Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nederlandse geocode databank

Pagina: 1
Acties:
  • 440 views

Verwijderd

Topicstarter
Bovenbeste Tweakers!

Prachtige site en forum. Dit is natuurlijk dé plaats om je alles te weten te komen over technische ontwikkelingen. Nu is het mijn tijd om een vraagje te stellen.

Ik probeer al enige tijd een site te ontwikkelen met een Google Map-systeem en heb daarbij hulp van diverse mensen, maar na een mislukte poging om de breedte- en lengtegraden van adressen te verzamelen via Google Maps kwam de vraag naar boven of we die ook gewoon kunnen kopen.

Ik heb de dag tot nu toe besteed aan het zoeken op Google en kwam ook een oud topic op dit forum tegen, waarnaar verwezen wordt naar Webservices.nl, maar kwam verder niets tegen dat op de Nederlandse markt van toepassing is.

Mijn vraag is: Zijn er ook goedkopere alternatieven? Het gaat mij puur om de locaties, niet zozeer om de kaartsoftware enzo, want die biedt Google Maps al gratis aan.

Elke hulp wordt bijzonder gewaardeerd!

Met vriendelijke groet,

Roel P

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 15:10
Je kunt ook geocoden met de Google Maps API ;)

(Had je trouwens ook zo gevonden met Google, of zelfs gewoon in de GMaps API)

Edit: ik zie wel dat je het min of meer noemt in je post... had je het al gevonden? Wat gaat er dan mis? Anders zul je waarschijnlijk inderdaad (toegang tot) een db moeten kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Flard op 27-02-2008 14:40 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:17:
Ik heb de dag tot nu toe besteed aan het zoeken op Google en kwam ook een oud topic op dit forum tegen, waarnaar verwezen wordt naar Webservices.nl, maar kwam verder niets tegen dat op de Nederlandse markt van toepassing is.

Mijn vraag is: Zijn er ook goedkopere alternatieven?
De tarieven zijn enigszins afhankelijk van het aantal aanvragen en kunnen tevens ondertussen gewijzigd zijn, dus ik denk dat je het beste contact met ze op kan nemen, ipv. af te gaan van een enkel persoon die er x jaar geleden een mening over had. :)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Flard schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:32:
Je kunt ook geocoden met de Google Maps API ;)

(Had je trouwens ook zo gevonden met Google, of zelfs gewoon in de GMaps API)

Edit: ik zie wel dat je het min of meer noemt in je post... had je het al gevonden? Wat gaat er dan mis? Anders zul je waarschijnlijk inderdaad (toegang tot) een db moeten kopen.
Ik heb teveel adressen die verzameld moeten worden en Google Maps schijnt een vertragingstaktiek te hebben. Je kunt maar 1 adres per 5 seconde ontvangen, is mij verteld. Daarnaast is het geschreven script is wat krakkemikkig. Niet dat ik er veel verstand van heb, maar als iemand een scriptje weet, houd ik me aanbevolen.

hg,

Roel

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:31:
Ik heb teveel adressen die verzameld moeten worden en Google Maps schijnt een vertragingstaktiek te hebben. Je kunt maar 1 adres per 5 seconde ontvangen, is mij verteld. Daarnaast is het geschreven script is wat krakkemikkig. Niet dat ik er veel verstand van heb, maar als iemand een scriptje weet, houd ik me aanbevolen.
Vrijwel al dit soort sites hebben of een vertragingsmechanisme, en/of blokkeren je na X requests. Een voorbeeld is postcode.nl, die blokkeren je na een request of 100 ofzo (been there, done that).

Dus; check gewoon de sites van de aanbieders, want die data is gewoon te koop, wij gebruiken die data ook voor afstandsberekeningen tussen postcodes e.d.

https://niels.nu

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Oftewel: de data zul je moeten kopen of je zult moeten betalen voor een API zonder vertraging. Dat heeft verder weinig met software ontwikkeling te maken. Aangezien je zelf al wat aanbieders hebt gevonden moet je er wel uit komen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.