Toon posts:

call of duty 4 problemen met 6800xt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg artifacts als ik Call of Duty 4 speel. :| Ik had dit probleem voorheen nooit. :P Hoe langer ik speel des te erger die strepen worden en irritanter. Toen ik na het spelen in Everest keek naar de sensors stond GPU ong. 100 graden en bij GPU omgeving ong. 60 graden. 8)7 Dat is volgensmij behoorlijk aan de hoge kant? Is het verstandig om een nieuwe videokaart te kopen :? Ik heb namelijk morgen een LAN party. Ik dacht dan aan een 7600 gs of iets in die richting..

specificaties:
Windows XP SP2
moederbord:
Dell Dimension 8300
Pentium 4, 3.0 GHz
120GB
6800xt 128mb, 256 bit
1GB DDR pc3200

Alvast bedankt! ;) ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als dat ding zo heet wordt is het eerste wat je doet toch naar de koeling kijken.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
100 Graden is vrij heet. De kans is wel aanwezig dat je artifacts door die temperatuur komen. Een goedkope oplossing zou kunnen zijn om je koeler even stofvrij te maken en eventueel loshalen, nieuwe koelpasta erop en weer opnieuw bevestigen.

Ik zou als ik jou was niet teveel geld meer aan dit systeem uitgeven. Mocht je een nieuwe kaart willen kopen, zoek dan een betaalbaar kaartje in vraag&aanbod. Een 7600GS is wel heel erg matig, er zijn voor weinig geld een stuk snellere kaarten te krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door Depep op 26-02-2008 16:06 . Reden: typfout ]

specs

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39

M2M

medicijnman

en voor die lan van morgen, simpel weg een tafelventilator meenemen, of een rol ducktape en een 80 mm fannetje. Zet dat op je videokaart en je artevarcts zijn in de meeste gevallen verleden tijd.

-_-

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
Ik moest op een lan ooit m'n pc op de kop zetten, omdat anders de heatsink eraf viel... gewoon een beetje creatief zijn :P

Homey — Critics are those without skills to create.

• M2M

M2M

medicijnman

offtopic:
hoevaak tafelventilators al niet mijn pc gered hebben... en met zo'n koptelefoon op je hoofd hoor je dat ding toch niet :)

-_-

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:53
Depep schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:05:
Ik zou als ik jou was niet teveel geld meer aan dit systeem uitgeven. Mocht je een nieuwe kaart willen kopen, zoek dan een betaalbaar kaartje in vraag&aanbod. Een 7600GS is wel heel erg matig, er zijn voor weinig geld een stuk snellere kaarten te krijgen.
Nee die zijn er niet, je mag blij zijn als je voor 45 euro een 2ehandse 7600GS vind.

Specs

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
desnoods kan je nog voor een ATI x1600? gaan qua prestaties nagenoeg gelijkt... (of die voor 45 te krijgen zijn is een 2e btw)

• Solid_Aapie
Dutch2007 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:57:
desnoods kan je nog voor een ATI x1600? gaan qua prestaties nagenoeg gelijkt... (of die voor 45 te krijgen zijn is een 2e btw)
Nee sorry een 7600GS is toch egt wel wat sneller als een X1600pro. En de 1600XT is eol dus daar betaal je, je nieuw scheel voor. De enige optie is tweedehands als je niet teveel geld wilt uitgeven maarjah voor morgen red je dat niet. Ik zou dus zoals hieronder word aangeraden je kast openzetten en er een flinke ventilator tegenaan zetten dan werkt wel een dagje ;) Als je dan eenmaal van de LAN afkomt kan je rustig verzerzoeken naar een goedkoop vervangend kaartje :D

[ Voor 40% gewijzigd door Solid_Aapie op 26-02-2008 17:06 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok hartstikke bedankt mensen! ;)
Het probleem is over nadat ik het klepje van de koeling er af had gehaald en is even heel goed had schoongemaakt. Er zat enorm veel stof op! Nu is ie ong. 55 graden bij het spelen van Call of Duty 4 en ong. 50 graden als ik gewoon in Windows zit!
Maar ga ik er qua graphics niet vooruit als ik mijn videokaart vervang door een 7600gt of een Ati X1650 ofzoiets.

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:04:
Ok hartstikke bedankt mensen! ;)
Het probleem is over nadat ik het klepje van de koeling er af had gehaald en is even heel goed had schoongemaakt. Er zat enorm veel stof op! Nu is ie ong. 55 graden bij het spelen van Call of Duty 4 en ong. 50 graden als ik gewoon in Windows zit!
Maar ga ik er qua graphics niet vooruit als ik mijn videokaart vervang door een 7600gt of een Ati X1650 ofzoiets.
wil je nu nog het maximale uit je pc halen, en wat leuke extra's meenemen zoals het afspelen van 1080P materiaal met je huidige processor, dan zou ik eens kijken naar de agp varianten van de huidige reeks videokaarten. Haal dan gelijk een extra gigabyte aan ram geheugen (wel even checken of het compatable is) en houd ook je voeding in de gaten. Check daarvoor het voedingen topic even. Voor de rest is dell helaas geen gemakkelijke upgrader, tenzij je het voor veel geld bij dell zelf doet. In ieder geval succes!

-_-

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
Voor AGP zou ik blijven bij een X1950 Pro voor DX9 games op high, of een HD 3850 voor DX10. Je hebt niet veel AGP kaarten meer over..

Homey — Critics are those without skills to create.

• Solid_Aapie
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:04:
Zeker wel. Met een 7600GT/1650XT gaat dat ding een stuk rapper!

Specs

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb zelf een X800 XT PE en kan COD4 op 1920x1200 draaien met alles high alleen door oververhitting gaat spontaan de monitor op standby soms...

Ik heb het opgelost door mijn kast open te zetten en 2 120mm koelers er op te richten...

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
7600GT en 7600GS is nogal een verschil. De 7600GS zou ik je afraden, die is niet veel sneller dan je huidige kaart.

[ Voor 49% gewijzigd door Depep op 27-02-2008 14:33 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Nu doet Cod4 het weer, maar krijg nu na tijdje spelen andere foutmelding:
PFN_LIST_CORRUPT
iemand een oplossing??
Alvast bedankt! ;)

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 12:54
Probleemoplossing bij een 'STOP 0x0000004E PFN_LIST_CORRUPT'-foutbericht

HOOFDADVIES: kijk eens voor een nieuwe pc. Want zon pc heeft ze beste jaren gehad. En voor 300-400 euro heb je een nieuw systeem

Als het'n corrupte driver betreft, dan kun je het volgende proberen:
via oa SIW, kun je zien welke hardware in je pc is ingebouwd. Als de fabrikant bekend is, naar de site gaan en de nieuwste drivers downloaden en opslaan (op'n andere partitie of'n cd/dvd schijfje), nog niet installeren.
Alle drivers (grafische kaart, geluidskaart, modem, netwerkkaart, tv kaart enz...) verwijderen (kan ook door de c schijf idd te formatteren).
Vervolgens xp opnieuw installeren en de nieuwste drivers.

Wat je ook kunt doen is je geheugen testen (met bvb memtest)op geheugen-errors, hoeveel MB is d'r ingebouwd ?
Wat aanvankelijk genoeg kan zijn, kan na verloop van tijd (afhankelijk van hoe zwaar je de pc belast en hoeveel geheugenverslindende programma's d'r bij gekomen zijn) veranderen in te weinig geheugen.
Als dit het geval is, dan kun je geheugen bijprikken. Als uit de test blijkt dat je veel errors hebt, dan zul je waarschijnlijk nieuwe geheugenreepjes moeten aanschaffen

Gr,

[ Voor 5% gewijzigd door StormRider op 28-02-2008 01:21 ]

Pagina: 1