[Excel] Overnemen data van ene worksheet naar andere

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Is het mogelijk om regels die voldoen aan een bepaald criterium over te nemen naar een andere worksheet binnen hetzelfde document?

Dus als worksheet #1 een lijst met mensen bevat met hun woonplaatsen wil ik via een functie dat in worksheet #2 alle namen 'gepaste' worden die voldoen aan..laten we zeggen...een plaatsnaam.

Nu bevat sheet #1 een hele lijst met namen en woonplaatsen, en ik wil dus in sheet #2 iedereen die in plaats X woont zodat ik op die data weer andere functies kan loslaten.

Ik had de hoop dan VLOOKUP dat kon, maar ik kom daar niet echt verder mee. :X

Misschien dat een Excel goeroe kan helpen?

Het is trouwens Excel2003

EDIT: Het is dus een soort filter dat ik zoek, alleen het nadeel van een filter is dat je eigenlijk nog steeds met de "verzamelde, gemixte' informatie te maken hebt in een sheet en dat wil ik liever dus niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Tallguy op 27-02-2008 10:32 ]

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

gewoon de autofilter toepassen, records die niet voldoen worden verborgen, dan kopiëren en plakken naar andere sheet.
de records die niet voldoen aan de voorwaarde worden niet mee gekopieerd.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:40:
gewoon de autofilter toepassen, records die niet voldoen worden verborgen, dan kopiëren en plakken naar andere sheet.
Okay, daar heb ik ook aan zitten denken, maar dan heb ik weer een extra handmatige actie die ik liever geautomatiseerd zou willen. Kan dat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:40:
Lekkere oplossing hoor. Dan moet je elke x als de data verandert deze actie opnieuw doen. Ook totaal niet foutgevoelig ofzo....

@ TS: alle acties/functies die je binnen een werkblad kan doen kan je ook tussen verschillende werkbladen doen. Behalve "data tables", maar die gebruik je waarschijnlijk niet.

Ik zie dus niet in wat het feit dat je meerdere werkbladen gebruikt uitmaakt. Gewoon doen alsof alles in 1 werkblad staat.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:06:
[...]

Lekkere oplossing hoor. Dan moet je elke x als de data verandert deze actie opnieuw doen. Ook totaal niet foutgevoelig ofzo....

@ TS: alle acties/functies die je binnen een werkblad kan doen kan je ook tussen verschillende werkbladen doen. Behalve "data tables", maar die gebruik je waarschijnlijk niet.

Ik zie dus niet in wat het feit dat je meerdere werkbladen gebruikt uitmaakt. Gewoon doen alsof alles in 1 werkblad staat.
Maar met welke functie is dan de vraag? Ik zie te prutsen met Vlookup, Hlookup, maar het lukt me niet echt (ben dan ook geen Excel goeroe ;) )

Wat ik nu heb zijn 5 kolommen met in totaal een kleine 33000 rows. Ik wil van kolom C alles hebben dat voldoet aan mijn gewenste criteria (locatie). En alles wat daaraan voldoet wil ik dan zien (de complete regel die dus voldeed aan mijn criteria)in een ander werkblad (zodat ik daar ook de 5 kolommen weer heb, alleen dan misschien 20000 rows) om daarmee verder te gaan qua bewerkingen (grafieken, pivots, etc..)

Verwijderd

Dit gaat alleen eenvoudig werken als alle data uniek is. Als jij een hele lijst wil maken met alle mensen die in Rotterdam wonen (meer dan 1 neem ik aan) dan gaat dit niet werken met normale Excel functies (het kan wel, maar dat wordt een zeer complexe constructie die bij 33000 regels en meerdere bladen ook nog eens erg traag wordt).

