To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles
Relatie leggen in je dataset, en binden op die relatie.
https://fgheysels.github.io/
Als je die UPDATE op tblOPC_Items rechtstreeks op de database uitvoert, zul je de query voor je Combobox en Labels inderdaad opnieuw uit moeten voeren.
Is daar iets op tegen? Is het een langdurige query of zo?
Wat je misschien zou kunnen proberen is dezelfde UPDATE als op de database, ook uitvoeren op de DataSet die je al hebt. Daarna de controls laten refreshen, zou ook moeten werken.
of begrijp ik het probleem nu verkeerd?
Wat je misschien zou kunnen proberen is dezelfde UPDATE als op de database, ook uitvoeren op de DataSet die je al hebt. Daarna de controls laten refreshen, zou ook moeten werken.
of begrijp ik het probleem nu verkeerd?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ok bedankt; ik heb het opgelost, maar ik weet niet als ik hiermee tevreden kan zijn.
Ik heb gezocht naar de Relaties in een DataSet
Heb ik toegevoegd en ben daarmee verder gegaan en ben tot de ontdekking gekomen dat ik 'm niet gebruik
dmv onderstaande code( gebruik van //).
Bovenstaande werkt prima en de controls binden nu prima, moet het alleen nog opslaan in de database.
Wat ik nu niet begrijp is hoe ik bovenstaande kan doen met die DataSet.Relation
De hieronder een afbeelding. Als men op toevoegen klikt dan moet 'Toegewezen aan' gevuld worden met de waarde van 'Productie op lijn'
Ik heb gezocht naar de Relaties in een DataSet
C#:
1
| ds.Relations.Add("relation", ds.Tables["tblLijnen"].Columns["fldId"],ds.Tables["tbl_Items"].Columns["LijnId"]); |
Heb ik toegevoegd en ben daarmee verder gegaan en ben tot de ontdekking gekomen dat ik 'm niet gebruik
C#:
1
2
3
4
5
| DataSet ds = (DataSet)cmbItems.DataSource; DataRow[] row = ds.Tables["tblItems"].Select("fldId = " + cmbItems.SelectedValue.ToString()); row[0]["LijnId"] = cmbLijn.SelectedValue; DataRow[] row2 = ds.Tables["tblLijnen"].Select("fldId = " + cmbLijn.SelectedValue.ToString()); row[0]["fldLijn"] = row2[0]["fldLijn"]; |
Bovenstaande werkt prima en de controls binden nu prima, moet het alleen nog opslaan in de database.
Wat ik nu niet begrijp is hoe ik bovenstaande kan doen met die DataSet.Relation
De hieronder een afbeelding. Als men op toevoegen klikt dan moet 'Toegewezen aan' gevuld worden met de waarde van 'Productie op lijn'
[ Voor 2% gewijzigd door Spiral op 27-02-2008 16:20 . Reden: Stoeien met plaatje ]
To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles