[Macbook]2,5 weken oud nieuwe uit en goedkoper.heb ik pech?

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb een macbook die is nu net 2,5 week. NU is er een nieuwe uit met een grotere schijf en een snellere processor en hij ook nog 50 Euro goedkoper.

Ik kan net neit meer ruilen (dat kan binnen 2 weken).

Heb ik nu gewoon pecht of heb ik toch ruil garantie? die E50 kan me gestolen worden maar 2,4GHz ip 2,2 en 160GB HHD ipv 120GB wil ik wel.

Is er een mogelijkheid voor mij of heb ik gewoon pech? :?

Jochemmol

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Nutral

gamer/hardware freak

Zou gaat het nou eenmaal in deze computerwereld. sommige dingen verouderen en dat gaat gewoon te snel voor dit soort dingen.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-02 17:54
Jochemmol schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:19:
Ik heb een macbook die is nu net 2,5 week. NU is er een nieuwe uit met een grotere schijf en een snellere processor en hij ook nog 50 Euro goedkoper.

Ik kan net neit meer ruilen (dat kan binnen 2 weken).

Heb ik nu gewoon pecht of heb ik toch ruil garantie? die E50 kan me gestolen worden maar 2,4GHz ip 2,2 en 160GB HHD ipv 120GB wil ik wel.

Is er een mogelijkheid voor mij of heb ik gewoon pech? :?
Je hebt gewoon pech... En ff eerlijk he, die 2.2 of 2.4, daar merk je echt ongeveer niks van, beetje schijfruimte is ook niet het het verschil, zou ik er eerder tezijnertijd zelf een grotere (320gb b.v.) inzetten... Ik zou het lekker zo laten...

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 18:31
JA!

Ik had precies hetzelfde, Pech met een hoofdletter P.

Maar een macbook is nog steeds harstikke tof om te hebben, ik geniet er ook nog van ondanks dat er een sneller model bestaat ;)

Hello fellow humans

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
Ze moeten ergens grenzen stellen natuurlijk, misschien had je er nog wat aan kunnen doen als het binnen een week is, maar na meer dan 2 weken is de kans vrijwel niet-bestaand.

The devil is in the details.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Waarom wil je die snellere processor? Je had 2,5 weken geleden x euro over voor x ghz. Waarom zou dat dan nu plots anders zijn? Een computer is geen investeringsgoed ofzo hoor?
Moeten de mensen die 20 jaar geleden een auto kochten nu ook maar een nieuwe gaan eisen omdat er nu ook een sneller model van uit is? :/
Waarom zou je pech hebben? Je hebt een mooie gloednieuwe snelle machine voor je neus staan?

[ Voor 12% gewijzigd door Tofu op 27-02-2008 13:29 ]

• Jochemmol
20 jaar een auto vind ik geen vergelijking. Ik kocht deze omdat er geen snellere was. Als ze toen 2,4 hadden gehad dan had ik die gekocht,

Ja die 2,4 GHz zal niet direct merkbaar zijn maar ik speel veel live met Logic en ik merk dat de processor hier heel veel moeite mee heeft.

Dus iedere beetjes snelheid mee helpen. Athans dat hoop ik. :X

40Gb HDD vind ik wel een verschil. Vooral omdat ik veel geluids fragmenten heb bij filmjes (10min per film).

Wat neit gaat gaat niet maar ik kan nergens iets vinden over 'mogelijkheden' die ik nu heb. Als het niet lukt dan is dat gewoon pech

[ Voor 13% gewijzigd door Jochemmol op 27-02-2008 13:29 ]

Jochemmol

• Jochemmol
Tofu schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:27:
Waarom zou je pech hebben? Je hebt een mooie gloednieuwe snelle machine voor je neus staan?
Ja k heb een 'snelle'. Ik vind de snelheid van Leopard in vegelijking met Tiger heel erg tegen vallen maard at zal met die 2.4GHz niet anders zijn ;) Het verder wel een goed apparaat

[ Voor 11% gewijzigd door Jochemmol op 27-02-2008 13:31 ]

Jochemmol

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Als je computer nu niet geschikt is voor je huidige bezigheden, dan had je dat vooraf kunnen zien. Je had dat kunnen opzoeken, testen in de winkel, ..
Nou moet je toch geen upgrade willen verwachten op kosten van de winkel of de leverancier toch?
Zou je eventueel niet kunnen kijken naar een externe geluidskaart oid voor je geluidsprobleem? Als je die geluidsfragmenten niet steeds bij je hoeft te hebben zou ik kijken naar een NAS/servertje, of een externe disk.

• Jochemmol
Tofu schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:32:
Als je computer nu niet geschikt is voor je huidige bezigheden, dan had je dat vooraf kunnen zien. Je had dat kunnen opzoeken, testen in de winkel, ..
Nou moet je toch geen upgrade willen verwachten op kosten van de winkel of de leverancier toch?
Zou je eventueel niet kunnen kijken naar een externe geluidskaart oid voor je geluidsprobleem? Als je die geluidsfragmenten niet steeds bij je hoeft te hebben zou ik kijken naar een NAS/servertje, of een externe disk.
Nou logic installeren in de winkel? 40GB dat duurt erg lang. Maar ik snap je punt. Ik ben ook verder wel tevreden. Ik kad die 2.4GHz gekocht als die er was.

Ik vroeg me alleen af of apple hier een soort 'regeling' bij Logic is het zo als je Logic net heb kan je direct gratis upgraden naar de nieuwste versie. Met hardware is dat natuurlijk anders. dat snap ik

Jochemmol

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-02 16:24

Nitai

Live the life you love.

Je kan altijd klagen bij de Apple klantenservice, misschien dat ze je tegemoet komen. Ik zou het wel proberen. Misschien dat je gratis Apple care er vanaf kan handelen... ;) Is een vriend van me wel gelukt. Hij kreeg niet z'n geld terug of een nieuwe MBP (in zijn geval) maar wel een jaar gratis Applecare.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

offtopic:
@Nitai:
Je hebt altijd een jaar AppleCare (lees: garantie) met telefonische support tot 90 dagen na aankoop. Dus wat je vriend geregeld heeft is uitbreiding van telefonische support naar 1 jaar :)

Tja, ik heb hetzelfde. Bij ivizi Maastricht verkopen ze de MacBooks en MacBook Pro's van het vorige model ook tegen dumpprijzen:

MB061n/b MacBook w 2.0 C2D/ 1GB/ 80GB/ Cbo € 899
MB062n/b MacBook w 2.2 C2D/ 1GB/ 120GB/ SD € 1049
MB063n/b MacBook b 2.2 C2D/ 1GB/ 160GB/ SD € 1099
MA895 MacBook Pro 15.4 2.2 C2D/ 2GB / 120GB / SD € 1499
MA896 MacBook Pro 15.4" 2.4 C2D/ 2GB/ 160GB/ SD € 1699
MA897 MacBook Pro 17" 2.4 C2D/ 2GB/ 160GB/ SD € 2129

Dat is ook exact dezelfde laptop waar ik een tijdje terug 700 euro meer voor heb betaald (MBP 2.4)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is jammer maar helaas. Het enige wat je kunt doen is terug gaan naar de winkel, in de hoop dat ze wat voor je willen regelen, maar reken er niet op. Aangezien dit topic voor de rest niet echt nuttig is, gaat het op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.