Gepraat in slaap opnemen wanneer ik praat

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:03
Hallo :)

Regelmatig krijg ik te horen dat ik in mijn slaap praat, lol. Nu wil ik eigenlijk weleens weten wat ik zeg, dus ik heb zo bedacht dat ik een programma nodig heb dat start met opnemen wanneer er geluid de mic binnenkomt. Bestaat zo'n programma? Mic dus verbonden aan pc, en mic staat bij bed.

In Wave opnemen wordt trouwens erg groot volgens mij, dus vandaar de vraag.

Verwijderd

Ik zeg ook wel eens de raarste dingen in m'n slaap maar vaak is dat een gebeurtenis van wat ik in mijn droom ervaar ... Om dat nu op te nemen .... :P

Zal wel lastig worden met omgevingsgeluiden ook enzo :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:16
Kan je nergens zo'n voice-activated dictafoontje lenen? Lijkt me wat handiger. :)

lism: zo veel omgevingsgeluiden zullen er 's nachts wel niet zijn gok ik? :)

Verwijderd

Je zou maar draaien of snurken.. dan neemt dat ding de hele tijd op :P

Of pak een Long-Play videorecorder en record alleen de audio ervan via een microfoonversterker > Tulip. Extract die vervolgens op je PC en snif de bruikbare stukjes eruit.... ofzo :P

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-12 22:12

Dennahz

Life feels like hell should.

Mijn GSM (W800i) kan opnemen tot het geheugen vol zit, maar een uurtje of 7/8 is nog geen 100MB, dus misschien is dat iets? Dan kan je het bestand openen in een programma als Nero Wave Editor en vervolgens kijken waar er geluid is en dat afspelen.

Twitter

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 23:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat heb je zelf al gevonden?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ik hoop dat je niet snurkt. Of bedoelt lism dat met omgevingsgeluiden. ;)

Misschien moet je in de hoek van surveillance software zoeken. Er bestaat tenslotte ook bewegingdetectorsoftware. Of koop een cheap-ass memorecorder. Deze hebben dit soort functies vaak ook aanboord.

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:16:
Kan je nergens zo'n voice-activated dictafoontje lenen? Lijkt me wat handiger. :)

lism: zo veel omgevingsgeluiden zullen er 's nachts wel niet zijn gok ik? :)
Auto's, deuren bij buren die eventueel open/dicht gaan, mensen die de trap af lopen, wind, het geluid van jezelf omdat je jezelf omdraait, snurken, etc etc.. ligt er natuurlijk wel aan hoe gevoelig je microfoon is, maar het zal sowieso eerder mompelen zijn in combinatie met half in kussen praten waardoor er weinig verstaanbaars uit zal komen.
Andere optie: laat die mensen die zeggen dat je in je slaap praat het een keer opnemen? Zet gewoon zo'n microfoon/tape recordertje bij je deur klaar zodat ze het kunnen pakken

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-12 22:07
http://www.top-shareware.net/RoboNanny.html
If configured, RoboNanny can save all sounds louder than a user-defined threshold level to super-small WMA files to the hard drive. An hour of audio takes less than four megabytes of space.
Alstjeblieft ;) 5mins googelen

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12 17:37
Misschien een knullige omweg, maar TeamSpeak bijvoorbeeld heeft een optie om de mic te activeren wanneer je gaat praten. Misschien moet je daar eens naar kijken?

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-12 17:56

iop

zo'n apparaat bestaat al jaren, t zijn vaak wel betas maar ze gaan onder de naam: ''vriendin''
[/ :+ ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Verwijderd

Bitage schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:21:
Misschien een knullige omweg, maar TeamSpeak bijvoorbeeld heeft een optie om de mic te activeren wanneer je gaat praten. Misschien moet je daar eens naar kijken?
Omslachtig, aangezien je dan ook continue met TS recorden moet :P En die doet ook puur .wav.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 22:20
Heel veel mp3 spelertjes kunnen ook via de ingebouwde microfoon opnemen (dicteerfunctie). Stel de bitrate laag in, leg hem op je nachtkastje en je kan de hele nacht opnemen..

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12 23:25

Garyu

WW

Gewoon een hele nacht opnemen en dan met post-processing alle niet-spraakgeluiden eruit filteren. Tenminste, mobiele apparaten die echt voice-activated (en dus niet sound-activated) zijn, bestaa nauwelijks. Dat beetje extra geheugen om een hele nacht op te nemen lijkt me niet zo'n probleem. Maar je kan natuurlijk ook een algoritme schrijven om voice te scheiden van andere (achtergrond-)geluiden.

