Toon posts:

Asus A8v (normaal) + Enkele Sata schrijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn server een grotere harde schrijf gaan geven maar mijn asus a8v schijnt niet echt kapot te zijn van sata schrijven. momenteel hangt er een ide schrijf in en die doet het best maar die is aan het einde van zijn capaciteit en moet daarom vervangen worden. Nu heb ik een leuke sata (2) schrijf gezien maar eerst maar eens kijken of mijn bios uberhaubt mijn sata schrijf herkent (tijdelijk geleend uit mijn desktop). Dat hij niet blindelings van een sata schrijf kan opstarten tot daaraan toe maar hij herkent hem niet eens. In de bios verschijnt hij niet. De sata raid utility ziet ook geen schrijven. (laad niet eens, komt niet verder dat scanning devices is mislukt) en de handleiding zegt niets over sata schrijven. Op het moederboard zitten 2 sata poortjes. Ik heb ze allebei geprobeerd. De schrijf start zonder problemen op, op mijn pc. MSI (K8neo 2).

Ik heb ook een Ubuntu Live Cd geprobeert maar die herkent de schrijf ook niet in de installer.

Is het mogelijk om Sata schrijven (geen raid) te gebruiken op een Asus A8v (geen deluxe gewoon model). Met google kom ik niet verder en het zou een beetje zonde zijn om nu weer een ide schrijf er in te hangen.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:06

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Staan de 2 sata poorten aan in de bios en kijk eens of je je sata schijf op sata150 kunt zetten dmv een jumer ipv sata300.

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
De sata poorten staan op enabled maar ik kan geen jumpers vinden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:00:
De sata poorten staan op enabled maar ik kan geen jumpers vinden.
Wat voor een schijf is het dan ? Wel handig als je dat er bij vermeldt. Anyway, als het een S-ATA300 schijf is zonder S-ATA150 jumper kan het vaak nog met een software tooltje van de hd fabrikant ingesteld worden.