Toon posts:

Geen geluid Realtek HD Audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een week een Acer Aspire 5520G laptop, helemaal top deze laptop. Alleen heb ik sinds vandaag een heel vreemd probleem.
De laptop draait op Windows Vista Home Premium met de laatste Realtek HD Audiodrivers.
Echter heb ik geen geluid, de microfoon registreerd ook geen geluid.
En nu komt het raarste gedeelte:
Op een of andere manier, werkt alle audio WEL als er ook maar iets willekeurigs in de line ingang is geplugt, zelfs als een jackplug, die afgeknipt is, ingeplugd is in de line in werkt mijn geluid.
Trek ik deze jackplug er weer uit, valt mijn geluid ook weer uit.

Samengevat: het geluid werkt alleen als er iets willekeurigs in de line ingang poort geplugt is.

Ik heb al geprobeerd andere drivers te installeren, maar dit loste helaas niets op.

Ik hoop dat één van jullie het probleem herkent, en er een oplossing voor weet.

Mvg,
Wouter.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Je kunt in Audio center van realtek conectors tasken, staan die wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, hoe verander ik dit? :o

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
In je menu balk zie je een oranje boxje staan aan de rechterkant. Rechtermuisknop op klikken en dan zie je audiocenter waar je van alles kunt instellen :)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
In het Configuratiescherm zit een Realtek HD Audio Manager icoon. Hier kun je regelen wat een ingang moet doen, zoals output geven of mic signalen opvangen. Als je dubbelklikt op een plug rechts in het panel, kun je regelen wat het moet doen.

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/6842/rthdaudpnlic8.pngMobo: MSI K9VGM-V | Codec: ALC883 | Driver versie: 6.0.1.5477 | Vista Ultimate 32bit

[ Voor 12% gewijzigd door Bitage op 27-02-2008 00:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zo ver was ik ook al wel, dat daar iets in te stellen was, maar wat? :P
Maar wat valt er precies te taggen?

edit:
Bitage schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:03:
In het Configuratiescherm zit een Realtek HD Audio Manager icoon. Hier kun je regelen wat een ingang moet doen, zoals output geven of mic signalen opvangen. Als je dubbelklikt op een plug rechts in het panel, kun je regelen wat het moet doen.

[afbeelding]
Hoe krijg ik dit venster er voor? Ik zie het niet als ik bijvoorbeeld de line in aanklik ofzo, rechts klikken doet ook niets, links klikken ook niets? :/
Dubbelklikken doet dus ook neits

EDIT2: bij jou plaatje staat er 'geavanceerde apparaat instellingen', dit staat er bij mij niet. Kan het hier aan liggen dat het dubbelklikke eroop niet werkt? Als ik er op zo'n 'poort' klik, word ik alleen doorverwezen naar een ander tabblad, waar ik verder weinig anders aan kan veranderen.

Edit: ik ben er eindelijk achter :P
Alles werkt weer naar behoren, iedereen bedankt voor jullie hulp! ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 00:27 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:06:
Edit: ik ben er eindelijk achter :P
Alles werkt weer naar behoren, iedereen bedankt voor jullie hulp! ;)
En wat was de oplossing nou?

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:04:
[...]

En wat was de oplossing nou?
Er zaten speciale Acer software voor de realtek op, waar amper wat aan in te stellen viel.
Ik heb even rondgezocht naar andere realtek software, en zo ben ik op de laatste versie (R187) van de software gekomen.
Deze heb ik er overheen gedraait, en toen kon ik deze geavanceerde instellingen (dus dubbelklikken op de poorten bv) wel wijzigen.

Het bleek dus dat er aan de Acer software niets in te stellen viel. :P

Maar door uw bericht kwam ik er achter, dat acer een aangepaste versie van de software had meegeleverd bij de laptop, waar weinig aan intestellen viel dus.

Mvg,
Wouter.
Pagina: 1