Toon posts:

UTP of coax

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een verbouwing bezig en nu was men vraag, zou ik naar elke kamer waar ik ooit mss tv wil kijken UTP en coax leggen? Of is UTP alleen voldoende en kan je je tv aansluiten daarop of heb je toch nog altijd coax nodig in de toekomst. Want nu direct zouden er nog geen tv's komen in de slaapkamers.

Ik ga men netwerk aanleggen mbv een router, maar nu heeft men router maar 4 uitgangen en ik zou graag 6 contactdozen plaatsen, moet ik dan een switch na de router plaatsen?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb jij TVs die overweg kunnen met UTP. Ik heb ze nog nooit gezien (wel settopboxen, maar geen TVs zelf). En als je meer dan 4 uitgangen nodig hebt zul je idd een switch moeten gaan gebruiken.

Verwijderd

Ik zou ook voor zowel UTP als coax kiezen.

Switchke (of hub, maar switch is sneller) achter de router en voila!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:07:
Ik ben met een verbouwing bezig en nu was men vraag, zou ik naar elke kamer waar ik ooit mss tv wil kijken UTP en coax leggen? Of is UTP alleen voldoende en kan je je tv aansluiten daarop of heb je toch nog altijd coax nodig in de toekomst. Want nu direct zouden er nog geen tv's komen in de slaapkamers.

Ik ga men netwerk aanleggen mbv een router, maar nu heeft men router maar 4 uitgangen en ik zou graag 6 contactdozen plaatsen, moet ik dan een switch na de router plaatsen?

Alvast bedankt
Je hebt volgens mij ook gewoon 6 en 8 poorts routertjes, is denk handiger als 2 aparaten.
En TV over UTP is volgens mij nog een beetje toekomst hoor. Ik zou het lekker op coax houden. Of als je toch kabels aan het trekken ben allebij, hoeveel meer werk kan dat nu zijn. En je kan wel wandcontactdoosjes krijgen met coax en utp aansluiting lijkt mij wel netjes.
Zoizo is als tv's over UTP gaan werken zie ik het wel voor me dat ze meteen ook fireless gaan.

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=2494&ref=2

Verwijderd

Topicstarter
Mja router met meer uitgangen zou handig zijn, maar heb er nu al één met vier uitgangen, dus gaan we die maar gebruiken. En in begin nog afwachten hoeveel pc's eropkomen, als er dat maar vier zijn, in begin zo werken.
Dan zullen we ze allebei maar leggen, maar dacht dat technologie al verder stond, en dat UTP alleen al genoeg was. Zoveel ken ik er om eerlijk te zijn ook niet vanaf...

Digitale tv is dat dan via UTP en zo op het netwerk? Of nog iets anders?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Het is een kleine moeite om di extra kabel aan te leggen als je toch al bezig bent.
Tips: Houd je coax kabels zo kort mogelijk, en niet doorlussen maar alles vanaf centraal punt bekabelen. Als je wilt gaan voor DTV (digitale tv) is het afhankelijk van je kabelleverancier hoe je hier het beste mee om kan gaan. Vaak wordt gewoon een decoder gebruikt die je aansluit op je coax kabel.
Let wel op dat DTV een sterker signaal nodig heeft, en je hierbij dus nog beter moet op letten op signaal verlies.
Misschien een draadloze router een oplossing? 4 wired en 2 wireless.
Als je al een router hebt, dan is een switch de beste oplossing.

Dit is ook allemaal te vinden op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitale_televisie

[ Voor 39% gewijzigd door battler op 27-02-2008 11:23 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Met beide kan je alle mogelijke situaties aan :)
Je zou er eventueel ook voor kunnen kiezen de leiding gewoon leeg te laten, dan kan je er altijd in prikken wat je maar wilt, en houd je het nu bij een dicht afdekdoosje.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12

TF

bla bla

je kan gewoon lekker UTP leggen en dan een Balun gebruiken om cat naar coax te zetten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
  • Overige Hardware is geen dumpbak. TV-vragen horen in Consumentenvideo (zoals overigens in de FAQ van dit subforum terug te lezen is)
  • waar dan ook op GoT is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Uitspraken dat je er zelf weinig vanaf weet (en karige posts) doen sterk vermoeden dat je dat niet gedaan hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.