Toon posts:

Probleempje Speedtouch 780

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een dikke maand geleden hebben wij XS4ALL ONLY LITE besteld,
Dit is vorige week geleverd en we hebben nu dus wat sneller internet.
Er is een actie gaande bij XS4ALL dat je een gratis Speedtouch 780 modem/router gratis kan krijgen, hier hebben wij dan ook meteen gebruik van gemaakt aangezien we wireless willen en ons huidige modem geen multi-PC modem is.

We hebben de Speedtouch 780 nu nog geen 24 uur geinstalleerd en hij doet al iets uitermate vreemds,

Het modem gaat namelijk een soort van aan en uit.
Je hebt dus prima internet op de laptop en Ps3, maar plotseling hoor je dan *tak* en dan gaat dat ding een soort van helemaal opnieuw opstarten en is je verbinding helemaal verdwenen :?

Iemand ervaringen hiermee of kan iemand mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt,
rednaS19

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Oververhit? Staat hij vrij, zodat warme lucht beetje wegkan? Doe anders een firmware update.. Of heb je erg veel connecties naar buiten staan(ps3 + pc met torrents download :) )

[ Voor 31% gewijzigd door ToFast op 27-02-2008 14:38 ]

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 13:26

Arethusa

Niet die server

Is dat aan en uitgaan frequent? Of gebeurt dat af en toe. Heb je de boel goed aangesloten en geen rare kronkels in de kabels e.d zodat hij iets van signaal verlies krijgt? Gaan de lampjes van het modem ook helemaal uit?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Arethusa schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:37:
Is dat aan en uitgaan frequent? Of gebeurt dat af en toe. Heb je de boel goed aangesloten en geen rare kronkels in de kabels e.d zodat hij iets van signaal verlies krijgt? Gaan de lampjes van het modem ook helemaal uit?
Dat uitgaan is wel frequent ja...Als ik een potje online speel op de Ps3 gaat hij zo goed als precies na 1 potje uit...dan loop ik snel naar beneden en zie je dat alleen dat powerlichtje branden en zie je dat hij alles weer gaat opstarten. De boel is precies volgens het boekje aangesloten en kronkels zitten er een beetje in maar dat kan het toch niet zijn?

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:37:
Oververhit? Staat hij vrij, zodat warme lucht beetje wegkan? Doe anders een firmware update.. Of heb je erg veel connecties naar buiten staan(ps3 + pc met torrents download :) )
Hij staat in de open lucht...En ik ben de enige die op het internet zit en toch valt hij uit.Voor de rest geen torrents ofzo.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Probeer de firmware te updaten, als deze op de laatste versie staat gewoon meteen xs4all bellen en hem als defect opgeven.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:20

samo

yo/wassup

Je kan het modem resetten (om software-mess te voorkomen) met het resetknopje aan de achterkant. Ook heeft het misschien zin om te kijken of je de juiste firmware hebt (6.2.17.5), en kan je eventueel downloaden op www.xs4all.nl/helpdesk > adsl > st 780 > firmware. Je kijkt welke firmware je hebt op je modem.
Anders moet je even de helpdesk bellen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:35
Ik heb deze problemen ook met een speedtouch 716 en 580, ook bij xs4all.

Laatste tijd zijn de problemen minder met de 716.

Hemelaar Fotografie

Verwijderd

Topicstarter
De juiste firmware is al geinstalleerd, en wat bedoel je precies met resetten? die hoofdschakelaar aan de achterkant?
Waar is dat knopje aan de voorkant eigenlijk voor?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:52:
De juiste firmware is al geinstalleerd, en wat bedoel je precies met resetten? die hoofdschakelaar aan de achterkant?
Waar is dat knopje aan de voorkant eigenlijk voor?
Met dat knopje achterop voer je een factory defaults reset uit. Dan reset het apparaat zichzelf naar de basic instellingen. Dit soort dingen kan je ook opzoeken in je handleiding ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok...maar er zit geen handleiding van Speedtouch bij alleen van XS4ALL.Ik ben echt vanalles aan het proberen maar dat ding blijft uitvallen..Modem ergens anders neergezet enz. maar niks helpt!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-03 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:35:
Het modem gaat namelijk een soort van aan en uit.
Je hebt dus prima internet op de laptop en Ps3, maar plotseling hoor je dan *tak* en dan gaat dat ding een soort van helemaal opnieuw opstarten en is je verbinding helemaal verdwenen :?

