[Outlook 200*] Client-only rules maken

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 09:33
Een fanatieke gebruiker van rules in outlook loopt tegen de volgende melding op:

"One or more rules cannot be uploaded to Microsoft Exchange and have been deactivated. This could be because some of the parameters are not supporterd, or there is insufficient space to store all of your rules"

Nu heb ik uiteraard zitten googlen, en der zit inderdaad een limiet in het in te stellen aantel server-side rules. Nu schijn je deze limiet in Exchange 2007 te kunnen verhogen, maar ik heb Exchange 2003 en ik wil deze limiet eigenlijk niet verhogen.

Waarom? Omdat ik denk dat het ook anders op te lossen moet zijn.

Alle rules die deze gebruiker heeft zijn move rules. "Indien email van persoon A dan verplaatsen naar map B."

Deze rule kan prima lokaal(client-only) worden gedraaid, omdat deze medwerker verder geen OWA of andere externe toegang gebruikt.

Maar ik zie nergens een optie om een rule Client-only te laten draaien. Outlook doet zelf bepalen of een rule client of server side wordt uitgevoerd. Een move rule wordt dus automatisch server-side uitgevoerd.

Mijn vragen:
  1. Is het mogelijk om zelf te bepalen door wie/waar/hoe een rule wordt uitgevoerd?
  2. Hoe doe ik dat dan?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 10:13

TheZoo

Animals Behind Bars

borgdaville schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:18:
Alle rules die deze gebruiker heeft zijn move rules. "Indien email van persoon A dan verplaatsen naar map B."

Deze rule kan prima lokaal(client-only) worden gedraaid
Met je laatste stelling ben ik het niet eens. De rule zal alleen draaien als outlook draait. Ga je 's avonds naar huis, zet je je pc uit, dan komen alle mails gewoon in je Inbox terecht. Als je dan de volgende dag Outlook start, zullen de rules niet alsnog uitgevoerd worden.

Welke versie van Outlook heb je het trouwens over?

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• borgdaville
TheZoo schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:24:
[...]

Met je laatste stelling ben ik het niet eens. De rule zal alleen draaien als outlook draait. Ga je 's avonds naar huis, zet je je pc uit, dan komen alle mails gewoon in je Inbox terecht. Als je dan de volgende dag Outlook start, zullen de rules niet alsnog uitgevoerd worden.

Welke versie van Outlook heb je het trouwens over?
Ik zou verwachten dat als je Outlook start, dat hij moet kunnen bepalen welke berichten nieuw zijn vergeleken met de vorige keer dat Outlook heeft gedraaid en vervolgens de rule op deze berichten toe te passen.

Maar misschien maak ik inderdaad een denkfout en kan Exchange/Outlook dit niet aan.

Ik heb zitten kijken naar Outlook 2003 en Outlook 2007, in beide kan ik niet kiezen waar een rule wordt uitgevoerd.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 10:13

TheZoo

Animals Behind Bars

Volgens dit artikel heb ik trouwens ongelijk. Hier staat beschreven welke regels altijd client based zijn. Als je hier creatief mee omgaat, kun je forceren dat rules client-based zijn. Bijv: Play a sound toevoegen als actie bij een binnenkomend bericht.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• borgdaville
Een voorbeeld van client-side moven binnen outlook is wat veel lokale spamfilters doen. Ik weet dat deze niet met rules werken maar het moet dus wel mogelijk zijn. Misschien met een klein extra tooltje dat je lokaal installeert. Ik kan via google niet direct iets vinden, moeilijke zoektermen; ik kom steeds bij ander soortige artikels/pagina's/progamma's uit.