Ik ben al aan paar dagen bezig met het programmeren van een mooie website... maar het ik heb toch maar beslotten dat ik liever geen frameset wil gebruiken, maar de layout wil maken met het <Table> element in html.
Nu zit ik met een kleine vraag waar ik het probleem niet op weet.
Neem het volgende voorbeeld
Dit is de opmaak in frames die ik nu gebruik, het zorgt ervoor dat mijn middelste colom precies in het midden staat en dat de twee buitenste elke even groot zijn...door gebruik te maken van het *
Hetzelfde heb ik ook gedaan voor het de rijen, 150px voor mijn banner en 20px voor mijn menu en dan een een 20px footer onderin met daar tussen een frame met variable hoogte zodat het altijd netje de browser vult...
Maar nu komt het ik heb het geprobeert met frame en ben er achter dat ik wel percentages kan gebruiken voor de hoogte en de breedte, maar geen * en dus kan ik die zelfde layout niet voor elkaar krijgen.....heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
Naar mijn idee moet ik de tabel gewoon centreren en dan staat hij in het midden.
Maar hoe krijg ik die middelste cel zover dat hij de ruimte dynamisch invult ?
Nu zit ik met een kleine vraag waar ik het probleem niet op weet.
Neem het volgende voorbeeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| f<html>
<Head>
<title>voorbeeldje</title>
</head>
<frameset cols="*,850,*">
<frame src="">
<frameset rows="150,20,*,20">
<frame src="">
<frame src="">
<frame src="">
<frame src="">
</frameset>
<frame src="">
<frame src="">
</frameset>
</html> |
Dit is de opmaak in frames die ik nu gebruik, het zorgt ervoor dat mijn middelste colom precies in het midden staat en dat de twee buitenste elke even groot zijn...door gebruik te maken van het *
Hetzelfde heb ik ook gedaan voor het de rijen, 150px voor mijn banner en 20px voor mijn menu en dan een een 20px footer onderin met daar tussen een frame met variable hoogte zodat het altijd netje de browser vult...
Maar nu komt het ik heb het geprobeert met frame en ben er achter dat ik wel percentages kan gebruiken voor de hoogte en de breedte, maar geen * en dus kan ik die zelfde layout niet voor elkaar krijgen.....heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
Naar mijn idee moet ik de tabel gewoon centreren en dan staat hij in het midden.
Maar hoe krijg ik die middelste cel zover dat hij de ruimte dynamisch invult ?
Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!