Ik heb een Fuji S6500fd camera, welke in RAW kan schieten. Erg prettige camera, en die RAW functionaliteit wil ik uiteraard benutten. Daar schuilt het probleem: OSX kan niets met het .RAF formaat. Preview kent het niet, en ook Aperture 2 Trial en iPhoto 08 kunnen niet met het RAW formaat overweg. Adobe Lightroom wel, maar ik vind Lightroom niet prettig werken, dus die optie valt voor mij af.
Nu heb ik al geprobeerd om de .RAF files te converteren naar DNG met Adobe DNG Convertor, maar ongeacht de instellingen kom ik niet verder dan het hebben van een preview in Aperture (en dat terwijl ik juist een DNG zonder JPG preview maak
). Wanneer ik in Aperture dubbelklik op de preview krijg ik alsnog een foutmelding dat het formaat niet ondersteund wordt.
Wie oh wie heeft er nog een idee, want ik ben al 2 dagen aan het googlen en testen...
Nu heb ik al geprobeerd om de .RAF files te converteren naar DNG met Adobe DNG Convertor, maar ongeacht de instellingen kom ik niet verder dan het hebben van een preview in Aperture (en dat terwijl ik juist een DNG zonder JPG preview maak
Wie oh wie heeft er nog een idee, want ik ben al 2 dagen aan het googlen en testen...
Launching containers into space