Hey allemaal,
Alvast sorry tegen admins als ik dit topic niet juist geplaatst hebt ofzo.
Graag had ik wat Hulp bij mijn allereerste Overclock, en misschien wat tips wat ik beter kan doen.
Ik ken een klein beetje van pc's maarr ben geen super pro.
Ok om even uit te leggen wat mijn probleem is:
Ik ben al tijdje door allerlei forums aant bladeren om te zien hoe ik moet overclocken, ook heb ik hier de beginselen geleerd van OC (goede pagina trouwens die basisguide, daarmee hebbe jullie me al aardig op weg geholpen) men pc specs zijn de volgende:
Pentium 4 prescott 630 3.0ghz
Msi p6n Sli moederbordje (niet de platinium)
Msi geforce 6600 GT 128mb
1gb OCZ spec ops gaming series dual channel ddr2 (simpel gcooled geheugen denk ik) draaiend op 400mhz volgens CPU-Z.
Qua cooling, heb ik 2 standaard cooler achteraan men case onderaan, en de voeding is Delux 420W met zon airflow systeemke.
men beeldkaart heeft orginele cooler.
CPU cooler is niet de orginele van Intel, Merk weetk ik niet (niet zelf gekocht) maar lijkt sterk op volgende, enkel een pak kleiner, ongeeer 5x5cm fan erop en neerblaasend :
http://www.pcsilent.nl/nl...fd40d09a63ad7c731e0645857
er staat iets op van Foxonn maar denkt dat dat nutteloze info is.
Setting in bios Zelf:
ik heb in bios settings hetvolgende veranderd:
CPU FEATURE:
-Execute Disable Bit Disabled
-Set Limit CPUID Disabled
C1E Disabled
CELL MENU:
D.O.T Control Disabled
INTEL EIST Disabled
System Clock Mode Manual
FSB Clock 850 MHZ
Mem Clock 800 MHZ
CPU ratio x15
CPU voltage: 0.00v (???)
MEM voltage: Auto
NB voltage: 1.25V
SB voltage: 1.50V
FSB VTT voltage: 0%
als ik alles nakijk met pc wizard en CPU-z temp cpu = 31°C (in bios 38°C) atm en ik draai op ong. 3.19ghz
Dit is men eerste overclock ooit, heb dit nog nooit eerder gedaan, en ben al blij met dit resultaat.
Ik zou wat hulp kunnen gebruiken in hoever ik men fsb mag naar boven trekken, en wat ik misschien nog beter verander.
ik ben totale leek op gebied van Overclocking dus alle kritiek word als info beschouwd
alvast bedankt
Alvast sorry tegen admins als ik dit topic niet juist geplaatst hebt ofzo.
Graag had ik wat Hulp bij mijn allereerste Overclock, en misschien wat tips wat ik beter kan doen.
Ik ken een klein beetje van pc's maarr ben geen super pro.
Ok om even uit te leggen wat mijn probleem is:
Ik ben al tijdje door allerlei forums aant bladeren om te zien hoe ik moet overclocken, ook heb ik hier de beginselen geleerd van OC (goede pagina trouwens die basisguide, daarmee hebbe jullie me al aardig op weg geholpen) men pc specs zijn de volgende:
Pentium 4 prescott 630 3.0ghz
Msi p6n Sli moederbordje (niet de platinium)
Msi geforce 6600 GT 128mb
1gb OCZ spec ops gaming series dual channel ddr2 (simpel gcooled geheugen denk ik) draaiend op 400mhz volgens CPU-Z.
Qua cooling, heb ik 2 standaard cooler achteraan men case onderaan, en de voeding is Delux 420W met zon airflow systeemke.
men beeldkaart heeft orginele cooler.
CPU cooler is niet de orginele van Intel, Merk weetk ik niet (niet zelf gekocht) maar lijkt sterk op volgende, enkel een pak kleiner, ongeeer 5x5cm fan erop en neerblaasend :
http://www.pcsilent.nl/nl...fd40d09a63ad7c731e0645857
er staat iets op van Foxonn maar denkt dat dat nutteloze info is.
Setting in bios Zelf:
ik heb in bios settings hetvolgende veranderd:
CPU FEATURE:
-Execute Disable Bit Disabled
-Set Limit CPUID Disabled
C1E Disabled
CELL MENU:
D.O.T Control Disabled
INTEL EIST Disabled
System Clock Mode Manual
FSB Clock 850 MHZ
Mem Clock 800 MHZ
CPU ratio x15
CPU voltage: 0.00v (???)
MEM voltage: Auto
NB voltage: 1.25V
SB voltage: 1.50V
FSB VTT voltage: 0%
als ik alles nakijk met pc wizard en CPU-z temp cpu = 31°C (in bios 38°C) atm en ik draai op ong. 3.19ghz
Dit is men eerste overclock ooit, heb dit nog nooit eerder gedaan, en ben al blij met dit resultaat.
Ik zou wat hulp kunnen gebruiken in hoever ik men fsb mag naar boven trekken, en wat ik misschien nog beter verander.
ik ben totale leek op gebied van Overclocking dus alle kritiek word als info beschouwd
alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Robinator op 27-02-2008 17:28 ]