[Acer Notebook] Scherm valt weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Hey,

Ik ben nu al een tijdje aan het knutselen aan een laptop van een klant van mij.
Geen onbekend probleem bij mij en waarschijnlijk ook niet bij jullie, het laptopje van Acer heeft problemen met zijn scherm.
Na een kleine periode (verschilt tussen de 20s en 1m) valt de backlight weg.
Ik heb al een nieuwe inverter besteld en geplaatst, maar dat mocht helaas niet baten.
Kabeltjes nagekeken die lopen naar het scherm zelf maar die lijken mij ook allemaal inorde en nog goed vast te zitten.

Het is een Acer aspire 1520, ouder model dus.

Iemand enig idee wat het nog meer zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:29
Is het niet toevallig het schakelaartje van het sluiten van klep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentron
Paulusbrand schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:52:
Is het niet toevallig het schakelaartje van het sluiten van klep?
Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat de backlight uitgaat na een x periode aan tijd denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
xentron schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat de backlight uitgaat na een x periode aan tijd denk je?
sluiting/doorslag in de ccfl?

al eens met andere ccfl getest?

edit: en ook al eens zonder accu getest? (alleen adaptor)? Ik heb defecte accus gezien bij acers die de meest vage errors creeerden

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 27-02-2008 23:50 ]

• Blackeagle
  • Laatst online: 12-04 23:07
Dus de laptop staat volledig stil? (geen bewegingen met het scherm oid?)

Zonder batterij werkt ie goed? (Om de voedingsaansluiting zeker te stellen)

offtopic:
Acer Crap? Hmm jammer van zo'n kortzichtige mening.

[ Voor 79% gewijzigd door Blackeagle op 28-02-2008 04:36 ]

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Blackeagle schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 04:26:
offtopic:
Acer Crap? Hmm jammer van zo'n kortzichtige mening.
offtopic:
Tja... wees eerlijk, echt goede kwaliteit is het spul van Acer meestal ook weer niet ;)

Ik heb persoonlijk nog geen Acer laptop gezien die geen defecten/loszittende onderdelen had binnen een jaar, al kan het zijn dat ik net de verkeerde gezien heb, maar 10x met zeker 5 verschillende modellen valt toch geen toeval meer te noemen.

@TS: is het hitte gerelateerd? (oftewel, als je de laptop een tijd aan hebt laten staan valt het scherm dan sneller uit?)
Zoja... kijk dan eens naar de stroomvoorziening van de inverter (op het moederbord), misschien dat de aansluiting niet meer goed vast zit.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
Wolfboy schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 04:54:
[...]
offtopic:
Tja... wees eerlijk, echt goede kwaliteit is het spul van Acer meestal ook weer niet ;)

Ik heb persoonlijk nog geen Acer laptop gezien die geen defecten/loszittende onderdelen had binnen een jaar, al kan het zijn dat ik net de verkeerde gezien heb, maar 10x met zeker 5 verschillende modellen valt toch geen toeval meer te noemen.

.....
offtopic:
Zozo, en van 10 laptops kan je al zeggen dat ze allemaal slecht zijn 8)7 (als je op een helpdesk werkt van Dell hoor je ook alleen maar slechte berichten, betekend dit dan dat Dell slecht is???
Daarom: kortzichtige mening

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentron
Sorry als ik mensen beledig met "Acer crap" maar in de jaren dat ik al laptops repareer of beoordeel voor RMA is acer toch wel bijna 60% van alles wat binnenkomt.
Dat zegt toch wel wat denk ik zo...
Maar dit is wel acer voor de gemstone lijn, ik weet niet hoe het nu met acer gesteld staat.

On Topic:
Zonder accu doet hij dat, met accu zonder AC doet hij precies het zelfde.
Het de stroomvoorziening nagelopen, zelfs de boel handmatig vastgehouden terwijl ik hem opstarte, zelfde probleem.
Ik heb nog niet geprobeert de ccfl te vervangen, moet ik nog even kijken in de stapel met overleden laptops achter of ik nog een gelijkwaardige ccfl kan vinden die ik er even in kan plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door xentron op 29-02-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Blackeagle schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 04:01:
[...]

