Toon posts:

Help mij met mijn keuzen mr experts :)

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben bezig met de eerste aanschaf van een laptop, ik heb vooral altijd op desktops of xeon servers gewerkt. Heb wel eens een laptop gebruikt maja mobiliteit gaat voor mij niet boven kracht.

Maargoed nu met mijn werk en dat ik CLE Novell wil gaan leren zoek ik een exstra platform en ga ik mijn oude desktop als test development gebruiken. Maargoed dat is de background wat ik zoek is een platform die krachtig is kwa cpu berekeningen en goede video prestaties niet voor videobewerking maar voor grafiese acceleratie voor games.

Ik kwam bij toeval het merk Cenio tegen was oorspronkelijk opzoek naar een desktop maar ik ga toch voor de laptop met mijn eigen ontwerp erop. Ik wil graag een 17inc laptop omdat 19 inc zie ik mezelf gewoon niet mee rondzeulen.

Dus hier is de link

http://www.cenio.com/nl-NL/personal/notebooks/p.collection

En ik zat te denken aan de power 1755 als je die aanklinkt dan de Hi End versie van dit model. Daarbij kan deze laptop maximaal 2 gig aan ivm met de slots denk ik. Mijn vraag is zou een xp professional 64bits hier beter op lopen dan een 32 bits editie?

En als je naar het tabje verfijn configuratie gaat kun je nog wat onderdelen kiezen. Ik heb hier een twijvel over die ik hoop dat jullie experts hier mij mee kunnen helpen.

Dit gaat over de processor core 2 duo 7200 en de core 2 duo 7400 heeft iemand enige statistiek kwa prestatie verschil? Want ik wil zeker weten of het wel die 170 euro waard is om er exstra aan uit te geven.

En de andere vraag is ze bieden 2 videokaarten met deze configuraties aan

NB VGA p175x vga nvidia-g71 7900gtx 512 mb
NB VGA p175x vga nvidia-q fx2500M 512 mb (+ € 246,-)

Ik heb eerlijk geen idee wat de benchmarkts tussen de 2 zijn en zover ik heb gelezen is de fx2500m meer voor video bewerking dan wel voor grafiese ecceleratie. Mijn vraag is wat is het verschil tussen de 2? En in hoeveren kwa prestaties zou die van 250 euro duurder beter zijn dan de ander. Want ja ik wil wel gaan gamen op dit systeem.

Jullie feedback is meer dan welkom en grafieken en statistieken over mijn vragen zou geweldig zijn.

M.v.g Special18

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT.

Ik moet je helaas verwijzen naar de Notebook FAQ.omdat conform de CSL FAQ dit soort topics niet (meer) mogen.

Toelichting:
Met ruim 253.000 bezoekers is het ondoenlijk en ongewenst om voor elke potentiële aankoop van een gebruiker een specifiek op hem/haar gericht advies te geven.

Daarnaast is het ook zo dat elk van de gebruikers die een advies geeft zo zijn eigen inzicht heeft en het te verwachten is dat er dus verschillende adviezen komen waardoor het bos met een flink aantal bomen wordt uitgebreid.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 26-02-2008 21:20 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
BEdankt denk ik, maar in die faqs staan meestal niet precies de informatie die ik nodig heb, zeg dit even zonder gelezen hebben excuses ofniet. Maar ik betwijvel of er benchmark verschillen in staan?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:33:
BEdankt denk ik, maar in die faqs staan meestal niet precies de informatie die ik nodig heb, zeg dit even zonder gelezen hebben excuses ofniet. Maar ik betwijvel of er benchmark verschillen in staan?
Benchmarks kan je vast wel via Google vinden.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

special18 welkom op GoT :)

Zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen

In CSL hebben we sinds kort de policy Wat is er nu anders in CSL? en daarmee zijn dit soort topics niet langer toegestaan.

We verwachten van een beetje tweaker dat hij/zij zelf prima in staat is om met de hulpmiddelen die tegenwoordig op het net te vinden zijn om een pc te kunnen samenstellen/kiezen.

Dit topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.