Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MySQL] Speciale tekens

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een 2 topics geopend deze week met betrekking op het invoeren van speciale tekens in een MySQL database. Vandaag weer fulltime bezig geweest, maar ben er nog niet helemaal uit.

Ik probeer van alles en nog wat, met alle functies die ik tegenkom.
Voor mezelf heb ik de vraag ondertussen kunnen reduceren tot het volgende.

Hoe krijg ik
Łódź
precies zo in een MySQL database?

Dus zodat de karakters niet omgezet, geconvert, omgetoverd worden tot code..

Kan dit?

PS. Als ik in de sourcecode kijk van Tweakers, dan is het omgezet naar entiteiten..
Łódź
PS2. In mijn database krijg ik het ondertussen als
Åódź

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 23:45 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

UTF 8 table en dan insert.

[ Voor 67% gewijzigd door BCC op 26-02-2008 23:45 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
Alle encodering en charsets hetzelfde instellen. Als je UTF-8 wilt gebruiken moet je dat dus in de header doen, je communicatie met MySQL en de velden zelf ook met de juiste charset. Dit is ook via de search terug te vinden hoop ik.

Als je een andere encodering/charset wilt gebruiken, dan zal het verhaal hetzelfde zijn. Alleen een andere mooi afkorting.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat is je hier al verteld; ik zie verder niet echt nut in een tweede topic hierover; wat mij betreft kun je daar je vorige topic prima voor gebruiken. Ik heb de titel daarvoor ietwat aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 26-02-2008 23:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.