[ Voor 60% gewijzigd door Garyu op 27-02-2008 13:33 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• MMaaiikkeell
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11 17:44
Waarom koop je niet meteen een camera er bij met van die sensing software, dan kan je ook zien wat je doet terwijl je praat ( en neemt alleen op bij beweging / geluid :P )

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:03
Lol, bedankt voor alle vlotte reacties. Ik had Nanny ook gevonden (en volgens mij is dit een van de beste opties), maar Avast was er meerdere keren (van verschillende sites) 100% van overtuigd dat het een Trojan was. Naja, nu toch maar geïnstalleerd (blijkbaar een false positive) en het werkt perfecto :) Nu nog uitproberen he ;)

Camera is wat teveel van het goede :P En bedankt voor de tip van de Wave editor, dan zie je meteen waar er geluid te horen is (ook al doet Nanny dat al auto).

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

WizZie- schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:12:
Regelmatig krijg ik te horen dat ik in mijn slaap praat, lol. Nu wil ik eigenlijk weleens weten wat ik zeg, dus ik heb zo bedacht dat ik een programma nodig heb dat .....
Raar idee misschien, maar degene die je vertelt dat je praat in je slaap kan je misschien ook wel vertellen wat je gezegd hebt? :P

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12 13:24
doe je dan ook de record hier 's posten :9 :>

Verwijderd

Je zal s'morgens maar terugluisteren en dit horen haha
http://www.youtube.com/wa...NYytmj4fg&feature=related
:D

Verwijderd

Verwacht er niet te veel van Wizzie, zelfs als je al je stem hoort (die relatief zacht is) dan zal de combinatie mompelen + onduidelijk er voor zorgen dat je er toch niks van verstaat. En als het je alleen om het 'luisteren' gaat: misschien iets meer vertrouwen in je medemens die zegt dat je in je slaap praat? Gewoon je erbij neerleggen

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:47:
Verwacht er niet te veel van Wizzie
Ben jij de vriend(in) van WizZie, ofzo? Dat je zoveel van hem weet...

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 11:50
CowArt schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:31:
[...]

Raar idee misschien, maar degene die je vertelt dat je praat in je slaap kan je misschien ook wel vertellen wat je gezegd hebt? :P
Da's nog verdraaid lastig. Zeker als iemand midden in de nacht gaat praten is het lastig te onthouden. Net als je midden in de nacht wakker wordt en gedroomd hebt, de volgende ochtend weet je dan al vaak niet meer wat je midden in de nacht nog wel wist.Heb er ook ervaring mee :+ Je moet dan dus iemand hebben die klaarwakker blijft wachten, dan is een opname misschien een makkelijkere optie

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-12 22:15

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik denk dat je een babyfoon moet tweaken ofzo

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:32

sanzut

It's always christmas time

ff over die trojan vs false postive.
Een goeie trojan zie/hoor/ruik/voel je niet :p

Verwijderd

The Zep Man schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:51:
[...]
Ben jij de vriend(in) van WizZie, ofzo? Dat je zoveel van hem weet...
Zinvolle ontopic reactie, geweldig _/-\o_

@ TS: weltrusten alvast O+ Zal je zien dat je de eerste nacht niks geen geluiden maakt, ben wel benieuwd hoeveel uur 'tape' je gaat luisteren :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 00:39 ]

Verwijderd

Post je het eindresultaat met highlights ook even als mp3 dan maak ik er een remix van ;-)

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 20:00
Als dat nanny proggie niet goed werkt of te slecht resultaat oplevert kun je ook proberen met magix (music maker of studio versie) op te nemen.

Die programma's kunnen makkelijk 12 uur of meer geluid opnemen achter elkaar. (ook in mp3 geloof ik, maar weet ik niet helemaal zeker...) Dat gebruikte ik altijd om livesets van feesten of concerten van de radio of tv op te nemen.

Dan als je klaar bent met recorden geeft hij het grafisch weer dus kun je (denk ik) relatief makkelijk de stukken tekst eruit knippen en evt filters eroverheen gooien.

Succes!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12 23:25

Garyu

WW

Probeer wel even een goeie microfoon te scoren, anders heb je al bij voorbaat pech gehad :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

of misschien kan je een headset op je hoofd plakken. er zal alleen elke keer dat je beweegt een hoop geritsel te horen zijn, maar het geluid wordt wellicht beter opgevangen.
Pagina: 1