Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linux machine staan met daarop een OPEN VPN configuratie. Nu heb ik een eerste gebruiker daarop die met Vista Home Premium die verbinding wil maken. Zo te zien krijgt de Vista machine gewoon een verbinding. Ik zie geen meldingen en de netwerkadapter krijgt een IP adres.

Het probleem is dat Vista het netwerk niet kan vinden. Hij geeft Time out op een ping naar het interne netwerk van mij.

De configuratie is zo. Hij krijgt van de VPN verbinding de IP reeks 10.0.8.x en de interne reeks (over VPN) is 192.168.254.x. De reeks van degene die verbinding wil maken is 192.168.1.x

Ik denk dat het hem in de beveiliging zit, maar zelfs met de firewall eraf kan wil het niet lukken om verbinding te maken.

Heeft iemand ideen of suggesties?

Alvast Bedankt.

Bart Schraven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:11
je moet een routing regel hebben op je server machine (en ip forwarding hebben aanstaan) en een route terug hebben naar je vpn subnet in je private network. in windows werkt het route commando ook. Probeer eerst of je dat gedaan krijgt in je gateway anders moet je op elke computer appart een route instellen (de computers in het subnet 192.168.254.0/24).
in jou geval zou dat een entry zijn 10.0.8.0/24 192.168.254.xx (ip adres van je openvpn server)

Dit stond nu wel allemaal duidelijk in de HOWTO op openvpn.net.
Vergeet niet dat je firewall ook vervelend kan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door redfox314 op 27-02-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is. Ik heb deze VPN server niet geplaatst en heb er ook weinig kennis van. Alle Windows XP clients, gaan erdoorheen zonder problemen. ik heb nu mijn eerste Vista gebruiker en daar krijg ik geen verbinding met het remote netwerk.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:11
de firewall van de vista machine staat ook uit? Post de ipconfig /all output eens van je vista machine wanneer je connected bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimzzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Je moet de volgende twee regels toevoegen aan je .ovpn file
route-method exe
route-delay 2

Verder moet de openVPN GUI als administrator draaien.
Deze informatie vond ik in http://konstantin.vassile...-openvpn-on-windows-vista