Hallo,
Ik heb sinds een week een Acer Aspire 5520G laptop, helemaal top deze laptop. Alleen heb ik sinds vandaag een heel vreemd probleem.
De laptop draait op Windows Vista Home Premium met de laatste Realtek HD Audiodrivers.
Echter heb ik geen geluid, de microfoon registreerd ook geen geluid.
En nu komt het raarste gedeelte:
Op een of andere manier, werkt alle audio WEL als er ook maar iets willekeurigs in de line ingang is geplugt, zelfs als een jackplug, die afgeknipt is, ingeplugd is in de line in werkt mijn geluid.
Trek ik deze jackplug er weer uit, valt mijn geluid ook weer uit.
Samengevat: het geluid werkt alleen als er iets willekeurigs in de line ingang poort geplugt is.
Ik heb al geprobeerd andere drivers te installeren, maar dit loste helaas niets op.
Ik hoop dat één van jullie het probleem herkent, en er een oplossing voor weet.
Mvg,
Wouter.
Ik heb sinds een week een Acer Aspire 5520G laptop, helemaal top deze laptop. Alleen heb ik sinds vandaag een heel vreemd probleem.
De laptop draait op Windows Vista Home Premium met de laatste Realtek HD Audiodrivers.
Echter heb ik geen geluid, de microfoon registreerd ook geen geluid.
En nu komt het raarste gedeelte:
Op een of andere manier, werkt alle audio WEL als er ook maar iets willekeurigs in de line ingang is geplugt, zelfs als een jackplug, die afgeknipt is, ingeplugd is in de line in werkt mijn geluid.
Trek ik deze jackplug er weer uit, valt mijn geluid ook weer uit.
Samengevat: het geluid werkt alleen als er iets willekeurigs in de line ingang poort geplugt is.
Ik heb al geprobeerd andere drivers te installeren, maar dit loste helaas niets op.
Ik hoop dat één van jullie het probleem herkent, en er een oplossing voor weet.
Mvg,
Wouter.
Mobo: MSI K9VGM-V | Codec: ALC883 | Driver versie: 6.0.1.5477 | Vista Ultimate 32bit