[BabyXL/Fritz] - Klapperende lijn Fritz! 7170 agv upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds eind januari heb ik een eigenaardig probleem met mijn internetverbinding. Mijn modem (een Fritzbox 7170 Annex B (ISDN)) kan de internetverbinding slechts 90 seconden in stand houden; waarna de verbinding automatisch wordt verbroken. Daarna gaat het modem zelf weer trainen/synchroniseren en wordt een nieuwe verbinding opgezet (die het vervolgens maar weer 90 seconden uithoudt). Met andere woorden: een klapperende lijn.

Na dit kenbaar te hebben gemaakt aan mijn internetprovider, er vervolgens een KPN-monteur langs is geweest om de lijn door te meten, en een ander gecheckt te hebben met de modemleverancier (AVM) bleek de klapperende lijn het gevolg te zijn van een upgrade die BabyXL/Tiscali heeft doorgevoerd waardoor bepaalde modems (zoals Fritz! / Speedtouch) niet langer correct schijnen te functioneren en gaan klappen.

Enig - tussentijds - alternatief is dat de lijnverbinding handmatig wordt teruggezet naar 2Mb. Als je een 22Mb lijn hebt, is dat natuurlijk onacceptabel; daarnaast sta je praktisch machteloos nu het een probleem betreft dat primair speelt tussen modemleverancier en BabyXL/Tiscali speelt en firmware upgrades uitblijven zolang de modemleverancier en BabyXL/Tiscali er 'niet uit zijn'.

Vraag is of meerdere mensen recentelijk last hebben gehad van klapperende lijnen die mogelijkerwijs het gevolg zijn van een upgrade door Tiscali/BabyXL (al dan niet via TweakDSL of een andere provider) en zo ja, van welke configuratie je gebruik maakt en of (en hoe) dit probleem reeds is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

22 Mbit lijn bij Tiscali ?
Dat kan volgens mij sowieso al niet..

Maar waarom regel je geen ander modem ? Is een snelle oplossing.
Ik snap heus wel dat je met je Fritz wilt blijven werken, maar ja... dat kon wel eens even gaan duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry moest natuurlijk 12-24Mb BabyXL/Tiscali lijn zijn.

Waarom geen ander modem? Ik heb het geprobeerd met een Speedtouch en die had precies hetzelfde probleem. Ik was niet van plan om een hele verzameling modems aan te schaffen omdat een netwerkleverancier een upgrade doet die niet geheel compatible lijkt te zijn met internationale standaarden ;( . Ik zou graag zien dat BabyXL/Tiscali Wholesale de boel op orde brengt; ik begrijp van AVM dat ook zij afhankelijk zijn van BabyXL/Tiscali zijn nu onvoldoende inzichtelijk is waardoor het probleem is ontstaan. Met name daarom ben ik nieuwsgierig of dit probleem ook elders speelt (ik lees er vooralsnog heel weinig over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een zakelijke lijn ofzo ?
Babyxl/Tiscali bestaat natuurlijk niet meer en Telfort biedt alleen 20 Mbit aan..

Ik snap je wel hoor... Maar ja, ik denk toch dat je aan het kortste eind gaat trekken...
Ze gaan hun "update" natuurlijk niet voor jou terugdraaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neen in het geheel geen zakelijke lijn; ik neem een TweakDSL "T" (Tiscali) 12-24 Mbit lijn af. Ik kan toch niet de enige zijn in deze wereld die een Fritzbox op een Tiscali (Annex B) lijn heeft aangesloten en zodoende problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, snapte het al niet.... dan nog is het een Tweakdsl / Telfort lijn.... Tiscali bestaat echt niet meer :-)
Tja, lijkt me niet dat je de enige bent nee.. Maar nu kun je dus al deze tijd niet internetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.... dan nog is het een Tweakdsl / Telfort lijn.... Tiscali bestaat echt niet meer :-)
Ik denk dat het een kwestie van aanduiden is. Mijn internetprovider is inderdaad TweakDSL. De infrastructuur cq. netwerklijn waar TweakDSL gebruik van maakt is die van Tiscali Wholesale (oftewel het oude BabyXL). Zij bestaan nog wel degelijk en concurreren met o.a. BBned en KPN.
Maar nu kun je dus al deze tijd niet internetten ?
Tiscali Wholesale heeft de lijn nu getrimmed naar 2Mb... internet gaat nu dus heel erg traag. Blijer ben ik met het feit dat mijn VOIP-verbindingen wel in stand blijven en niet tussentijds worden afgebroken vanwege disconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Die Firmware update geprobeerd ?
http://www.avm.de/en/fram...nex%26category%3Dfritzbox

Wel opletten dat je de Annex B pakt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:52:

[...]

Tiscali Wholesale heeft de lijn nu getrimmed naar 2Mb... internet gaat nu dus heel erg traag. Blijer ben ik met het feit dat mijn VOIP-verbindingen wel in stand blijven en niet tussentijds worden afgebroken vanwege disconnect.
Heb je al een oplossing ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

wat ik persoonlijk denk dat het probleem is (heb dit ondervonden als 3e lijns support bij KPN) dat je lijn wil syncen op een speed die tehoog of te veel distortion heeft dit is door 90% van de KPN monteurs gewoon niet te concludern en de meeste 3e lijns snappen van voor naar achter niet hoe dit op te is lossen.

Wat het makkelijkste is om te testen is bij de provider je snelheid per profiel een stuk naar beneden te laten zetten. en ik neem aan dat ze bij je provider ook een network spectrum analizer zullen hebben en dan per keer een min of 10 bekijken op wel stuk van de frequenties het mis gaat. zo kunnen ze perfect zien wat de max van je lijn gaat zijn en waar hij stabiel blijft.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

IEF

Why so serious?

Wellicht overbodig, maar krijg je wel een stabiele linesync met een ZyXEL modem ? (ik neem aan dat je die gekregen hebt bij je abo).

Ik heb al even eerder meegemaakt dat een Fritz!box het niet meer deed na werkzaamheden bij Tiscali (het netwerk dan he). Dus ik hou dit topic even in de gaten :)

Verder moet je wel rekening houden met het feit dat Tiscali optimaliseert voor modems die ze zelf uitleveren ook. Natuurlijk vervelend als daardoor jouw AVM Fritz! niet meer functioneert, maar dat is het risico van andere/eigen modems gebruiken.
Denk persoonlijk niet dat Tiscali het een biet zal interesseren :)

Ook wel interessant: Welke firmware heb je nu ? (en heb je die upgrade al geprobeerd van Januari ?)

[ Voor 41% gewijzigd door IEF op 28-02-2008 01:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties.

Toen de problemen zich voordeden had ik de laatste firmware (van 9 januari jl.) er reeds enkele dagen opstaan. Heb het niet geprobeerd met een ZyXEL modem - reden is best stupide; ik heb geen wireless ZyXEL modem en moet die dus gaan aanschaffen. Jammer alleen dat ZyXEL modems geen S0 poort hebben voor ISDN centrales - daarin zit nu net die meerwaarde van Fritz (wat ik overigens in gebruiksvriendelijkheid op en top vind).

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

IEF

Why so serious?

Ik heb geen wireless modem.. so? Kabel aansluiten.. Het gaat ook alleen om die linesync test nietwaar? :) Wat voor ZyXEL heb je ? (een 660R? 660H? 2602R? 2602H? - en is die dan zilver of zwartkleurig..)

Lijkt me erg interessant om te weten of je lijn wel stabiel is met een ander modem of dat het puur aan je Fritz!Box ligt, ongeacht wat AVM zegt. (Blijkt anders dat je lijn gewoon zelf klappert bijv... lijkt me erg lullig na al die moeite..)

[ Voor 12% gewijzigd door IEF op 28-02-2008 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen wireless modem.. so? Kabel aansluiten.. Het gaat ook alleen om die linesync test nietwaar? Wat voor ZyXEL heb je ? (een 660R? 660H? 2602R? 2602H? - en is die dan zilver of zwartkleurig..)
Voor de linesync heb je idd een punt - zal hem vanavond eens uit de verpakking gaan halen. Volgens mij heb ik de 2602R (zilver-kleurig) gekregen.

Feit is wel dat de lijn stabiel is. TweakDSL heeft de lijn aanvankelijk tot 12Mb teruggebracht om te zien of de lijn dan niet langer klapperde. Dit leverde geen resultaat op. Vervolgens is er dus een KPN monteur langsgekomen voor het doormeten van de lijn. Die monteur constateerde dat de maximale lijnsync 13.9Mb zou zijn, dat er geen noemenswaardige fouten waren en dat de lijn dus akkoord was. Vervolgens is die KPN monteur gaan bellen met Tiscali. Tiscali zei (althans dat kon ik uit het gesprek volgen) dat dit een bekend probleem was, dat men het in onderzoek heeft en met de verschillende modemleveranciers overleg voert. De enige snelheid waarop de lijn zonder klappen zou functioneren is die snelheid uit het stenen tijdperk waarop ik nu draai, 2Mb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieldek
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-03 08:14
Ik heb sinds een week of zeven hetzelfde probleem. Mijn provider is speedlinq en de verbinding loopt via babyxl. Sinds januari wordt alles omgezet naar een zgn nieuw stabiel profiel. Mijn (duitse) fritzbox 7170 begon te klapperen (30 seconden verbinding en dan weer een minuut verbroken). Eerst dacht ik dat de fritzbox het begeven had. De oude speedtouch deel het immers. Nu lees ik op een tiscali forum exact hetzelfde probeem. Tisali en speedlinq houden op te bestaan en gaan over in telfort. Er is blijkbaar een ander soort verbinding. Ik heb helemaal geen bericht gehad dat dit een probleem zou kunnen geven met de fritzbox. Overigens lees ik dat voor de tiscali gebruikers de verbinding 'gedowngrade'wordt waardoor het weer schijnt te werken. Ik heb de fritzbox weer opnieuw aangesloten maar een verbinding is niet mogelijk. Nieuwe software maakt overigens niets uit. Er schijnt ook met avm te zijn gecorrepondeerd. Weet iemand nog meer over dit probleem en een mogelijke oplossing

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ook ik heb dit probleem gehad, Fritzbox 7170. Ik heb daarna gewoon weer het oude modem
speedtouch 516i aangesloten en de Fritzbox 7170 zo ingesteld dat internet via LAN1 te vinden was ipv de DSL ingang. Ik heb dit zeker een week of twee gedaan zonder problemen.
Nu op dit moment heb ik de Fritzbox weer aangesloten en tot op heden geen problemen.

Oh: Provider : Speedlinq wat overgegaan is naar Telfort dus tot 20mb. Snelheid is hier redelijk acceptabel.

(als ik nou telefonie nog aan de gang krijg? )

Groeten,

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:08
Pas nog een 7170 aangesloten op telfort met 3 voip-lijnen. Werkt perfekt.
In bellen via telfort en budgetphone 2x, uitbellen via telfort en voipcheap. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken dat probleem heel goed. heb ook een tijdje geklooid met mijn quicknet verbinding. Heb er nooit een oplossing voor gevonden en de fritz weer terug gezonden naar de leverancier.

Was een fantastisch apparaat maar helaas niet stabiel te krijgen.
Pagina: 1