Linksys WAG200G doet vreemd.

Pagina: 1
Acties:

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:25
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Linksys WAG200G ADSL Home Gateway.
Eerst even de oude situatie:
Wij hadden een Sitecom ADSL modem en die ging naar een Linksys WRT54G. Heeft altijd goed gewerkt tot het sitecom modem stuk ging.
Toen heb ik een Linksys WAG200G gekocht. Dat is ADSL modem en router in 1.
Nu heb ik deze aangesloten volgens het boekje. Geinstalleerd met de sfotware die erbij zit, en na de installatie krijg ik onder in beeld (bij Windows Vista) bij verbinding: Lokaal en Internet. Zoals het hoort te zijn.

Nu mijn probleem. Als ik nu naar internet ga, kan ik naar www.nu.nl of www.google.nl en ook een zoekopdracht intypen, maar als ik naar tweakers.net ga, dan doet hij het niet( ik kan wel pingen naar tweakers.net). En zo zijn er een hoop site's die het niet doen. Ook kan ik mijn mail niet binnen halen.
De verbinding is zeker goed, want toen ik het adsl modem van een kennis leende kon ik weer vrolijk internetten. Maar mijn vraag is nu, wat kan er mis zijn met het nieuwe Linksys Modem/Router?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Wij hebben trouwens internet over de analoge lijn en een Planet Internet ADSL Comfort abbonoment.

Vriendelijke groet, Rick

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 22:26

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik denk dat ik ooit ergens heb gelezen dat het aan een DNS (nameserver) setting kan liggen op jouw computer of op de router. Misschien kan dit helpen om je in de juiste richting te sturen.

Verwijderd

Lijkt idd sterk op een probleem met dns, eventueel eens testen a.d.h. je hosts file (c:\windows\system32\drivers\etc) als je daar een adres + ip ingeeft kun je kijken of je zo wel op de website raakt.

edit: zet dit es in je host file

213.239.154.36 http://gathering.tweakers.net

eventueel kan je ook eens het commando nslookup uitvoeren

via cmd -> nslookup "hier je adres" (zonder quotes)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 18:34 ]

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:25
Dank je, ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar bleef niet werken. Ben terug geweest naar office centre voor een nieuw, thuis aansluiten en draaide meteen.
Ik weet niet wat de fout was, maar nu werkt het :)

Dank voor hulp _/-\o_