offtopic:
Zozo, en van 10 laptops kan je al zeggen dat ze allemaal slecht zijn 8)7 (als je op een helpdesk werkt van Dell hoor je ook alleen maar slechte berichten, betekend dit dan dat Dell slecht is???
Daarom: kortzichtige mening
offtopic:
Euhm... lees mijn bericht eens goed ofzo? Ik zeg niet dat ze allemaal slecht is, ik zeg alleen dat de kwaliteit van Acer over het algemeen wat te wensen over laat. En het kan aan mij liggen maar als 10 van de 10 Acer laptops die ik tot nu toe gezien heb problemen vertonen (iig 5 verschillende modellen, over de jaren heen) dan zie ik toch wel enig patroon, maar wie weet ben ik gewoon erg paranoia en is het normaal dat je veel defecte Acer laptops tegen komt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
Wolfboy schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 03:59:
[...]
offtopic:
Euhm... lees mijn bericht eens goed ofzo? Ik zeg niet dat ze allemaal slecht is, ik zeg alleen dat de kwaliteit van Acer over het algemeen wat te wensen over laat. En het kan aan mij liggen maar als 10 van de 10 Acer laptops die ik tot nu toe gezien heb problemen vertonen (iig 5 verschillende modellen, over de jaren heen) dan zie ik toch wel enig patroon, maar wie weet ben ik gewoon erg paranoia en is het normaal dat je veel defecte Acer laptops tegen komt. 8)7
offtopic:
1. het is niet de kwaliteit van Acer btw. Het is de kwaliteit van de fabrikant waar Acer het van koopt. (zoals meerdere fabrikanten dit doen)
2. Kom bij mij 's kijken, heb een Acer laptop, 4 jaar oud, 0 probleem mee.
En een laptop van 4 maand oud, ook 0 probleem mee
3. Er zijn nog steeds maar weinig "tweakers/gebruikers" die met een *elk mogelijk merk* laptop even op een forum posten dat ie WEL goed is.
4. Daarnaast vinden de ervaren computergebruikers/tweakers altijd wel een hardware probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
xentron schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:14:
Sorry als ik mensen beledig met "Acer crap" maar in de jaren dat ik al laptops repareer of beoordeel voor RMA is acer toch wel bijna 60% van alles wat binnenkomt.
Dat zegt toch wel wat denk ik zo...
Maar dit is wel acer voor de gemstone lijn, ik weet niet hoe het nu met acer gesteld staat.
Dus 60% is Acer wat je binnen krijgt.
Hoeveel % marktaandeel heeft Acer? Of laat ik het anders zeggen, hoeveel % van je klantengroep heeft een Acer?

Even heel erg overdreven gesteld. Als er 100 laptops worden verkocht, en daarvan zijn er 60 van Acer, en 40 van Sony om maar wat te noemen, dan kun je er vanuit gaan dat je meer Acers terug zult krijgen voor reparatie, gewoon heel simpelweg omdat er meer van zijn verkocht.
Als er 6 Acers, en 4 Sony's terug komen, is het uitvalspercentage van beide merken op dat moment hetzelfde, terwijl je toch meer Acers om je heen hebt staan.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Blackeagle schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 05:00:
[...]

offtopic:
1. het is niet de kwaliteit van Acer btw. Het is de kwaliteit van de fabrikant waar Acer het van koopt. (zoals meerdere fabrikanten dit doen)
2. Kom bij mij 's kijken, heb een Acer laptop, 4 jaar oud, 0 probleem mee.
En een laptop van 4 maand oud, ook 0 probleem mee
3. Er zijn nog steeds maar weinig "tweakers/gebruikers" die met een *elk mogelijk merk* laptop even op een forum posten dat ie WEL goed is.
4. Daarnaast vinden de ervaren computergebruikers/tweakers altijd wel een hardware probleem
[ot]
  1. Als Acer het spul onder hun merknaam verkoopt dan is het de kwaliteit van Acer, als de fabrikant lage kwaliteit producten maakt dan moet Acer maar gewoon een andere fabrikant zoeken. Dit lijkt mij dus ook niet relevant voor de discussie.
  2. Dan heb jij geluk of ik pech, van alle mensen die ik ken met Acer laptops (nee, ik heb het niet over reparatiegevallen, ik repareer al jaren geen computers meer voor anderen) weet ik ze niet te vinden zonder defecten.
  3. Ik heb persoonlijk weinig te klagen over de zakelijke lijn van HP, de laptops van IBM en de meeste Toshiba modellen.
  4. Wederom irrelevant, er is wel een probleem of er is geen probleem. Als iets defect is dan moet het gewoon gefixt worden, zo lastig zijn de criteria niet lijkt mij.
@xentron: doet het display het verder eigenlijk nog wel? Je zegt namelijk dat de backlight uitvalt, ik neem aan dat het scherm dan nog wel werkt?
Heb je misschien een multimeter om te controleren of de inverter wel stroom krijgt? (wel goed opletten, sommige ondelen op de inverter staan onder hoge spanning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentron
@xentron: doet het display het verder eigenlijk nog wel? Je zegt namelijk dat de backlight uitvalt, ik neem aan dat het scherm dan nog wel werkt?
Heb je misschien een multimeter om te controleren of de inverter wel stroom krijgt? (wel goed opletten, sommige ondelen op de inverter staan onder hoge spanning)
Ja dat is dus het vreemde, het paneel is gewoon opzich inorde.
Met een zaklamp er op kun je het een beetje zien wat er gebeurt in windows.
De inverter heb ik ook na gemeten, die krijgt voldoende (en best behoorlijk wat eigenlijk...) prik.
Daarom vind ik het zo vreemd dat toch de backlights wegvallen na hooguit een minuut.

Offtopic:
Het gaat voornamelijk om mijn eigen verkopen, ik verkoop vooral toshiba.
Dit krijg ik niet tot nauwelijks terug, maar de acers die ik verkoop komen toch behoorlijk vaak terug na 1 jaar.
Dit is een discussie tot in het oneindige, maar dit is mijn mening en daarom ben ik ook gestopt met acer te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik vermoed dat er dan ergens een draadbreuk zit na de inverter, al is zoiets meestal niet eenvoudig te repareren en is het vervangen van het TFT paneel waarschijnlijk de enige optie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik gok persoonlijk dat het LCD panel is, ik zie het wel vaker voorkomen dat de backlight het heel even doet, en daarna toch wegvalt.
Hoewel je nooit wat kunt uitsluiten, gok ik het panel, hoe vreemd het ook mag klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica