audio/video van pc naar Sony Dav-DZ230 via HDMI?

Pagina: 1
Acties:

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
Hoi allemaal, na uren research gedaan te hebben is het me nog steeds heel onduidelijk.
Ik ben van plan de Dav-DZ230 aan te schaffen, omdat hij een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik wil hier mijn tv op aansluiten (heeft alleen scart en svideo aansluitingen), en mijn PC (beeld + 5.1 geluid). Het probleem van dit 5.1 setje, is dat er zo goed als geen audio/video-in aansluitingen op zitten.

De volgende aansluitingen zijn aanwezig:

out:
HDMI out (naar tv)
Scart out (naar tv)

in:
Dmport
Audio In (jacket aan voorkant?is me onduidelijk)

De Dmport (Digital Media Port) is misschien de enige manier om mijn pc op aan te sluiten. Alleen kan ik er geen duidelijkheid over krijgen.
Op de site van Sony lees ik dat de Dmport adapter (die je dus op die ingang kunt aansluiten) of via bluetooth werkt, of via een docking station van compatible apparaten zoals walkmans. Ergens anders lees ik weer dat de Dmport ingang audio EN video binnen kan halen. Is de Dmport (zonder de optionele adapter) dan gewoon een HDMI ingang? of moet ik dat niet zo zien.

Mijn oplossing zou zijn: een DVI naar HDMI kabeltje via mijn 8800GTX in de Dmport te steken. Ik weet niet of dit kan, en of ik dan ook audio over die kabel kan laten lopen? (het is mij onbekend of de 8800GTX audio uitzend via zijn uitgangen, eventueel de GTX aansluiten via interne SPDIF?
dit SPDIF verhaal heb ik ook maar op internet gelezen, maar ben er verder niet bekend mee).
Daarnaast heb ik sowieso een SPDIF uitgang op mn moederbord zitten (Gigabyte P35 DS4 rev1.1).
Mocht dit op deze manier kunnen, is er dan een manier om DVI en een SPDIF samen te laten komen in 1 HDMI stekkertje, zodat deze in de Dmport poort kan?

Ik hoop dat er iemand dit setje thuis heeft staan, en mij kan vertellen of het mogelijk is om op deze manier alles werkend te krijgen? of dat er misschien een andere manier is om video + 5.1 audio binnen te halen vanaf mijn pc? het gaat me vooral om de 5.1 audio vanaf mn pc, het beeld kan ik eventueel direct naar mn tv sturen met Svideo.

[ Voor 13% gewijzigd door m2xum2xu op 26-02-2008 22:32 ]

• m2xum2xu
hmmm nog geen antwoord, misschien was mn vraag iets te uitgebreid?
maar m.a.w.:
-kun je een Dmport op een Sony Home Cinema Set ook gebruiken als gewone HDMI ingang?
-kun je SPDIF uit je moederbord aansluiten op een HDMI kabel?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Nee je kunt je spdif niet aansluiten op een HDMI kabel omdat deze een ander protocol gebruikt.
Ook ben ik bang dat die DMPort een andere aansluiting is dan een HDMI poort, maar dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen. Er staat wel dat hij bij aansluiting van de DMPort alleen een Euro AV signaal uit stuurt, hetgeen dus gebruikt wordt bij scart (RGB). Het lijkt me dus dat het een digitale audio-ingang (spdif) met een analoge video ingang combinatie is. Het blijft natuurlijk wel een gok. Ik zou Sony een mailtje sturen met uitleg van je vraag.

[ Voor 44% gewijzigd door mac1987 op 28-02-2008 22:24 ]

• m2xum2xu
kheb ff wat plaatje vergeleken en het lijkt er op dat de DMport een andere vorm heeft dan de HDMI port. Dus aansluiten op die manier is al uitgesloten. Daarnaast denk ik dat je ook echt een DMport adapter nodig hebt om van deze aansluiting gebruik te maken, weer lekker betalen voor iets extra's, gewoon omdat ze te cheap zijn om er fatsoenlijk wat aansluitingen op te doen. Wel slim van ze, want zo ben je genoodzaakt een duurder model te kiezen, waarop ook weer wat ontbreekt.... ik begon bij een systeem van 250 euro, degene die alle aansluiting heeft die ik wil is weeral 450.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-01 14:15

Kiswum

Gadget reviewer

Er is een mogelijkheid om een WiFi apparaat of een bluetooth apparaat aan te schaffen

hieronder 2 links:
http://www.sonyplaza.nl/sony-tdmbt1-p-1102.html
http://www.sonyplaza.nl/sony-tdmnc1-p-1183.html

Helaas is het voor zover ik heb gevonden in het afgelopen uur, alleen nog audio naar stereo mogelijk

Ik vroeg me namelijk zelf af wat de DAV-DZ260 kon doen met de DMPORT en daarvan staat het antwoord hierboven.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Ik heb de DAV-DZ260, kost 40 euro meer, maar kan je wel gewoon de spdif gebruik (coaxiaal in)

Verwijderd

Hallo, ik heb ook een vraag mbt de DAV-DZ230.

Ik heb hem vorige week gekocht en alles werkt prima, geluid van de tv gaat netjes via het cinema system behalve dat van mn 360.

Ik heb een Sony Bravia kdl40u2000, ik kijk tv via zo'n digitaal kastje van @home, aangesloten via scart, mn Xbox heb ik met de componenten kabels aangesloten maar ik krijg met geen mogelijkheid het geluid uit mn cinema set...iemand enig idee?
Pagina: 1