[HMTL/JS] Windows Explorer in HTML

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 16:02
Ik ben momenteel bezig met de ontwikkeling van een CD-Rom waarbij ik gebruik wil maken van een HTML/JS interface om door mijn documenten te bladeren. Nu heb ik het al zo ver gekregen dat het werkt middels een windows explorer venster in de "website" middels een iframe. Mijn vraag is nu echter of ik ook de navigatiebalk aan de linkerkant van het venster kan verwijderen. Oftewel is het mogelijk om windows explorer in html aan te roepen met parameters om de linker navigatiebalk niet te tonen?

De code die ik gebruik:

HTML:
1
2
3
<div class="content">
<Iframe id=iframe width=100% height=100% border=no frameborder="0" src="[directory]"></iframe>
</div>

Ik bedoel dus de blauwe balk zoals in dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://techie-buzz.com/images/stories/boxnet-viewfiles.png

Letop het is dus een clientbased HTML omgeving, ik kan dus geen gebruik maken van PHP/ASP script oid.

[ Voor 6% gewijzigd door DaTiezl op 27-02-2008 10:10 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee dat is niet mogelijk. Naast het feit dat het afhankelijk van de client instellingen is OF je die explorer bar wel of niet ziet :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Dat de client de default instellingen bepaald begrijp ik ja. Echter lees ik hier bijvoorbeeld dat je bij het aanroepen van explorer wel commands kunt gebruiken. Ik vind echter niets over HTML intergratie of die navigatiebalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar jij roept toch geen Explorer aan? :)

Jij vraagt een directory op. Het starten van een executable lokaal zou (met wat omwegen wel moeten kunnen), maar dan heb je dus geen integratie meer met je webgedeelte (dan is het dus een Explorer die buiten je webomgeving wordt gestart).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
True True, dus het is niet mogelijk met Explorer. Zijn er alternatieven, zou je middels Javascript Explorer kunnen imiteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Weet niet of je er mappen mee kan uitlezen, maar misschien kun je iets met:
code:
1
2
    fso = new ActiveXObject('Scripting.FileSystemObject'); 
    if (fso.FileExists(filename)) ....