu alle web-1.0-kunsten uit RML wel toegepast heb.)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.