Port mapping niet nodig laten zijn

Pagina: 1
Acties:

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025
DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 98% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:24 ]

TweakBlog

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Naja als je modem UPnP ondersteund dan kunnen programma's (Zoals games) portmaps aanmaken in je modem. Maar niet vanaf een of andere website ofzo..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Ruudjah

[ Voor 149% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:24 ]

TweakBlog

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bedoel je NAT punch-through?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Ruudjah

[ Voor 90% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:24 ]

TweakBlog

• Ruudjah
Overigens lijkt het niet zo simpel te implementeren als ik aanvankelijk dacht volgens deze thread.

TweakBlog

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Upnp kun je meestal wel aanzetten in je modem. Welk type heb je?

Wat ik als nadeel heb bevonden is dat Upnp maar op 1 laag van je netwerk werkt. Dus als je achter een wireless router zit dan moet je die als access point instellen.

• Ruudjah

[ Voor 96% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:24 ]

TweakBlog

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 22:26

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ruudjah schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 04:02:
Ik heb geen modem. Ook heb ik geen in-depth kennis van UPNP, maar ik weet dat het netwerk van de gebruiker van de software UPNP moet ondersteunen wil je UPNP in je software kunnen gebruiken. Aangezien er altijd wel een gebruiker is die geen UPNP heeft, gaat het UPNP feest over.

[...]

Leg uit? "1 laag van je netwerk"? Natuurlijk, netwerken zijn ontworpen via het OSI model. Verder kan ik er niet echt chocolade van maken.
Welja, stel dat UPnP enkel werkt op de datalink-laag (laag 2) van het netwerk, zijnde ethernet. Als je dan met je wireless met een andere datalink-laag, geen ethernet maar wifi, je wil communiceren met een ethernet netwerk, dan zal je router dat signaal moeten omhoog brengen naar de derde laag (netwerk-laag) van het OSI model en zal de router dat signaal dan weer een laag naar beneden brengen tot op laag 2 waar je dus in het ethernet datalink-laag gedeelte terecht komt. Ofzoiets.

Wat ik wel niet begrijp is het verschil tussen wifi langs een actieve router en wifi langs een accesspoint. Zou een accesspoint de IEEE802.11 signalen transparant omzetten naar IEEE802.5 signalen, terwijl dat bij een router met wifi niet transparant gebeurt?

[ Voor 11% gewijzigd door RuddyMysterious op 01-03-2008 08:57 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mag ik vragen wat jouw (warrige) verhaal over netwerklagen en WIFI met het probleem van de TS te maken heeft? Je springt van de hak op de tak zonder dat je echt lijkt te weten waar je het over hebt. Als je een vraag hebt kun je beter zelf even een topic aanmaken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1