Vandaag viel mij op dat het printen met mijn Canon ip4300 niet helemaal netjes scherp gaat, alsof de printer niet goed is uitgelijnd.
Ik heb mijn printhistory nagekeken door uitgeprinte facturen te bekijken en voorheen waren de printjes echt haarscherp. Na een bepaalde datum blijkt dat over, zo rond 28 december 2007.
Wat er sindsdien veranderd is weet ik niet, ik gebruikte Leopard voor die datum al.
Huidige OS: Mac OS X Leopard
Printer: Canon ip4300
Aangesloten met USB op Airport Extreme base station.
Geprobeerd:
printen via iMac > geen resultaat
printen via MacBook > geen resultaat
printen via MacBook, direct aan USB > geen resultaat
printen met 'Gutenprint' driver > geen resultaat
nieuwste Canon driver installeren > geen resultaat
nieuwe inktcartridge > geen resultaat (printer lijnt automatisch uit bij nieuwe cartridge?)
papier is ook hetzelfde gebleven
printen via Excel, PDF, Numbers > zelfde resultaat
Wellicht is het gewoon een kwestie van de printkop uitlijnen, maar hoe moet dat in Mac OS X?
Bij Canon kan ik geen Alignment utility vinden....
Andere mogelijke oorzaken?
Ik heb mijn printhistory nagekeken door uitgeprinte facturen te bekijken en voorheen waren de printjes echt haarscherp. Na een bepaalde datum blijkt dat over, zo rond 28 december 2007.
Wat er sindsdien veranderd is weet ik niet, ik gebruikte Leopard voor die datum al.
Huidige OS: Mac OS X Leopard
Printer: Canon ip4300
Aangesloten met USB op Airport Extreme base station.
Geprobeerd:
printen via iMac > geen resultaat
printen via MacBook > geen resultaat
printen via MacBook, direct aan USB > geen resultaat
printen met 'Gutenprint' driver > geen resultaat
nieuwste Canon driver installeren > geen resultaat
nieuwe inktcartridge > geen resultaat (printer lijnt automatisch uit bij nieuwe cartridge?)
papier is ook hetzelfde gebleven
printen via Excel, PDF, Numbers > zelfde resultaat
Wellicht is het gewoon een kwestie van de printkop uitlijnen, maar hoe moet dat in Mac OS X?
Bij Canon kan ik geen Alignment utility vinden....
Andere mogelijke oorzaken?