[Vista] Deze computer weergeven als C:\...?

Pagina: 1
Acties:

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
De aanleiding van deze vraag (korte inleiding...):

Ik heb net een Creative Zen 16GB gekocht, en nu wil ik er natuurlijk al mijn muziek op zetten. Mijn verzameling heb ik ingedeeld in mappen, <naam artiest>,<naam album>,<nummer>. Alleen wat is het geval, de Zen kan niet een volgend nummer in een andere map afspelen, dus na elke artiest en elk album moet je opnieuw bladeren naar wat je af wilt spelen. Je moet dus gewoon alle mp3 bestanden in de root dumpen, zonder mappen. Voor iTunes maakt het niets uit in hoeveel mappen je muziek staat. Nou was mijn idee om alle muziek vanuit iTunes naar de Zen te slepen, want dan kopieert iTunes alleen de mp3 bestanden en niet de mappen waar ze in staan! Alleen iTunes wil niet naar een "Draagbaar Apparaat" kopiëren, alleen naar een verwisselbare schijf of een gewone map. Ook SyncToy wil niet kopiëren, ik kan alleen alles handmatig slepen. Het probleem is dat de directory van de Zen is: Computer\Zen\Music. Dus ik denk dat beide programma's geen "Computer\" willen pakken.

De vraag:

Is het mogelijk om "Computer" weer te geven als een gewone directory, bijv. C:\<hier een naam>\Zen\Music. Of kan ik op een andere manier SyncToy en iTunes laten werken? Kan je een "Draagbaar Apparaat" oftewel mp3 speler forceren om verwisselbare schijf te zijn?
Ik heb al gezocht op Google, maar de zoektermen zijn in dit geval zo algemeen dat je nooit een goed resultaat krijgt, en in Google kan je geen verhaal als dit typen ;)

Alvast bedankt,

Bob

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Flying Bobman
Ja, alleen als je dat topic leest hebben ze geen oplossing gevonden, en het is trouwens een ander model mp3 speler (er zijn heel veel Zen's ;) )

• spone
  • Niet online
De "oplossing" is dat het niet kan. En als het enigszins dezelfde productlijn is, en jij met soortgelijke problemen zit, ga ik ervanuit dat de zaken toch wel redelijk overeen komen :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Flying Bobman
Nou de Zen die ik heb (nieuwste) kan in ieder geval al weergegeven worden als Draagbaar Apparaat, en dus kan ik bestanden er op slepen. Alleen iTunes en Synctoy willen maar niet werken met de directory die het apparaatje heeft, daarom mijn vraag of ik die ook anders kan schrijven. Ik neem aan dat "Computer" ook een directory heeft? Alleen is die natuurlijk weer verborgen in Windows..
Laat ik het anders formuleren: Kan je een snelkoppeling naar "Computer" maken? En zo ja, welke directory gebruikt die snelkoppeling dan? Want als ik een snelkoppeling probeer te maken zet Windows er automatisch C:\ voor, en dan geeft 'ie een foutmelding :/

[ Voor 25% gewijzigd door Flying Bobman op 26-02-2008 23:21 ]

• spone
  • Niet online
Dat "My Computer" is geen echte map. Het is een virtuele systeemmap die verwijst naar systeemobjecten en plugins/extra objecten voor Windows Explorer (als ik me niet vergis). Een van die objecten zijn je schijven, een ander is waarschijnlijk iets wat door de Zen-driverpackage geinstalleerd is.

Via een of andere api communiceert Windows Media Player met Windows Explorer", waardoor ie min of meer met je Zen kan communiceren. Hoewel je vanuit Explorer bestanden kan slepen ernaartoe en hij dus als een soort schijf getoond wordt, is het geen schijf. In welk groepje staat ie bij "My computer"? Lokale vaste schijven, schijven met verwisselbaar medium, of overig?

(veel van deze post zijn aannames van mijn kant :))

[ Voor 13% gewijzigd door spone op 27-02-2008 03:08 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je er met de verkenner naartoe kan, kan je toch gewoon een tweede verkenner ernaast zetten, gezocht op *.mp3 inclusief submappen in je muziekmap en vandaaruit alles overgooien of zie ik dat nou verkeerd? Ik kan dit met mijn Creative Zen Vision:M gewoon doen (die kan overigens wel gewoon mappen aan). Je moet uiteraard wel de Media Explorer geïnstalleerd hebben, indien je deze optie niet zo hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Flying Bobman
Een plaatje zegt meer dan woorden...

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/aj.zwanink/images/voorbeeld.jpg
Hero Of Time schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:22:
Als je er met de verkenner naartoe kan, kan je toch gewoon een tweede verkenner ernaast zetten, gezocht op *.mp3 inclusief submappen in je muziekmap en vandaaruit alles overgooien of zie ik dat nou verkeerd? Ik kan dit met mijn Creative Zen Vision:M gewoon doen (die kan overigens wel gewoon mappen aan). Je moet uiteraard wel de Media Explorer geïnstalleerd hebben, indien je deze optie niet zo hebt.
Ik heb nu iets soortgelijks gedaan, vanuit iTunes eerst alle mp3 naar een andere map in verkenner gesleept, en dan naar de Zen. Die Zen Media Explorer is een ramp, het programma werkt voor geen meter met Vista (vandaar dat ik andere dingen probeer). Video converteren heeft het nog nooit gedaan, media overdracht flipt als je wilt synchroniseren (dubbele bestanden etc.).

[ Voor 79% gewijzigd door Flying Bobman op 27-02-2008 13:10 ]

Pagina: 1