Hey hoort het zo dat wine erg traag werkt? Ik heb ubuntu desktop op me acer aspire 1960 geinstalleerd en tevens ook wine, ik open daarmee rpgmaker, maar het werk zo ontiegelijk traag, bijvoorbeeld een letter in typen kan al lang duren of een ding verplaatsen etc hoe kan ik die verhelpen?
Je kunt in elk geval proberen de nieuwste versie te installeren en zien of het daarnee beter gaat - Wine wordt iedere twee weken geüpdate. Daarnaast kan het aan van alles liggen. Heb je al naar de entry voor RPGMaker in de Wine Application database gekeken?
Overigens merk ik vanaf ongeveer de laatste vijf versies op OpenSUSE 10.3 dat Wine aanmerkelijk trager geworden is en soms zelfs mijn systeem bevriest. Ik moet hem sowieso force-quitten als ik IE6 (de IES4Linux-versie) afsluit. Misschien dat recente veranderingen voor een algemene vertraging hebben gezorgd?
Overigens merk ik vanaf ongeveer de laatste vijf versies op OpenSUSE 10.3 dat Wine aanmerkelijk trager geworden is en soms zelfs mijn systeem bevriest. Ik moet hem sowieso force-quitten als ik IE6 (de IES4Linux-versie) afsluit. Misschien dat recente veranderingen voor een algemene vertraging hebben gezorgd?