Iemand ervaringen hiermee of kan iemand mij helpen met dit probleem?
exact hetzelfde probleem gehad, met zelfde modem...!

ik vond dat hij kapot was, telefoniste niet :/

dus: ik nieuwe firmware installeren (krijg je op een cd erbij, houdt op achterkant reset 5 sec ingedrukt) dan updaten via web (gat automatisch bij planet internet)
probleem niet opgelost bij mij :+
hetzelfde gedaan, maar dan tijdens het updaten de stekker dr uit trekken >:)
dan gaat hij in de "death mode", dwz: een oranje lampje en eh, een groene geloof ik.

dan komen ze een nieuwe brengen :)

p.s. een andere manier werkt niet, het schijnt te komen door overmatig gebruik van poorten (upnp) met meer dan één computer..

edit:
resetten doe je met pen op knopje aan achterkant, staat in handleiding eventueel

[ Voor 8% gewijzigd door sjongenelen op 27-02-2008 16:02 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Je kan een modem binnen 24 uur toch niet overmatig gebruiken:?
En heb je nu een nieuw modem? en werkt die wel?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik zou xs4all bellen, die hebben over het algemeen wel een fatsoenlijke support. Misschien dat je idd wel je firmware moet bijwerken, en je kunt proberen Upnp op dat ding uit te zetten, zit ergens in de webconfiguratie.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• sjongenelen
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:08:
Je kan een modem binnen 24 uur toch niet overmatig gebruiken:?
En heb je nu een nieuw modem? en werkt die wel?
nee, ik had m al een half jaar toen dat probleem kwam :)

5 tot 7 keer per dag (ook bij idle pc)

toen ik de support aan de lijn had, vertelde ik dat ik upnp gebruikte. Waarop de medewerker zei
"Daar is uw modem helemaal niet voor bedoeld meneer :+"

omg :X

[ Voor 20% gewijzigd door sjongenelen op 27-02-2008 21:57 ]

you had me at EHLO

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
TheNymf schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:56:

toen ik de support aan de lijn had, vertelde ik dat ik upnp gebruikte. Waarop de medewerker zei
"Daar is uw modem helemaal niet voor bedoeld meneer :+"

omg :X
wat is dat voor een antwoord :? , upnp is gewoon een standaard functie...

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Je kan nog de voeding eens nameten. Na een verloop van tijd kan die erg warm worden (heet).
Dan heeft hij problemen met de spanning.

Maar volgens mij is de 780 gewoon defect. Je moet gewoon garantie claimen.

• sjongenelen
cornfed99111 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:49:

Maar volgens mij is de 780 gewoon defect. Je moet gewoon garantie claimen.
kan niet; het apparaat is niet eens van hem! (zie contract)

máár; je kunt ook niet bewijzen dat het niet werkt; op het moment dat jij belt, werkt hij waarschijnlijk wel! dat was mijn probleem. Ze hebben zelfs een 24uurs meting gedaan, maar daarmee zagen ze het probleem ook niet

you had me at EHLO

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Waarom is dat apparaat niet van hem? Hij heeft hem toch gekregen van XS4ALL?

En als die niet van hem is, is die van de provider. Dan MOET de provider maar voor een nieuwe zorgen.

Hij zegt toch dat hij een KLIK hoort en dat het modem restart. Als ze moeilijk gaan doen moet je zeggen dat je het bij een vriend getest hebt en daar precies hetzelfde probleem hebt.

PS. De support van XS4ALL is super. Die van KPN iets minder
offtopic:
klein beetje maar hoor ;)
.

Self reflection is the school of wisdom

• sjongenelen
de modem is idd van de provider :)

enneh, kpn = minder idd +

you had me at EHLO

• Saab
eth0 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:32:
[...]

wat is dat voor een antwoord :? , upnp is gewoon een standaard functie...
Maar het wordt wel geadviseerd om het uit te zetten ivm veiligheids risico wat je loopt. Plus dat een router daar best van over z'n nek kan gaan

• sjongenelen
Saab schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:31:
[...]

Maar het wordt wel geadviseerd om het uit te zetten ivm veiligheids risico wat je loopt. Plus dat een router daar best van over z'n nek kan gaan
maar ik vind het super handig (portforwarden op een speedtouch >= hel)
en:

waarom bouwen ze het er dan in als die modem het niet aankan..! Heel de/het modem hebben ze verder dichtgebouwd

you had me at EHLO

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:20

samo

yo/wassup

XS4ALL levert nog gewone speedtouches, die niet zijn omgebouwd naar experiaboxes. Die zijn ook niet in bruikleen, maar eigendom van jou als klant. Dus het dichtbouwen/geen eigendom verhaal gaat niet op.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Saab
TheNymf schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:10:
[...]

maar ik vind het super handig (portforwarden op een speedtouch >= hel)
en:

waarom bouwen ze het er dan in als die modem het niet aankan..! Heel de/het modem hebben ze verder dichtgebouwd
Portforwarden is toch een eitje?

Je kunt Upnp best gebruiken maar je dient er bewust van te zijn dat als je veel applicaties hebt op jouw pc je router op een gegeven moment het allemaal niet meer aankan. Op dit moment configureer ik een virtual Novell server via een experia box, en die gaat ook regelmatig op zijn bek, gelukkig maar voor tijdelijk, straks weer op een fatsoenlijke Cisco.

Maar bel XS4all nou maar eens.

Wat bedoel je met dichtgebouwd?

Verwijderd

Topicstarter
We hebben XS4ALL gemaild over het probleem, deze gaf aan dat het misschien aan het stopcontact lag. Wij konden ons daar best in vinden, aangezien het modem op een stekkerdoos is aangesloten. Nu we het modem op een stopcontact hebben aangesloten, houd hij het gemiddeld een half uurtje langer vol totdat hij uitpleurt,, We gaan van de week bellen
Pagina: 1