Toon posts:

Old skool SpyderPRO, op CRT of toch op LCD/laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb via Marktplaats voor een zacht prijsje de SpyderPRO (versie 1) overgenomen. Ik wil op m'n laptop vooral ermee photoshoppen voordat ik de foto's naar de drukkerij breng :9.

Nu wil het geval dat ik hier een stoffige CRT-beeldbuis heb staan. Doet nog prima, maar is jarenlang niet gebruikt. Nou hoor ik van alle kanten dat SpyderPro 2 en 3 voor LCD/laptopschermen top zijn, en dat SpyderPro 1 verschrikkelijk is voor LCD/Laptop en stukken beter voor CRT :{..
Optie is dat ik m'n laptop met VGA-connector op mn 17 inch CRT kan aansluiten, mocht dit beter beeld geven icm SpyderPro. Maar ik weet niet of dat wel klopt?

Wat is het beste icm SpyderPro? CRT of mn laptopscherm? En kalibreert SpyderPro vele malen beter op een CRT-scherm :?.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Waarom kalibreer je ze niet beiden en kijk je of het resultaat goed (genoeg) is?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik paar prints via iemands computer afgedrukt (LCD). En het komt niet overeen met wat ik zag op het scherm. Het verschilt op alledrie schermen. Bij de CRT is er wellicht teveel contrast. Bij mn laptop is er meer witheid (luminance), en bij z'n Ilyama scherm is er meer balans. Anyway, ik heb mn laptop even met SpyderPro laten kalibreren, en nu valt mij op dat m'n beeld nu behoorlijk tegen het rode aanloopt.

Dat hele SpyderPro is gewoon troep. Dus ik wil de RGB-instellingen van m'n scherm wijzigen (iets minder rood). Maar ik kan geen adjust-knop vinden :?