Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OpenOffice.org Writer] Genummerde etiketten

Pagina: 1
Acties:

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
Ik zal maar meteen met mijn vraag beginnen :P. Is het mogelijk om op een simpele manier etiketten in OpenOffice.org Writer te nummeren?

Het is de bedoeling om op verschillende pagina's etiketten (Avery A4 L6008) te printen met op allemaal een nummer van 1 t/m 1000. Ik dacht het simpel te kunnen oplossen door in OOo Calc een veld te maken met alle getallen, dat te kopiëren, en daarna te plakken in de etiketten. Dat werkt helaas niet. (Al die cellen komen op 1 etiket te staan). Nu kan ik het alleen één voor één intypen, en dan ook nog bij elk volgend etiket op de volgende cel klikken. (tab werkt niet.)

De opmaak van elke cel zou ook nog veranderd moeten worden. (Ander lettertype + lettergrootte, en nummer centreren). Ik krijg het ook niet voor elkaar om de cellen te selecteren en de opmaak aan te passen.

Daarom wil ik graag weten of er een simpelere manier is om het voor elkaar te krijgen. Als het mogelijk is zou ik ook graag de nummers 1, 2, 3, 4 enz door 0001, 0002, 0003, 0004, enz. laten vervangen. Dus met voorafgaande nullen.

Knight who says 你

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Voer in Writer niet een normale Paste (Ctrl-V) uit maar een Paste Special (Ctrl-Shift-V) en kies dan bijvoorbeeld DDE-link, Unformatted of Formatted (RTF). Dan kun je verder nog wat met de tabel spelen om 'm in de juiste opmaak voor je etiketten te krijgen.

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
Bedankt, het werkt nu. Ik had eerst een paar keer verkeerd geprint, maar nu staat het precies goed.

Knight who says 你