Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

subdomeinen checker

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views

• NECAnGeL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 07:29
Ik ben voor mijn bedrijf http://www.trucks.nl op zoek naar een tool om te kijken welke subdommeinen actief zijn en linken naar ons hoofddomein. Wij hebben namelijk zeer veel domeinen en zien door de bomen het bos niet meer. Is er een tool die checkt welke domeinen als subdomein of als redirect zijn ingesteld naar ons hoofddomein ?

ik heb al gezocht met Google maar kan niks vinden :(

https://www.rbwebpromotions.nl/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als beheerder van de site heb je toch vast wel toegang tot iets van een controlpanel of wat dan ook, waar dit in opgeslagen is? Lijkt me het logischte om daarin te kijken.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:25
Daar zijn geen tools voor, hiervoor moet je inloggen in je DNS beheertool.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Hoe zijn die subdomeinen ooit aangemaakt dan? Je moet dat toch ergens doen lijkt mij. Of moet je als je een nieuw subdomein wilt hebben een mail sturen naar de hostingprovider met de vraag of zij dit voor je willen aanpassen? :?

Twitter

• NECAnGeL
Het probleem is dat wij in de loop daar jaren aardig hard zijn gegroeid en over de hele wereld domeinen hebben vast gelegd in allemaal landen. daarnaast hebben we ene heel server park waar onze portalen op draaien op diverse locaties. Dus ga dit maar uitzoeken :(

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

NECAnGeL schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:26:
Het probleem is dat wij in de loop daar jaren aardig hard zijn gegroeid en over de hele wereld domeinen hebben vast gelegd in allemaal landen. daarnaast hebben we ene heel server park waar onze portalen op draaien op diverse locaties. Dus ga dit maar uitzoeken :(
Dat kun je niet uitzoeken. Het enige dat je kunt doen is wachten tot de rekeningen komen voor de domeinen en je administratie gaan bijhouden hiervoor.

Blijkbaar gaat het dus ook niet alleen over subdomeinen. Hiervoor ontvang je geen rekeningen en dit wordt dus erg lastig uitzoeken.

Maak in ieder geval 1 persoon verantwoordelijk voor hosting, domeinregistraties en administratie. Zo kun je het langzaam aan gaan rechttrekken. Als jan en alleman overal en nergens domeinen blijven aanvragen kom je nooit uit de shit natuurlijk.

Er is geen 'tooltje' voor om dit even snel voor je op te lossen in ieder geval. Het zal jou (of iemand anders natuurlijk) een hoop tijd aan uitzoekwerk en administratie gaan kosten.

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 27-02-2008 15:33 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat versta je onder een subdomein?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NECAnGeL
Bosmonster schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:30:
[...]

Dat kun je niet uitzoeken. Het enige dat je kunt doen is wachten tot de rekeningen komen voor de domeinen en je administratie gaan bijhouden hiervoor.

Blijkbaar gaat het dus ook niet alleen over subdomeinen. Hiervoor ontvang je geen rekeningen en dit wordt dus erg lastig uitzoeken.

Maak in ieder geval 1 persoon verantwoordelijk voor hosting, domeinregistraties en administratie. Zo kun je het langzaam aan gaan rechttrekken. Als jan en alleman overal en nergens domeinen blijven aanvragen kom je nooit uit de shit natuurlijk.

Er is geen 'tooltje' voor om dit even snel voor je op te lossen in ieder geval. Het zal jou (of iemand anders natuurlijk) een hoop tijd aan uitzoekwerk en administratie gaan kosten.
Duidelijk, Hier zijn we natuurlijk al mee bezig alleen het nadeel is dat er domeinnen tussen zitten die 5 jaar lopen dus we houden het nu een jaar. Daarnaast hebben wij 300 website's onder beheer van klanten van ons ook hun hebben bergen domeinnamen. Er zit blijkbaar niks anders op om maar ene aantal jaren de boel bij te houden helaas.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NECAnGeL schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:26:
Als het echt gaat om SUBdomeinen dan kun je die terug vinden in je controlpanel, dat is de plek waar je ze hebt aangemaakt.

Maar volgens mij heb jij het niet over SUBdomeinen maar gewoon over een andere domein naam die los staan van die je nu hebt? (ander TLD e.d.).

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
NECAnGeL schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:37:
[...]

Duidelijk, Hier zijn we natuurlijk al mee bezig alleen het nadeel is dat er domeinnen tussen zitten die 5 jaar lopen dus we houden het nu een jaar. Daarnaast hebben wij 300 website's onder beheer van klanten van ons ook hun hebben bergen domeinnamen. Er zit blijkbaar niks anders op om maar ene aantal jaren de boel bij te houden helaas.
Klinkt makkelijk en wijs achteraf, maar zorg ervoor dat je dit dus in de toekomst niet weer kan gebeuren. Gebruik 1 persoon/account om domein te registreren en houd deze ergens in bij (een simpel excel sheet is al beter dan niks)
En wat vaak ook wel handig is, registreer bij 1 bedrijf en niet bij 99 verschillende.

edit

Met ^^Terw_Dan, je hebt het dus (zoals uit je verhaal kan opmaken) niet over subdomeinen (sudomein.domein.nl) maar domeinen met andere TLD's (domein.eu, domein.co.uk, domein.com).

[ Voor 10% gewijzigd door bartbh op 27-02-2008 15:47 ]

• NECAnGeL
bartbh schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:47:
[...]
Klinkt makkelijk en wijs achteraf, maar zorg ervoor dat je dit dus in de toekomst niet weer kan gebeuren. Gebruik 1 persoon/account om domein te registreren en houd deze ergens in bij (een simpel excel sheet is al beter dan niks)
En wat vaak ook wel handig is, registreer bij 1 bedrijf en niet bij 99 verschillende.

edit

Met ^^Terw_Dan, je hebt het dus (zoals uit je verhaal kan opmaken) niet over subdomeinen (sudomein.domein.nl) maar domeinen met andere TLD's (domein.eu, domein.co.uk, domein.com).
Was het maar zo makkelijk,
Trucks.nl BV bestaat al 10 jaar en behoort tot de grotere portalen van Nederland. We hebben in heel europa kantoren zitten. We hebben klanten tot aan Hongkong en verder. Daarnaast hebben we mensen die ook domeinnamen hebben en via ons portaal verkopen. Deze namen zijn allemaal gekoppeld naar onze hoofddomeinen www.trucks.nl , www.trucks-de.eu , www.truckworld.eu , www.equipmentworld.eu & www.cars4export.eu Daarnaast hebben we dommeinen die in landen zijn vast gelegd waar iemand moet wonen omdat te doen. Het bedrijf is zo hard gegroeid dat we nu de beol aan het uitzoelen zijn er is een hoop verloop geweest vandaar. Ik dacht misschien is er wel een makkelijke tool die dat doet maar helaas :(

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Tja, dan heb je gewoon een slechte administratie, er is geen tool die dat ff recht zet..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat doet dit in WEB??
Waar hoort mijn topic?

Anyway; ik denk dat het antwoord al duidelijk is; dat scheelt weer een topicmove :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.