Vorige week heb ik de stekkerdoos waar ALLE elektronica op die op mijn bureau staat is aangesloten om te kijken wat hoeveel verbruikt.
Ik schrok eerst dat mijn Pioneer receiver bijna 50 watt verbruikt als hij aanstaat maar geen geluid maakt.
Maar waar ik nog veel meer van schrok was dat mijn PC 18watt verbruikte wanneer hij UIT staat!
Toen ik ging kijken hoeveel hij dan wel niet verbruikte als ik hem in stand-by zetten zag ik dat het slechts 3 watt was?!
Dit vind ik zelf heel vaag en ik hoop dat iemand hier misschien weet hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen.
De reden waarom ik hem niet altijd in stand-by zet is omdat hij dan mijn CPU overclock vergeet.
Nog een verschil is dat in stand-by de netwerk verbinding helemaal uit gaat en als hij uit staat de switch de verbinding nog wel ziet (ja ik zou het ook omgekeerd verwachten).
Het lijkt me aan het moederbord liggen maar ik zal alle spec's opnoemen;
-E6600 (speedstep of iets dergelijks staat uit)
-Asrock ConRoeXFire-eSATA2
-8800GT
-4x 512mb DDR2 Ram
-OCZ Modstream 520watt
-Onboard gigabit LAN (wake up on LAN staat ook uit)
Please help me! (....and the environment
)
Ik schrok eerst dat mijn Pioneer receiver bijna 50 watt verbruikt als hij aanstaat maar geen geluid maakt.
Maar waar ik nog veel meer van schrok was dat mijn PC 18watt verbruikte wanneer hij UIT staat!
Toen ik ging kijken hoeveel hij dan wel niet verbruikte als ik hem in stand-by zetten zag ik dat het slechts 3 watt was?!
Dit vind ik zelf heel vaag en ik hoop dat iemand hier misschien weet hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen.
De reden waarom ik hem niet altijd in stand-by zet is omdat hij dan mijn CPU overclock vergeet.
Nog een verschil is dat in stand-by de netwerk verbinding helemaal uit gaat en als hij uit staat de switch de verbinding nog wel ziet (ja ik zou het ook omgekeerd verwachten).
Het lijkt me aan het moederbord liggen maar ik zal alle spec's opnoemen;
-E6600 (speedstep of iets dergelijks staat uit)
-Asrock ConRoeXFire-eSATA2
-8800GT
-4x 512mb DDR2 Ram
-OCZ Modstream 520watt
-Onboard gigabit LAN (wake up on LAN staat ook uit)
Please help me! (....and the environment