[OC]Intel Pentium 4 631 - Welke instellingen in BIOS?

Pagina: 1
Acties:

• Wardie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik heb net een nieuwe computer en wil deze graag overclocken. Dit ook omdat ik heb gelezen dat de Intel Pentium 4 631 een hele geschikte?? OC'er is. Wie heeft ervaring/ kan mij helpen met de instellingen in de BIOS?
Dit is natuurlijk te weining info, daarom heb ik even een cpu-z dump gemaakt.
BTW ik heb een stock fan.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Alleerst, welkom op Tweakers :)

Helaas weet ik niet of je Frequently Asked Questions TCA hebt doorgelezen, maar dat zou een goede opstap zijn.

Tevens kan ik je vertellen dat je moederbord geen geweldig OC-bord is.

• Wardie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik heb de FAQ gelezen; misschien dat er toch mensen zijn die mij kunnen helpen? Ik heb het al wel voor elkaar gekregen om de processor op 3,3Ghz te laten draaien. Ik hoopte eigenlijk dat ik rond de 3,5Ghz kon komen... Is dit mogelijk? Zo ja, kan iemand me daar bij helpen?
Het moederbord is niet geweldig, dat weet ik. Stel ik koop een P5K; zijn er dan meer mogelijkheden?
Gr. Wardie

[EDIT]
Nu ik heb bereikt wat ik wilde lijkt het mij wel zo aardig om even te melden hoe ik dat gedaan heb.
Ik heb de volgende instellingen gebruikt:
FSB 240Mhz
DDR2 Auto
Vcore 1,52V
PCI-e 118Mhz
PCI 33,3Mhz

De timings van het geheugen heb ik het door het systeem laten bepalen. Het is nu gelukt omdat ik op een site heb gevonden dat als je de PCI-e op 116 of 118 zet je verder kunt overclocken. Het schijnt een bug te zijn; ik weet er het fijne niet van.

Mijn systeem draait nu geheel stabiel op 3,6 Ghz 8) . De temperaturen vind ik te hoog, namelijk 54 Idle en 70 Stressed. Dit is overigens wel met de boxed cooler. Ik heb een Artic Freezer 7 Pro besteld, daarmee worden de temps vast stukken lager. >:)

[ Voor 48% gewijzigd door Wardie op 11-03-2008 14:26 . Reden: UPDATE ]