Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje zit er een gek grijs vierkantje in de linkerbovenhoek van m'n bureaublad. Zie onderstaande screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/6135/vierkantjeys5.gif

Het eerste waar ik aan dacht was spy/malware. Maar na m'n McAfee virusscan gerunt te hebben en Hitman pro, bleef het er staan.

Nu vraag ik me af WTF dat vierkantje is, want ik vertrouw 't voor geen cent. Ik weet namelijk dat ten tijde van Kazaa je ook zo'n vierkantje kreeg - ook in de linkerbovenhoek. Nu bezoek ik wel eens louche sites, dus ik kan me maar al te goed voorstellen dat het op de één of andere manier binnengedrongen is (ondanks dat ik McAfee behoorlijk strak afgesteld heb).

Iemand enig idee wat het is? en vooral: hoe ik er vanaf kom? Een nieuwe XP install heb ik overwogen, maar dat kost me teveel tijd die ik momenteel niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:10

Haan

dotnetter

Kijk eens of HijackThis wat kan vinden?

Je bent trouwens niet de enige: [google=little gray square corner desktop]

[ Voor 50% gewijzigd door Haan op 27-02-2008 11:52 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:06

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:43

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Post eens een overzicht van al je processen die draaien.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS heb je toevallig een ATi VGA kaart? Ik meende namelijk laatst ergens gelezen te hebben dat een bepaalde versie van de Catalyst drivers dit vierkantje in de linker bovenhoek op het scherm vertoond. Zelf heb ik het ook op een Pc gehad en ja mijn Pc heeft ook een ATi VGA kaart. Volgens mij was er hier reeds eerder een topic m.b.t. dit verschijnsel.

edit: Hé jongens ik heb niet eens de tijd om te reageren. :p TS heeft volgens mij nu voldoende topic's over dit verschijnsel. Het zit dus in ATi's control center zo te lezen.

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 27-02-2008 11:56 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd de Catalyst die dit veroorzaakt. Zie de linkjes naar de topics hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:43

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Tenzij hij niet de 8.1 drivers geinstalleerd heeft is het wat anders.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
omg, ik heb een tijdje terug toen ik het voor het eerst zag, me suf gezocht, maar kon toen nog niets vinden, behalve dat bekende Kazaa spyware verhaal. Nu open ik een topic en zijn er inmiddels al vele andere topics over (my bad, had niet opnieuw gezocht).

Bedankt! ik voel me nu iig weer veilig op m'n eigen pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah is gewoon ati driver een andere geinstaleerd ??? teminste dit is bij mij zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen met hetzelfde probleem: de oplossing is als volgt:

Het vierkantje wordt veroorzaakt door de tray tool van ATI. Als je deze uitzet (gewoon quit) dan verdwijnt het vierkantje ook van je bureaublad. Het beste is in de preferences van je Catalyst control center aan te geven dat je die hele tray unit niet wilt, zodat het vierkantje ook niet getoond wordt.
Pagina: 1