Ik ben bezig een ouwe ranzige site met javascript en lelijke html en tabelopmaak om te zetten naar Joomla 1.5 met een volledig css-based template, dus geen tables meer. Nu had ik in de oude site volgende pagina:

Nu heb ik dit lijstje in de nieuwe site opgesteld als een definition list, wat mij het meest logische leek. Dat ziet er in de html dus als volgt uit:
Ik wil de weergave echter wel in van die mooie vlakjes, net alsof het in de tabel stond. Dus daar maken we dit css'je voor:
De borders horen er niet, maar heb ik er ff gezet voor het debuggen, om te zien waar alle vlakken ophouden en beginnen. Dit zorgt echter voor het volgende resultaat:

Bijna goed, maar om een of andere reden begint de tweede rij niet helemaal links, maar pas onder de tweede 'kolom'. Ik zit ff helemaal vast met hoe en waar ik dit kan oplossen. Iemand een tip waar ik kan kijken?
Nu heb ik dit lijstje in de nieuwe site opgesteld als een definition list, wat mij het meest logische leek. Dat ziet er in de html dus als volgt uit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <dl> <dt>U.Z. Brussel</dt> <dd><p>Prof. A. Malfroot</p> <p>Laarbeeklaan 101<br />1090 Brussel</p> <p>Tel: 02 477 56 00<br />Fax: 02 477 58 00</p> <p><a href="mailto:anne.malfroot@uzbrussel.be">anne.malfroot@uzbrussel.be</a><br /><a href="http://www.mucojette.be" rel="external"></a></p> </dd> <dt>U.Z. Gasthuisberg</dt> <dd><p>Prof. K. De Boeck (kinderen)<br />Prof. L. Dupont (volwassenen)</p> <p>Herestraat 49<br />3000 Leuven</p> <p>Tel: 016 34 38 61<br />Fax: 016 34 38 17</p> <p><a href="mailto:els.aertgeerts@uz.kuleuven.ac.be">els.aertgeerts@uz.kuleuven.ac.be</a></p> </dd> ... </dl> |
Ik wil de weergave echter wel in van die mooie vlakjes, net alsof het in de tabel stond. Dus daar maken we dit css'je voor:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| dl.mucocentra { width:100%; } dl.mucocentra dt { float:left; width:30%; height:1.6em; margin: 0; padding:0; font-size: 1.5em; color: #666633; border-bottom: 1px solid #666633; border: 1px dashed black; } dl.mucocentra dd { float:left; width:30%; height:auto; padding:0; margin:2.5em 0 40px -30%; border: 1px dotted black; } |
De borders horen er niet, maar heb ik er ff gezet voor het debuggen, om te zien waar alle vlakken ophouden en beginnen. Dit zorgt echter voor het volgende resultaat:
Bijna goed, maar om een of andere reden begint de tweede rij niet helemaal links, maar pas onder de tweede 'kolom'. Ik zit ff helemaal vast met hoe en waar ik dit kan oplossen. Iemand een tip waar ik kan kijken?
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten