Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• poppymieke
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik heb een zen micro 5 GB, zo een jaar of 2 denk ik. Met periodes gebruik ik hem intensief, dan weer weken niet. Ik heb ondertussen verschillende problemen :
- als ik er muziek wil opzetten en de organizer op mijn pc opstart en de zen aansluit, gebeurt het erg vaak dat ik de boodschap ' speler niet aangelsoten '" krijg. Ik moet het dan verschillende keren opnieuw proberen vooraleer het echt lukt...
- als ik de batterij oplaad met een batterijlader in het stopcontact, blijft hij ' vastzitten' op het laatste liedje. Ik kan hem niet alleen laten opladen en hem als speler ondertussen afzetten....
- als ik hem een tijdje niet heb gebruikt, moet ik hem verschillende keren rebooten vooraleer hij terug werkt.
- Na hem een tijd wel te hebben gebruikt, verdwijnt de info op het scherm, hoor ik alleen de muziek nog, maar kan ik dus niet meer zien of hij nu op of aan staat en wat hij afspeelt. Ik moet hem ook dan verschillende keren rebooten...
- en nu heb ik een probleem met het ' stekkertje ' voor mijn oortjes : als die insteken, valt de klank helemaal, of half uit, ik mag hem absoluut niet bewegen of het is gedaan met normaal naar muziek luisteren, maw : de meerwaarde van dat ding - zijnde : je kan hem overal mee naartoe pakken - werkt bij mij echt niet meer : ik moet hem echt muisstil laten liggen en dat nadat ik hem eerst in alle richtingen heb gedraaid om normaal geluid te krijgen als ik er wil naar luisteren. Heb dat getest met verschillende oortjes en pc-aansluiting en hij heeft het altijd.... Ligt dus aan de zen zelf....

heeft iemand tips om dat op te lossen ?

Als ik dat niet in orde krijg, wil ik een nieuwe kopen. maar ik heb daarover verschillende vragen :
- als het bij deze al zo snel misloopt, en ik koop een nieuwe met een groter geheugen ( en dus duurder ), gaat dat dan opnieuw gebeuren ? Maw : hebben jullie de ervaring dat de levensduur van dit apparaat lang genoeg is ?
- kan ik de muziek die op mijn huidige zen staat, makkelijk overzetten naar een nieuwe ? ( wil echt niet meer al die cd's er opnieuw moeten op invoeren :-ç )
- werken de nieuwste zens allemaal op windows 98 SE ?

alvast bedankt voor jullie tips ! Mieke

Gepost op: Vandaag 16:04:40

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 19:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Mieke: welkom.
Ik heb je topic even verplaatst van OH naar PMD (Portable Media Devices)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:03
klinkt alsof hij echt 'gaar' aan het worden is..

je zou eventueel een nieuwe firmware erop kunnen zetten (weet niet of dat kan met Zen's)

[ Voor 45% gewijzigd door sjongenelen op 26-02-2008 20:16 ]

you had me at EHLO

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 22:29
Als je oordopjes plug zo brak is lijkt mij dat een hardware fout en is er niets aan te doen tenzij je goed kunt solderen.
En of het nog een keer geeurd is altijd de vraag, het is niet de bedoeling dat een speler kapot gaat maar het kan altijd gebeuren.
Volgens mij werken de nieuwste Zen spelers wel met Windows 98 als je drivers van de Creative site download.

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 22:29
TheNymf schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:16:
klinkt alsof hij echt 'gaar' aan het worden is..

je zou eventueel een nieuwe firmware erop kunnen zetten (weet niet of dat kan met Zen's)
dat kan ja.
ik heb ook een ZEN Micro en bij mij kwam dat je het aantal keer opnieuw op moet starten bekend voor.
het is erg frustrerend ja en daarom heb ik ook sinds gister een nieuwe mp3 :9
maar bij mij was dat meestal op te lossen door hem te verbinden met een pc

• poppymieke
Ik had gisteren een hele reply gemaakt, maar raar genoeg is die verdwenen of niet verschenen.... Dus maar opnieuw dan :
Bedankt voor de tips : het opnieuw installeren van de firmware heb ik idd al eens gedaan toen hij echt helemaal niks meer deed en dat werkte toen wel.
Maar dat verklaart nog niet het probleem van mijn oortjes ( en dat ligt echt aan de zen, heb het getest ... ).
Ik heb naar creative zelf ongeveer mijn bovenstaande post gemaild, maar nog geen antwoord gekregen....

Op de moment heb ik eigenlijk 2 opties :
of ik laat mijn zen repareren, maar ik weet niet of dat wel kan omdat het een model is dat niet meer wordt gemaakt ( ik heb het zelf ergens in januari 2006 gekocht en heb de factuur niet meer, maar dat kan ik zien aan de datum van de installatie van de bijgeleverde software )
of ik koop een nieuwe : maar dan zou ik graag 1 hebben met 16 Gb, hij moet vooral dienen voor mziek en is de fotokwaliteit niet zo belangrijk. Maar ik werk nog met een pentium 3 met windows 98 en ik heb op de site van creative gezien dat de recente zens als systeemvereiseten allemaal een recente versie van windows nodig hebben.... Als dat zo is, wordt het wel een heel dure grap, want ik vrees dat mijn pc-bakje dat niet aankan en dan aan vervanging toe is. En dat heb ik er nu ook weer niet voor over ....
Dus : als iemand ervaring heeft van een recente zen die echt werkt op windows 98, laat mij dat dan aub weten !
( ben vandaag al even gaan zien, ik kan hem ehct niet missen en zou graag een oplossing hebben ... )

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 22:31
Over het oortjesprobleem:

Dat probleem heb ik met mijn ZEN Micro 5GB ook gehad en dat was wel op te lossen door deze opnieuw te solderen. Echter is dit wel een gruwelijk prutswerk en moet je goed zijn met een soldeerbout om dit te kunnen.

Overigens zijn er via de Engelstalige sites: www.nomadness.net en www.epizenter.net wel guides/tutorials te vinden hoe je de Zen precies open moet schroeven, vast moet solderen en weer dicht moet maken.

Daarnaast kunnen veel spelers wel Windows 98 SE aan, maar moet je vaak specifieke drivers hiervoor downloaden. Kijk anders ook bij Meizu (gaat wel maar tot 4GB dacht ik, maar toch), deze hebben mooie spelers, die kwalitatief goed zijn en als het goed is ook met Win98 samenwerken.

Veel succes ermee!

• poppymieke
alex, merci voor je tip over het solderen... Zal me daar een vrijwilliger voor moeten zoeken, want ik heb antwoord gekregen van creative en er is geen oplossing mogelijk blijkbaar ... Dit was hun antwoord :
bedankt voor uw email aan Creative.

De problemen met de speler zijn te verdelen in 2 groepen.

Enerzijds is er het probleem met de hoofdtelefoonaansluiting. Dit is een
hardwarematig defect, dus dat kunnen we helaas niet verhelpen.

Wat de rest van de problemen betreft, hiervoor kunt u het volgende
proberen:

- neem de batterij uit de speler
- houd de aan/uit schakelaar vast in de aan-stand
- plaats de batterij zonder de schakelaar los te laten
- wacht op het Recovery menu
- laat de schakelaar los
- kies voor Cleanup en bevestig uw keuze (de data op de speler blijft
hierbij gespaard)
- kies voor Yes en bevestig uw keuze
- geef de speler 5 minuten de tijd om de harde schijf te controleren
- kies voor Reboot als de speler in het Recovery menu staat

Daarna kunt u deze driver downloaden en installeren op uw PC:

http://nl.europe.creative...ype=1&OSName=Windows+98SE

En daarna deze firmware update uitvoeren op de speler:

http://nl.europe.creative...ype=4&OSName=Windows+98SE

Als de overige problemen niet zijn opgelost met deze stappen, dan zijn
ook deze hardwarematig.

Wat betreft uw vraag over een nieuwe speler: Wij verkopen helaas geen
spelers meer die met Windows 98SE kunnen werken.

Ik hoop u hiermee uw vraag naar tevredenheid te hebben beantwoord. Wij
verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen als u
reageert.

Met vriendelijke groet,

Op vraag van de betrokkene heb ik zijn naam verwijderd.... ( wel raar dat hij het een pobleem vindt dat zijn naam wordt vermeld als hij als vertegenwoordiger van het betrokken bedrijf en in functie bovenstaand antwoord formuleerde ... :? .) Hij heeft trouwens achteraf wel een concreet en goed voorstel gedaan, mn het aanbod om gerevisited oude zens te kopen die wel op windows 98 draaien of het voorstel om een 2de handse pc te kopen. Hij zei ook dat ik eventueel wel kortijng had kunnen krijgen op een nieuwe als ik wel een pc had gehad waarop hij werkte. Vond ik het antwoord dat ik had verwacht na mijn eerste mail, maar beter laat dan nooit ... ;)
Ik heb trouwens al mijn spaarcenten bijeen geraapt en een nieuwe pc en m-3speler gekocht, en ja hoor, het is weer een zen geworden ... . Hopelijk gaat deze langer mee.
O-)
Technical Support Advisor
Creative Labs Europed

Ik ben daar niet zo tevreden over en heb zelf het volgende geantwoord :
Beste,

Bedankt voor uw volledig en uitvoerig antwoord.
Ik kom nav van uw antwoord tot de vaststelling dat :
1. mijn huidige speler niet meer bruikbaar is omdat het hardwareprobleem
niet op te lossen is ( een speler die geen muziek meer laat horen odmat de
hoofdtelefoonaansluiting niet meer naar behoren werk - wat blijkbaar niet
kan verholpen worden - is alleen nog goed voor de vuilbak ...)
2. ik er geen nieuwe kan kopen omdat mijn huidige pc en besturingsprogramma
de nieuwe apparaten niet meer aankunnen.

Ik heb mijn zen gekocht in januari 2006.Dat kan ik afleiden uit het feit dat
ik op 6 januari 2006 de bijgeleverde software heb geinstalleerd.
Ik heb voor mijn zen een stevig berschermingszakje gekocht, goede oortjes
van 100 euro en goede boxen. Dat heeft me dus wel wat gekost....
Ik heb er uren en uren werk in gestoken om alle muziek erop te zetten.
En ik kan er momenteel niks meer mee doen tenzij ik een nieuwe pc en nieuw
besturingsprogramma en nieuwe zen koop.... . Dat kan ik me niet permiteren
en zou eerlijk gezegd ook niet mogen als ik reeds in het bezit ben van een
apparaat dat net iets ouder is dan 2 jaar...

Eigenlijk voel ik mij serieus bekocht....

Groeten,

[ Voor 11% gewijzigd door poppymieke op 28-03-2008 00:51 ]

• alex3305
poppymieke schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:18:
...

Wat betreft uw vraag over een nieuwe speler: Wij verkopen helaas geen
spelers meer die met Windows 98SE kunnen werken.

...
Eigenlijk klopt dit niet helemaal. Creative verkoopt namelijk spelers die met MTP uitgerust zijn en volgens mij kan dit ook gewoon in Windows 98 SE werken. Echter moet je hier wel even voor Googlen, want ik kan het zo niet vinden.

Daarnaast kun je ook nog altijd 'onofficiele' software gebruiken die met de Zen Werken, zoals die van Red Chair Software.

Veel succes ermee!

• poppymieke
Dag alex,;

Ik zal dat van die andere software eens uitzoeken.
Al moet ik toegeven dat ik na hun laatste antwoord dat ik ontving, niet veel zin meer heb in creative-produkten... Voel me namelijk niet erg klantvriendelijk behandeld :

"Geachte mevrouw ...,

Er zijn nog maar zeer weinig mensen die gebruik maken van Windows 98.
Omdat er simpelweg geen vraag meer naar is, ondersteunen wij dit ook
niet meer voor de nieuwe spelers.

Wij kunnen het natuurlijk niet helpen dat u een oude computer heeft.

Wat betreft de accessoires: Uw oortjes en speakers kunt u ook met een
andere speler gebruiken, daar heeft u niet perse een Zen voor nodig."

Ik voel me echt niet goed bij dit antwoord : ik weet dat niet veel mensen meer gebruik maken van windows 98, en dat zij een commercieel bedrijf zijn dat in de eerste plaats winst wil maken en dus niet veel moeite willen doen voor mensen met ' maar een oude computer '.
Maar ik ben toch heus geen uitzondering wat betreft het hebben van een beperkt budget voor het aanschaffen van pc's en aanverwante artikelen.... Ik voel me eigenljk vernederd door deze reactie : ik kan het niet betalen, dus moet ik maar op een ander...

