Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253576

Topicstarter
Hoi,

Mijn vriend en ik hebben altijd een en/of-rekening gehad bij de Postbank. Maar omdat we al onze andere bankzaken (verzekering bijvoorbeeld) bij de Rabobank hebben, hebben we gekozen om daar ook onze gezamenlijke rekening te openen. Alles lekker bij één bank. Straks wellicht voordelig bij hypotheken en dergelijke.

Anyway, nu is die rekening geopend en er werd gevraagd in welke "volgorde" de namen moesten komen. Dat werd Jansen Eo Pietersen, dus. Als we nu inloggen bij internetbankieren, staat er alleen "Jansen Eo" en is de naam Pietersen verdwenen. Niet wegens ruimtegebrek, overigens. Als we geld overmaken naar een andere rekening, is Pietersen ook niet te zien.

Lijkt misschien muggenziften, maar wij vinden dit heel vervelend! Waarom is die tweede naam nergens te zien? Mensen moeten uit "Eo" maar opmaken dat het een gezamenlijke rekening is. Bovendien is het gewoon geen prettig idee: je kiest ervoor samen te wonen, samen alles te regelen en dan lijkt het nóg maar door een persoon geregeld te zijn.

Mijn vraag dus: wie heeft er een gezamenlijke rekening en hoe is dat bij jullie?

De klantenservice en het plaatselijke kantoor kunnen ons niet verder helpen.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:18

Salandur

Software Engineer

wij hebben ook een gezamelijke rabo rekening en daar staan beide namen keurig op. Dus ik zou even met rabobank bellen en aan hun te vragen wat er mis is.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Kun je niet zelf de inlognaam wijzigen? Bij Postbank kon dat nl gewoon.
Dacht dat het om de inlognaam ging. Dan is het wel vreemd, gebruiken ze maar zo weinig karakters voor de naam op de rekening dan?

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 35978 op 26-02-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur

Salandur

Software Engineer

daar gaat het niet om, volgens mij staat er altijd Jansen EO op afschriften ed.

net even gezocht en op mijn.postbank.nl staat er ook salandur eo... :( was me nog nooit opgevallen eigenlijk. de adressering is overigens wel goed, daar staat keurig salandur eo vriendin. ik zal nog eens mijn afschriften van de postbank nazoeken

[ Voor 64% gewijzigd door Salandur op 26-02-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij onze rekening bij de Postbank stond:

Jansen en Pietersen Amsterdam

Maar Salandur: bij jouw Raborekening staan er dus wel twee namen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lijkt misschien muggenziften, maar wij vinden dit heel vervelend! Waarom is die tweede naam nergens te zien? Mensen moeten uit "Eo" maar opmaken dat het een gezamenlijke rekening is. Bovendien is het gewoon geen prettig idee: je kiest ervoor samen te wonen, samen alles te regelen en dan lijkt het nóg maar door een persoon geregeld te zijn.
Het is ook muggenziften.

Een betaling geschiet onder een betalingsnummer, of een kenmerk zelf in te vullen. Als ik de huur voor m'n broertje betaal, en dat doe met zijn factuurnummer, zal er niemand klagen. De betaling is namelijk gedaan. Door wie er betaald wordt, is totaal niet interresant.

Dat je kiest om samen te wonen, is je eigen keuze, maar wat heeft een ander daar mee te maken dan? Als je geld overmaakt naar iemand (geen rekening, dus geen betalingsnummer) kan je er gewoon iets bijzetten.

Er is geen enkele instantie die gaat kijken WIE er betaald, maar OF er wordt betaald.

Maarja, als je er zelf mee zit, dan moet je het inderdaad met de bank opnemen. Persoonlijk vind ik dat je je druk maakt om niets. Een rekening is een rekening. Ongeacht welke naam er nu opstaat.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als je met de Rabobank hebt afgesproken dat beide namen op de rekening komen, moet de Rabobank dit rechtzetten. Nog een keer contact opnemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RaZ schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:37:
[...]Maarja, als je er zelf mee zit, dan moet je het inderdaad met de bank opnemen. Persoonlijk vind ik dat je je druk maakt om niets. Een rekening is een rekening. Ongeacht welke naam er nu opstaat.
Daar heb je gelijk in. Maar toch zou ik het liever anders zien... Iedereen maakt zich druk om andere dingen, hè? Bedankt in ieder geval voor je tip. Had al wel contact gehad met de klantenservice, maar doe nog een poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur

Salandur

Software Engineer

hij staat wel op 2 namen en die staan ook op onze afschriften. ik kan nu niet kijken wat ik online zie, maar op mijn.postbank.nl wordt er inderdaad afgebroken na EO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

RaZ schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:37:
[...]

