Toon posts:

Problemen met 9600GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo medetweakers,

Gistermorgen een 9600GT besteld, dus ik vandaag helemaal blij bij thuiskomst want er stond een mooi doosje op tafel. Mijn 7600GT eruit gehaald en 9600GT aangesloten (ook de PCI express power). Pc opgestart, bijbehorende drivers van het CDtje geinstalleerd en 3d mark06 maar eens aangeslingerd om een testje te doen. Eerste test laadde en toen er een mooie test in beeld moest komen....NIETS. Gwn een zwart beeld, ik PC uitgezet al me hardware gecontroleerd of alles goed aangesloten zat, voor de zekerheid naar de nvidia site om de nieuwste drivers te downloaden. Maar het mocht allemaal niet helpen. Zouden jullie enig idee hebben waar dit aan kan liggen, voor de zekerheid hieronder me specs:

mobo: MSI 945GCM5 V2
CPU: E4500 @ 2,75ghz
geheugen: 2x1GB twinmos @ 667mhz
videokaart: zotac 9600GT
PSU: HKS 450W

Als ik iets vergeten ben of jullie wat meer specs nodig, please let me know...

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
Heb je hem gepatched?

Verwijderd

Topicstarter
gepatched??nieuwste firmware staat er op

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zet om te beginnen je overklok al eens terug :) Dat zou de eerste stap moeten zijn om vage problemen te onderzoeken zodat je een falende component ten gevolge van een overklok kunt uitsluiten. Ook wordt je voeding dan minder belast.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem gevonden :) :
Ik had in me bios alle default settings al geladen, maar blijkbaar vind die het normaal om PCI express voltage op 1.7volt te zetten. Deze naar 1.5 geschroefd en nu loopt die weer heerlijk.

Thanx people!! (topic mag dicht)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 20:54 ]

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-04 23:00
sinds er al en topic er is zal ik geen nieuwe openen en deze gebruiken,

ik heb gister mijn ASUS 9600GT binnen gekregen, met heel veel verwachting heb ik die ingebouwd maar hij doet raar:

kijk die fotos:

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/5832/dsc00166nz3.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/5796/dsc00167qp6.th.jpg

nou ik dacht RMA paar uur later ik maak nog meer screenshots, dus doe de PC aan toen deed ie het ineens !! ik dacht ik instaleer even de drivers kijken hoe en wat, dus nieuwste drivers geiinstaleerd even COD 4 gspeeld en dan 4 keer 3d05 maar hij doet het nog steeds
weet iemand wat het geweesd kan zijn???

mijn specs:

ASUS P5B
2x PC 6400 ADATA
9600GT ASUS
450 watt voeding van sirtec of nu highpower met 3 12volt rails
Windows XP SP2 met alle updates

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05 15:59
Artifacts :/ Ik vrees dat ie kapot is, maar om dat uit te sluiten, kan je hem in een ander systeem testen?

Verwijderd

soheilmd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:33:
sinds er al en topic er is zal ik geen nieuwe openen en deze gebruiken,

ik heb gister mijn ASUS 9600GT binnen gekregen, met heel veel verwachting heb ik die ingebouwd maar hij doet raar:

kijk die fotos:

[afbeelding]

[afbeelding]

nou ik dacht RMA paar uur later ik maak nog meer screenshots, dus doe de PC aan toen deed ie het ineens !! ik dacht ik instaleer even de drivers kijken hoe en wat, dus nieuwste drivers geiinstaleerd even COD 4 gspeeld en dan 4 keer 3d05 maar hij doet het nog steeds
weet iemand wat het geweesd kan zijn???

mijn specs:

ASUS P5B
2x PC 6400 ADATA
9600GT ASUS
450 watt voeding van sirtec of nu highpower met 3 12volt rails
Windows XP SP2 met alle updates
Lijkt inderdaad verdacht veel op Artifacts kun je met AtiTool ook een Scan for Artifacs doen en je temps controleren. :) Om te zien als ze terug komen anders was het misschien een éénmalige actie van je 9600GT. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 20:28 ]

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-04 23:00
nou ik heb 5- keer 3d05 gedraait en met ati tools geeft ie ook geen artifacts, maar ik heb wel en beetje slechtgevoel bij maar ja het kan ook an mij liegen
Pagina: 1