Toon posts:

[Exchange 2003] Objecten blokkeren in de GAL*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord nergens op internet kan vinden (zal wel aan mij liggen 8)7 ).

Ik moet van bepaalde gebruikers hun (mobiele)telefoonnummer verbergen in de GAL, zonder deze informatie uit active directory te halen. :(

Als test heb ik eens een deny op authenticated users gezet of het mobiele telefoon nummer veld in Active directory, dat werkt, maar is iets te veel van het goede.

Weet iemand onder welke permissies de GAL wordt opgeboud, zodat ik dat kan blokkeren?\
Of weet iemand een nog veel mooiere manier.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wordt dat niet door de Exchange System Attendant gedaan? Die draait onder LOCAL SYSTEM.
Als je nou nog even vertelt welke versie van Exchange je gebruikt dan kan ik dat nog even in de titel zetten, zie Windows Servers en Server-Software - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
O sorry helemaal vergeten.

Alles draait op windows 2003.
de Mailservers (3) is exchange 2003 ent.

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Het is ook mogelijk om velden te verbergen in de AD zonder meteen deny permissies te gebruiken. Het boek van John Craddock http://www.comcol.nl/detail/52759.htm behandeld uitgebreid de AD en komen dit soort punten ook te spraken.

De Gal wordt trouwens opgebouwd door een LDAP query.

http://exchangeis.com/blo...a-real-world-example.aspx

Maar hiermee kan je denk ik alleen de objecten kiezen maar geen attributen weghalen.

[ Voor 95% gewijzigd door garak op 28-02-2008 00:22 . Reden: ldap update ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt door de serveraccount waar exchange op draait deny te geven op de telefoonnummer van bepaalde users.
Misschien niet de mooiste oplossing om met deny te werken maar het werkt wel vrij simple zo.

Txns idereen die naar een oplossing gezocht heeft.