Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Firewall die niet meer werkt na Hotmail-storing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het andere topic (Verwijderd in "[MSN] Kom niet online") gesloten was open ik zelf maar even een nieuwe met mijn specifieke probleem. Het klinkt nogal vreemd en ik vraag me af of het iets met elkaar te maken heeft maar het gaat om het volgende:

Ik krijg na de storing van gisteren op Hotmail nog steeds deze bekende melding, msn-en en hotmail openen is niet mogelijk Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2008/feb/27/img/0ymlb8gglebw4a23owktksklp.jpg

Uiteraard gegoogled en verschillende dingen geprobeerd (tijd veranderen, dll bestanden etc.), maar ik denk zelf dat het aan mijn Symantec Client Firewall ligt. Sinds die storing werkt gek genoeg mijn firewall totaal niet meer. Hij wordt niet automatisch opgestart en als ik het programma open zijn alle opties 'grijs' m.a.w. ik kan niks bekijken en totaal niks wijzigen. Daarom dacht ik de firewall maar te deinstalleren. Echter krijg ik de melding via configuratiescherm - software dat ik niet de privileges heb om de deinstallatie te voltooien. Ook via Symantec heb ik al geprobeerd de firewall met een tool te verwijderen maar dit lukt ook niet.

Nu dus mijn vraag waar het aan zou kunnen liggen, en wat eigenlijk de oorzaak en wat het gevolg zou kunnen zijn. Want ik vind het wel heel erg vreemd dat precies na die storing van Hotmail mijn firewall niet meer werkt (virus?). Ik heb geen recente updates gedraaid van Windows XP oid en ook niet van de firewall zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Dingen die ik inmiddels heb geprobeerd:

Via de MSN helppage: http://help.live.com/NL_N...%3A&ContactUs=&v4=DH_FREE

- Controleer uw internetverbinding --> Alles werkt behalve MSN en Hotmail
- Controleer de instellingen van uw firewall. --> Die werkt niet meer (zie eerste post) en staat dus uit.
- Controleer de netwerkstatus van Windows Live Messenger --> is werkend (op de pc beneden werkt Hotmail wel namelijk). Livemessenger werkt op deze pc ook niet dus volgens MSN ligt het niet aan de firewall
- Controleer de proxy-instellingen in Windows Internet Explorer --> Staan goed
- Wis de proxy-instellingen in Messenger --> Maakt geen verschil
- Controleer de beveiligingsinstellingen van Internet Explorer --> Maakt geen verschil
- Controleer de instellingen voor de datum en de tijd. --> Opnieuw gesynchroniseerd en hokje aangevinkt
- Registreer de SSL-beveiligingsbibiliotheken opnieuw --> Gedaan, maakt geen verschil

Verder kwam ik ook iets tegen wat betrekking had op de router (Conceptronic CADSLR4). Een instelling wijzigen van de MTU naar 1400 helpt bij sommige mensen. Dit maakt voor mij echter niks uit.

Inmiddels weet ik dus niet meer wat te doen. In de firewall (zie post 1) is ook nog steeds geen beweging in te kirjgen, maar hij staat wel uitgeschakeld.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

De storing is er nog steeds ;)

Tip; volg een draadje zoals http://forum.fok.nl/topic/1121432/5/50, altijd handig

[ Voor 58% gewijzigd door TommyGun op 27-02-2008 18:55 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dat verklaart misschien iets. Echter, ik heb de melding sinds gisterenavond en heeft het geen één keer gedaan, met daarnaast het vreemde probleem van de firewall.

Hier de melding van Symantec (ding doet dus helemaal niks meer)
Afbeeldingslocatie: http://www.trancefool.nl/symantec.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die enig idee heeft? :(

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
deinstalleer die firewall in windows veilige modus en installeer bijvoorbeeld een lichtere firewall?

de mooiste oplossing: Norton Removal Tool. Ben je van al die Symantec producten verlost, hoef je daar nietmeer voor te betalen/cracks te zoeken en kan je overstappen op gratis alternatieven die minder resources kosten.

