Ik heb al eens een flink grote
extension gemaakt voor firefox en dat gebeurt met javascript + xul. Het is op het begin even flink iritant omdat er heel veel heel slecht is gedocumenteerd en het ontwerp van firefox steekt soms gewoon heel raar in elkaar. Als je gewend bent aan de kwaliteit van bijvoorbeeld msdn dan steekt mdc daar enorm schril bij af. Maar zodra je je weg er in hebt gevonden kom je een heel eind (tot die tijd is het veel ellende).
Normaal gesproken kan je alles doen met javascript + xul, maar als je echt zwaar rekenwerk hebt is het wellicht beter om een
plugin te maken met c/c++. Ik heb al eens een voorbeeld plugin (c/c++) van mdc gedownload en gecompileerd met mingw en die had ik na 10 minuten al draaien. Misschien is dit ook mogelijk om met c# te doen.
Maar als je geen kei-goede reden hebt om het in c# te doen zou ik gewoon een extension maken met javascript en xul. Als je nieuw bent met firefox ontwikkeling is dat meer dan lastig genoeg

. 95%+ van de "exta's" voor firefox is ook een extension, maar dingen als een quicktimeplayer of een flashspeler zijn natuurlijk wel een plugin omdat je geen flimpjes kan afspelen met een javascript programma.
PS voordat je 1 regel code maakt even de info pagina's over het maken van een extension 3x heel goed doorlezen. Er staat o.a. goede info over extra tools die je "moet" gebruiken zoals een javascript debugger en een soort van javascript terminal ding (ben naam even vergeten).
PPS Je zal op het begin steeds aanlopen tegen dingen die om rare redenen niet werken. Beste is om even een post te doen op het firefox forum in de goede topic want met de slechte documentatie is er gewoon zelf lang niet altijd uit te komen.
[
Voor 46% gewijzigd door
Verwijderd op 28-02-2008 19:03
]