Het is ook muggenziften.

Maarja, als je er zelf mee zit, dan moet je het inderdaad met de bank opnemen. Persoonlijk vind ik dat je je druk maakt om niets. Een rekening is een rekening. Ongeacht welke naam er nu opstaat.
Niet helemaal waar :). Ik heb een jaar of 4 een gezamenlijke rekening gehad, terwijl ik studeerde. Dan krijg je dus geld van de IBG, en de IBG checkt of de naam en het rekeningnr overeenkomen. Als zij dat checken, krijgen ze van de bank de *eerste* naam terug, en niet dat ook de tweede naam. Dan kun jij dus extra naar het kantoor met een papiertje van de bank dat het *ook* jouw rekening is, anders krijg je je geld niet.

Heerlijk bureaucratisch, en ontzettend frustrerend.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ah.. dat wist ik niet.

Maargoed, de TS spreek enkel over betalen, niet over ontvangst. Er zit echt niemand op een afdeling van een bedrijf te kijken naar wie iets betaald, maar of het betaald is. Of iemand nu samenwoond of niet, zal die gasten een worst zijn. Als de openstaande rekening maar betaald wordt.

Het is, zoals aangegeven, grotendeels persoonlijk. Ik weet in iedergeval dat bedrijven helemaal niet naar namen kijken, enkel of een factuur/rekening al is voldaan.

TS geeft aan dat hij samen met z'n vriend liever heeft dat beide namen er op staan. En dan moeten ze daarvoor niet op GoT zijn, maar bij de bank ;)

Dat van het IBG kan ik me voorstellen, om zo toch fraude tegen te gaan. Dan zou je er eigenlijk vanuit mogen gaan dat banken daar wat beter mee omgaan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:09
Toch kan het wel interessant zijn om te weten wie het bedrag betaald, zeker als bedijf.
Bij ons op het werk ontvangen we vele tienduizenden betalingen per maand, en als jij een factuur van pietje betaald kan het zijn dat deze niet automatisch wordt verwerkt. Dan moet er weer een collega extra klopwerk doen.

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Voor een bedrijf moet de boekhouding kloppen. Je hebt 2 types facturen. Openstaande, en voldane facturen.

Dat het bedrijf waar jij werkt dat zelf moeilijker maakt, tjah, eigen keuze van het bedrijf. Zo heb ik voor vrienden ook wel eens een rekening betaald. Gaat altijd goed hoor. Factuur is dan namelijk voldaan, en niet meer openstaand.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ongeacht of het voor bedrijven en instanties uitmaakt welke namen er aan een rekening zijn verbonden, wil ik nogmaals mijn vraag stellen: wie heeft er een gezamenlijke rekening bij de Rabobank? En hoe zit het daar met de namen: bij internetbankieren, op de afschriften, op de rekeningen van anderen als je iets overmaakt, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb even gekeken op mijn eigen afschriften (m'n vader heeft een en/of rekening...), als ik geld van hen krijg staat er als afzender (gefingeerd): J. Jansen eo, dus niet de naam van de tweede rekeninghouder... misschien dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 10:55
Even een afschrijving gemaakt bij de Postbank ( online ):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Bedrag (euro)            1,00 Bij 

Rekening                 <rekeningnr>  - <naam> en <naam> <plaats>
Tegenrekening            <rekeningnr>  - <naam> <plaats>
Datum                    27-02-2008 

Mutatiesoort     
Naam / Omschrijving
Mededelingen             test

Beide namen worden worden dus genoemd van de En/Of rekening.

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:57

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 253576 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:43:
wie heeft er een gezamenlijke rekening bij de Rabobank? En hoe zit het daar met de namen: bij internetbankieren, op de afschriften, op de rekeningen van anderen als je iets overmaakt, etc?
* We Are Borg meldt

Alleen mijn naam + EO. Afschriften heb ik niet, Internetbankieren wel, overmaken ook gedaan. Alleen de eerste naam dus. En voor mij interesseert het me niks hoeveel namen er staan, dus je zult toch met Rabo moeten regelen

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Een van mijn docenten kreeg eens een bankrekening op de naam "De weledelgestrenge heer de."
Tja, het probleem is niet altijd de tweede naam, maar soms gewoon ruimtegebrek.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1