[ Voor 52% gewijzigd door Mar2zz op 28-02-2008 13:20 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Genoeg ideeen :)
1) Gebruik je EDIT-knop ipv telkens een nieuwe post. Je doet je naam zo een beetje teveel eer aan ;)

2) log eens in als administrator en probeer dan je firewall aan te zetten

3) Check je hele PC eens op virussen en spyware. ZOu me niks verbazen als je iets van een worm / trojan op hebt gelopen die je internetverkeer blockt (en daarmee ook je client security). Check in dit kader ook even je hostfile.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:04:
deinstalleer die firewall in windows veilige modus en installeer bijvoorbeeld een lichtere firewall?

de mooiste oplossing: Norton Removal Tool. Ben je van al die Symantec producten verlost, hoef je daar nietmeer voor te betalen/cracks te zoeken en kan je overstappen op gratis alternatieven die minder resources kosten.
Thanx voor de reacties!

Ook in veilige modus krijg ik hem niet gedeinstalleerd. Via configuratiescherm - software verwijderen krijg ik de melding dat Windows uninstaller (oid) niet geladen kan worden omdat veilige modus draait.

Die removal tool heb ik ook al geprobeerd, die is echter voor versies vanaf 2003 (en deze is volgens mij ouder). Als ik die tool draai krijg ik de melding dat ik via Configuratiescherm - Software, de software eerst moet verwijderen voordat ik verder kan. Dat lukt dus niet want ook dan krijg ik de melding van die privileges. Op de site stond ook nog een tool voor oudere Symantec programma's maar hiermee kreeg ik ook niks verwijderd.
The Eagle schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:13:
Genoeg ideeen :)
1) Gebruik je EDIT-knop ipv telkens een nieuwe post. Je doet je naam zo een beetje teveel eer aan ;)

2) log eens in als administrator en probeer dan je firewall aan te zetten

3) Check je hele PC eens op virussen en spyware. ZOu me niks verbazen als je iets van een worm / trojan op hebt gelopen die je internetverkeer blockt (en daarmee ook je client security). Check in dit kader ook even je hostfile.
Ik heb maar 1 gebruikersaccount op mijn pc, die gebruiker heeft alle rechten, dit zou dan toch moeten kloppen? Ik heb voor de zekerheid een 2e account aangemaakt met alle rechten, maar dit maakte niets uit. Dat van die worm / trojan heb ik ook aan zitten denken. Gisteren heb ik met McAffee 2008 een volledige scan gedraaid en daar is niets gevonden.

Wat bedoel je precies met die hostfile? Want dat snap ik niet helemaal....
Thanx!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
The hosts file is a computer file used to store information on where to find a node on a computer network. This file maps hostnames to IP addresses.

# Windows NT/2000/XP/Vista: %SystemRoot%\system32\drivers\etc\ is the default location, which may be changed. The actual directory is determined by the Registry key \HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\DataBasePath.
(Wikipedia)

Even opeen in notepad. Alleen "127.0.0.1 Localhost" hoort erin te staan.

Je kunt als administrator inloggen op de (XP) computer door in het loginscherm 2 maal op ctrl+alt+delete te drukken. Even 'administrator' invoeren en je kunt inloggen.

Verwijderd

Log uit Windows en log weer in. Dat wil voor Norton nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat host bestand open wat in system32/drivers/etc/ staat zie ik dit:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:04:
Log uit Windows en log weer in. Dat wil voor Norton nog wel eens helpen.
Ik heb in de afgelopen 2 dagen inmiddels al 100x in en uitgelogd denk ik ;)
Joolee schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:58:

Je kunt als administrator inloggen op de (XP) computer door in het loginscherm 2 maal op ctrl+alt+delete te drukken. Even 'administrator' invoeren en je kunt inloggen.
Als ik dit probeer en bij gebruiker administrator invoer, wachtwoord gewoon enter, krijg ik de melding: Kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 14:19 ]

Pagina: 1