n4m3l355 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:44:
Ik zou het met je eens zijn als je nog geen Master hebt, maar een Master en daarna een semi-MBA heb ik toch zo mijn twijfels over. Om te beginnen is een MBA gebaseerd op het feit dat je op zijn minst al een aantal jaar werkervaring dient te hebben. Met deze semi-MBA is dat niet nodig maw gaat men verder borduren op de theoretische kennis. Zodoende kan deze dus niet tippen aan een MBA daarintegen is het zeker een pre om op termijn alsnog een MBA te halen. (overigens zijn er ook al een tal van top500 organisaties die hier anders over schrijven, toevallig nog in de januarie editie van de Safe).
Maar nogmaals.. dit is mijn insteek praat er gewoon over met een werkgever daar waar jij graag aan de slag wilt. Zo leer je de HR kennen, kun je hun gedachtes er eens op los laten en een gedege keuze maken. Het kan best dat het bedrijf waar je wilt werken er anders over denkt, maar misschien ook niet. Nog even iets anders terzijde, ik weet niet hoe het zit in Be, maar is je inschrijf periode niet voorbij?
Inschrijfperiode voor de opleiding bedoel je? Wel, er is binnen een week een info-dag van UAMS waar ik zeker ga langsgaan om daar mij echt goed te kunnen informeren. Daarna zal ik mijn keuze moeten maken en door de volledige selectie-procedure moeten gaan.
Ivm werkgevers en dergelijke, ik ben al bij verschillende grote werkgevers langsgeweest (PwC, KBC, ING, Deloitte, ...) en ze vertonen eigenlijk allemaal hetzelfde gedrag. Eerst is het een verkoopspraatje maar na een tijdje wordt het een gewone conversatie. Als ik opbreng dat ik misschien nog zou bij studeren dan begint onmiddelijk het verkoopspraatje weer maar na een tijdje komt de gewone mens weer boven en hoor ik 'ach, die 10 maanden gaan het toch echt niet maken hé'.
Het ligt dus ook nog niet vast of het de 'semi-mba' gaat worden, het zou evengoed een ManaMa in Finance of iets anders kunnen worden.
My mind is set maar, ik ga me toch zo goed mogelijk blijven informeren zodat ik echt zeker kan zijn van mijn keuze en tegelijk heb ik dan ook al wat extra info om volgend jaar te gaan soliciteren.