Toon posts:

Iemand uit Purmerend e.o. met Abit KT7?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand uit de buurt van Purmerend met een Abit kt7 die m.b.v. zijn werkende bios chip de mijne weer tot leven wil wekken? Zojuist bios update gedaan en is waarschijnlijk ergens goed fout gegaan. Mobo boot dus niet meer. :'(

icq me ff 3147089
thnx!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist met Abit uit Venlo gebeld en die gaven me de oplossing. Erg interessant voor medetweakers denk ik zomaar. Als je voor je kt7 de volgende bios flasht, 8363-686A-6A6LMA19C-WZ 29 jan 2001 dan kan je systeem helemaal dood raken. Dit komt door het volgende.

In deze bios zit een check of je cpu koeler wel draait. Zo niet dan boot je pc gewoon niet.
Als je je koeler op de verkeerde aansluiting van je mobo hebt aangesloten of je koeler geeft helemaal geen toeren per minuut door dan boot ie dus gewoon niet. Bugje in de bios: je kan deze check niet uitzetten.

Dus als je soortgelijke problemen hebt check dit dan even.

Verwijderd

Klopt wat je schrijft, ik had een nieuw systeemgemaakt en de fan op de verkeerde aansluiting aangesloten en hij deed NADA.
De fan draaide overigens wel vrolijk rond.

Verwijderd

Topicstarter
Juist. ik ben dus niet de enige.
Moet maar even toegevoegd worden aan http://go.to/kt7faq want volgens mij staat ie daar nog niet bij.