Terwijl mijn grootste probleem is dat ZIJ me een produkt hebben verkocht dat na iets meer dan 2 jaar normaal en voorzichtig gebruik kapot is... En dat vind ik dus niet normaal....
En daar reppen ze met geen woord over...

Wat vinden jullie daar nu van ?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja, W98 is nu wel echt prehistorie en je kunt moeilijk verwachten dat ze daar nu nog support voor gaan bieden met hun nieuwe apparaten. Het kan wel, door UMS-apparaten te fabriceren, maar Creative wil daar niet aan.. dus heb je helaas gewoon pech. Aangezien je toch geen garantie meer hebt kun je net zo goed een andere speler kopen, eentje die wél UMS heeft.

• poppymieke
op dit vlak ben ik blond... Wat is een UMS-apparaat ?

Ik begrijp trouwens wel dat het commercieel niet meer interessant is om iets te maken dat werkt op windows 98. Ik vond alleen dat die mensen van die helpdesk zeer weinig berip hadden voor mijn probleem, en zich van hun eigen verantwoordelijkheid niks aantrokken ( ik vind het echt niet normaal dat een apparaat van 2,3 jaar oud ondertussen enkel nog goed is voor de vuilbak en je daar als fabrikant alleen maar kan op zeggen dat ' er niks aan te doen is ' ). Eigenlijk had ik verwacht dat ze me zouden uitleggen hoe en waar ik het zou kunnen ( laten ) maken ( al ben ik me ervan bewust dat ook dat veel geld zou kosten, maar in ieder geval minder dan een nieuwe pc en besturingsprogramma en nieuwe zen aanschaffen ... ) , of me zouden kunnen zeggen waar ik eventueel aan een oude versie zou kunnen geraken die wel nog op windows 98 werkt .
En als dat echt niet kan, verwacht ik begrip voor mijn probleem ipv botte reacties dat ze er niks kunnen aan doen dat ik een oude pc heb.... .

Werken de ipods op windows 98 ?

[ Voor 0% gewijzigd door poppymieke op 28-03-2008 00:52 . Reden: fout , stond maanden ipv jaar ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
UMS = universal mass storage. Ook simpel te vinden als je er eventjes op Googled ;) Het houdt in dat je de speler als externe schijf kunt benaderen. iPods werken verder met iTunes.. geen idee of dat op Win98 werkt. Ik gok eigenlijk van niet omdat je voor de nieuwste iPods een bepaalde versie van iTunes nodig hebt. In ieder geval, voor iPods moet je in Apple Talk zijn. Daar worden ze besproken :)

• alex3305
Als ik jou was poppymieke zou ik gaan kijken voor Meizu spelers. Deze zijn niet al te duur, maar hebben wel maar beperkte capaciteit (max. 8GB). Echter ondersteunen deze WEL UMS en dus ook Windows 98.

Dat Creative geen Windows 98 support meer wil geven is wel begrijpelijk, aangezien Microsoft het zelfs niet meer support. Het antwoord is dus wel logisch, echter hadden ze het ook op een andere manier kunnen verwoorden vind ik. Ook heb je daarnaast ook nog Philips spelers die ook harde schijven aan boord hebben.

Naar mijn weten werken iPods trouwens niet officieel op Windows 98. Onofficieel zal het waarschijnlijk wel te doen zijn, maar weer niet met de nieuwste spelers gok ik. Dit kun je ook zien bij de downloadsite van iTunes (http://www.apple.com/itunes/download/) die aangeeft alleen nog maar XP en Vista te ondersteunen. Overigens is er wel software van Red Chair software (http://www.redchairsoftwa...port/proassist.php?c=9899) die wel Windows 98 en Me ondersteund met de iPod. Echter is het wel zo dat je eerst je iPod moet verbinden en 'installeren' bij iemand die of Windows 2000, of XP of Vista heeft. Wel is dit vrij technisch zo te zien... en ook alleen in het Engels
Pagina: 1