Tv-out werkt gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet

Pagina: 1
Acties:

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Sinds kort heb ik een barebone die ik als mediacenter wil gebruiken. Eerst zat er een ati rage 128 pro (met 7 pins s-video uitgang) in die via een 7 pins svideo --> composite converter aangesloten zat op een Philips televisie (ongeveer 4 jaar oud) en perfect beeld gaf. Windows XP MCE ondersteunt die kaart echter niet (ik kan dan geen dvd's afspelen e.d.) en ik heb dus een upgrade gedaan.

Ik heb nu een atri radeon 8500le (met 7 pins s-video uitgang) in mijn barebone gezet. Deze kaart is ook weer aangesloten op dezelfde manier als de ati rage 128 pro. Tijdens het opstarten van de PC zie ik het beeld netjes op mijn televisie. Zodra ik echter in Windows kom zie ik op de tv allemaal strepen en stippen heen en weer schieten. Ik dacht zelf aan een driver probleem dus ik heb de drivers verwijderd. Toen heb ik omega drivers geinstalleerd, maar weer dezelfde problemen. Na alle drivers eraf gegooid te hebben heb ik de pc gestart. De tv gaf zowaar beeld in Windows, maar de pc is niet bruikbaar zonder videokaart drivers.

Na dit alles heb ik de barebone ook nog even aan een oude Samsung televisie gehangen via dezelfde kabeltjes als ik gebruik bij de Philips TV. Op de Samsung Tv krijg ik gewoon beeld, zelfs met de videokaart drivers geïnstalleerd.

Heeft iemand enig idee hoe ik er toch voor kan zorgen dat ik het PC beeld op mijn televisie kan zien?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys