Toon posts:

Win installeren verkeerde schijf geformat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn nieuwe pc opnieuw moeten installeren en ik heb daarbij de verkeerde geschijf geformateerd (dat je kan doen voordat je winXP erop laat installeren), dus nu wordt deze schijf (Maxtor OneTouch, 120GB) niet meer herkent in windows! :(
Graag wil ik de data erop terug of, als het mogelijk is, de schijf weer partitioneren zonder data verlies.
Wat raden jullie me aan?

Verwijderd

Welkom op GOT :)

Je kan 'get data back' proberen

maar, als je nu iets wegschrijft naar die schijf - of windows over je oude data heen hebt geinstalleerd
dan ben je dus gegevens echt kwijt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 15:33 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:48

M2M

medicijnman

ik raad je bij deze aan de zoekfunctie van got te gebruiken.

tools voor dataretrieval zijn in overvloede te vinden. Sommige werken onder windows, sommige hebben een eigen boot cd, sommige staan op de ultimate boot cd. Google is je vriend, zeker in dit soort situaties.

goed, ik hoop dat je tijdens je installatie gekozen hebt voor een snelle formatteersessie, anders is de kans op het terugkrijgen van je data... een stuk minder. Is het dan data die je echt terug wilt, schakel dan een professioneel bedrijf in.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
rvanleeuw> Ik heb er niets overheen geschreven. Ik heb na het constateren van mijn fout meteen de ontkoppeld van de pc. Het enige probleem is dus dat windows de schijf niet herkent als een partitie.

M2M> Ik hoop ook dat ik voor een snelle formatteersessie heb gekozen. Ik weet niet wat voor formatteersessie het is dat windows uitvoert tijdens die stap van de installatie.

Ik zal getdataback proberen.

Verwijderd

"Snelformatteren" of "formatteren" zoals de opties bij het installeren van Windows genoemd worden leveren voor zover ik weet geen noemenswaardig verschil op wat betreft de kansen op het succesvol terughalen van gegevens. Het enige dat "formatteren" extra doet is een schijfcontrole.

Verwijderd

Probeer ook deze ff om je partities terug te halen:
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Pagina: 1