Je zult, als de criteria dus niet uniek zijn, VBA moeten gebruiken. Daar kan ik niet mee helpen want dat gebruik ik nooit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:06:Lekkere oplossing hoor. Dan moet je elke x als de data verandert deze actie opnieuw doen. Ook totaal niet foutgevoelig ofzo....
TS vraagt of die acties verder geautomatiseerd kunnen worden. uiteraard. dan zijn jouw bezwaren grotendeels opgelost. je verwacht toch niet dat ik de oplossing ga voorkauwen grizzlybeer?
temeer daar er bij de probleemstelling vraagtekens geplaatst kunnen worden. je hoeft helemaal niet op te splitsen naar ander blad volgens plaatsnaam om er daarna andere functies op los te laten.
als ts het werkelijke probleem voorlegt kunnen we ws tot een directere oplossing komen.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:26:
Dit gaat alleen eenvoudig werken als alle data uniek is. Als jij een hele lijst wil maken met alle mensen die in Rotterdam wonen (meer dan 1 neem ik aan) dan gaat dit niet werken met normale Excel functies (het kan wel, maar dat wordt een zeer complexe constructie die bij 33000 regels en meerdere bladen ook nog eens erg traag wordt).

Je zult, als de criteria dus niet uniek zijn, VBA moeten gebruiken. Daar kan ik niet mee helpen want dat gebruik ik nooit.
Ja, het is verzameldata die in worksheet #1 staat (wel de locaties netjes in 1 kolom trouwens). Daar wil ik dus de functie op loslaten en het resultaat in een andere worksheet pompen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tallguy op 27-02-2008 11:32 ]

Verwijderd

Je kan veel beter de analyse op 1 blad doen. Veel overzichtelijker.

Voorbeeld:

Aantal mensen dat in Rotterdam wonen en man is:

{=sum(if(A1:A33000="Rotterdam",if(B1:B33000="man",1)))}

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:29:
[...]

TS vraagt of die acties verder geautomatiseerd kunnen worden. uiteraard. dan zijn jouw bezwaren grotendeels opgelost. je verwacht toch niet dat ik de oplossing ga voorkauwen grizzlybeer?
temeer daar er bij de probleemstelling vraagtekens geplaatst kunnen worden. je hoeft helemaal niet op te splitsen naar ander blad volgens plaatsnaam om er daarna andere functies op los te laten.
als ts het werkelijke probleem voorlegt kunnen we ws tot een directere oplossing komen.
Ik begrijp wat je zegt, maar het is (denk ik) gewoon lastig. Kijk..ik heb een overzicht met gegevens in 5 kolommen. Elke kolom bevat zijn eigen data (datum, tijd, locatie, userID en volledige naam).

De complete lijst van gegevens gebruik ik al voor een overall overzicht in een Pivot en een chart zodat aan het management getoond kan worden hoe vaak er ingelogged wordt gedurende een dag (pivot op 'per uur' basis) en een overall chart met het aantal inlogmomenten per dag zodat ik daar over de afgelopen maanden een trendline mee kan maken.
Al die gegevens heb ik al werkend zodat het management kan zien wat de piekuren zijn en wat de dal uren zijn. Ook wat de trend is qua gebruik over de afgelopen maanden.

Maar..nu willen ze ook een overzicht per locatie..hoeveel mensen loggen in van een bepaalde locatie. Ook dat is wel te doen, maar dan mis je weer de tijdsgegevens. Aantallen per locatie is een absoluut getal: 200 mensen uit Rotterdam bijvoorbeeld. Maar dan weet je weer niet hoe die Rotterdammers gedurende een dag inloggen (want daar heb je weer de "tijd" kolom voor nodig).
Dus om die gegevens (per locatie) op dezelfde manier als de overall gegevens te kunnen tonen heb je dus de orginele mix nodig (mijn ruwe inputdata) waar je een selectie van maakt van alles wat uit Rotterdam is, met behoud van de datum kolom, tijd kolom, locatie kolom, userID kolom en de volledige naam kolom.

Eigenlijk dus precies hetzelfde als dat ik al voor de overall (gemixte) data werkend heb, maar dan met een selectie.

Heb ik het zo wat duidelijker kunnen maken?

EDIT: Probleem gefixed. Kwam via deze url (http://msdn2.microsoft.co...tipswhenusingexcel_moving) een vb scriptje tegen dat precies doet wat ik wilde. Mooi toch? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Tallguy op 27-02-2008 15:01 ]

Pagina: 1