Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Gegenereerde tabel-functie verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Hallo,

In Excel heb ik door middel van de Tabel-functie (onder het menu 'Data') een dynamische tabel gegenereerd, waarvan de inhoud vanuit andere tabbladen wordt ingevuld. Echter, nu wil ik binnen deze tabel een regel verwijderen. Dit loopt echter uit op de foutmelding dat 'er niet een deel van een tabel kan worden verwijderd'.

Mijn vraag ik dus over ik deze functie (tijdelijk) kan verwijderen/uitzetten om de betreffende regel te verwijderen, om vervolgens de functie weer in te stellen.

Iemand met een oplossing? Alvast bedankt!

Verwijderd

Welke versie van Excel gebruik je?

Voor zover ik weet kan een "data table" (die jij bedoelt, naamgeving in Excel is verwarrend, zeker sinds er vanaf versie 2007 ook "tables" (zeer handig, is <> "data table")) alleen werken op data in hetzelfde blad, dus dat jij data uit andere tabbladen haalt begrijp ik niet (of het moet indirect zijn).

Maar je moet gewoon even de hele data table verwijderen (alleen de table zelf, niet de input parameter(s)) en daarna opnieuw bouwen.

Is de data table 1- of 2-dimensionaal?

• Jewie
  • Nu online
Ik maak gebruik van Excel 2003
....
Maar je moet gewoon even de hele data table verwijderen (alleen de table zelf, niet de input parameter(s)) en daarna opnieuw bouwen.
Kun je mij misschien aangeven hoe ik dit moet aanpakken? Want iedere actie die ik onderneem stuit momenteel op de melding dat er geen deel van de tabel verwijderd kan worden.
Is de data table 1- of 2-dimensionaal?
Wat is precies het verschil?

Om het een en ander nader toe te lichten: ik heb gebruik gemaakt van onderstaande handleiding. Misschien is het op deze manier duidelijk hoe mijn werkbladen eruit zien. Zo is ook duidelijk dat ik informatie 'importeer' uit andere werkbladen.

http://www.cengage.co.uk:...ndardizing_statements.pdf

Alvast bedankt!

Verwijderd

Jewie schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:53:
Kun je mij misschien aangeven hoe ik dit moet aanpakken?
Ik bedoel dat je alleen de cellen waar {=TABLE()} in staat moet verwijderen. Dan kan je de tabel direct na het verwijderen van de regel weer opnieuw opbouwen.

(Tijdelijk uitzetten kan dus niet. Een table is een array (te zien aan {}) en een array is 1 object.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 13:56 ]

• Jewie
  • Nu online
Helaas kan ik deze cellen (inhoud) niet deleten. Wanneer ik op een betreffende cel ga staan en de inhoud wil deleten door middel van de 'delete'-knop, krijg ik de foutmelding dat 'een deel van de tabel niet gewijzigd kan worden'.

Verwijderd

Je moet, zoals ik al zei, op de betreffende celLEN gaan staan. Een Table is een array en een array kan je alleen als geheel verwijderen. Dus selecteer alle cellen met {=table()} en delete die.

• Jewie
  • Nu online
Oww... Mijn excuses. Nu is het mij duidelijk. Dit heeft dan ook prima gewerkt! Bedankt voor je hulp.
Pagina: 1