Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EXCEL] percentage in grafische waarde weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op Internet kan ik niets vinden over het veranderen van een cel (waarden) naar een grafische invulling, zie afbeelding hieronder ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: http://www.informatica-communicatie.nl/percentage.jpg

In een takenlijst moet een kolom komen met de percentage van afronding van een project, op deze wijze is het overzichtelijker om zaken af te lezen en zodoende te zien in hoeverre een project vordert.

Kan dit uberhaupt in Excel en zo ja, waarmee?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Kun je toch een kolomgrafiek of staafdiagram van maken? Ik weet niet of je geheel de layout zo krijgt, maar een beetje spelen met zo'n ding moet wel eea mogelijk maken volgens mij.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Topicstarter
een erg goede tip, ik heb er zonet mee geknutseld. Het is mij helaas niet gelukt om een grafiek in één cel te plaatsen. Dit laatste is dan ook niet mogelijk met Excel. Ik knutsel nog even verder met deze mogelijkheid om wellicht middels een script toch een cel grafisch te vullen. Tips zijn welkom..

Verwijderd

excel 2007?
Conditional formating the way to go!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39
In Excel 2007 kan het idd vrij makkelijk. Indien je geen Excel 2007 hebt, dan zal het al snel veel werk zijn om bij meer dan, zeg 20 taken er allemaal grafiekjes achter te zetten. Zeker als er in de toekomst nog wat aan de lay-out gewijzigd wordt.
Dan is het makkelijker om een overzichtsgrafiek te maken met daarin alle taken en al hun percentages.

Een eventuele ander oplossing zou nog zijn dat je bijv. 10 kolommen even breed maakt en dat dan elke kolom 10% voorstelt. Dan zet je in elke kolom een formule in de form =als(en(percentage> 10%; percentage =< 20%);"Groen";"") en dan nog even een voorwaardelijke opmaak er overheen die een vakje groen maakt als er "Groen" in voorkomt. Maar ja, deze oplossing is alleen interessant als je de percentages niet heel nauwkeurig uit wilt beelden...