Toon posts:

Zoektocht naar bestand van >20 GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heeft een vriend van mij een torrent gemaakt van 23 GB. Allemaal foto's en filmpjes. Ik heb die torrent toen gestart met Transmission. Ik had nog slechts 21 GB vrij op mijn HD & daarom heb ik de doelmap voor downloads en tijdelijke bestanden verwezen naar mijn externe harde schijf (ruimte genoeg). Na een poos te hebben neergeladen kreeg ik de melding "er is nauwelijks nog ruimte vrij op uw opstartschijf………" HUHHHHHH!!!
Goed. Torrent wou ook niet verder. Daarom gaan we verder met kleine bestanden via rapidshare.com.

Maar nu komt het probleem. Toen ik de torrent stopte, verwachte ik mijn schijfruimte op macintosh HD terug te krijgen. Maar dat is niet gebeurd. Ik heb vernomen dat dit "]reserveerde ruimte" is. Maar dat is nu niet meer nodig. Hoe fiks ik mijn 21 GB terug, want er is nog maar 150 kB over.

Dit heb ik nu gedaan:

Met AppDelete transmission verwijderd.
Met spotlight gezocht naar de neergeladen bestanden en verwijderd.
Met cocktail verborgen bestanden weergegeven en gezocht naar .tmp bestanden.
meerdere keren schijfpermissies gefikst en lege schijfruimte overschreven.
Met WhatSize gezocht naar grote bestanden (trial gaat echter tot 20 GB)

Ik heb het niet op kunnen lossen, en zit dus met een volle schijf waarvan ik niet weet hoe het kan. Hopelijk weet iemand van hier hoe ik het moet fiksen want ik heb al veel gegoogled en dingen geprobeerd, maar begin krankzinnig te worden.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 15:34
Je hebt voor windows een programma dat heet: Treesize.
Hiermee kan je precies zien per map hoe groot het is. Wanneer je op de onderliggende map klikt dunt het zich uit naar grote.

Misschien dat er ook zoiets bestaand voor een Mac.
Klik Treesize

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies daar heb ik ook naar gezocht. Ik kwam toen uit bij WhatSize, waarna ik -op basis van die gegevens- kan zeggen dat in verborgen map ~Volumes moet zitten, Als ik echter in die map ga zoeken vind ik het niet :(

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Hmm, dit probleem heb ik dus overlaatst ook gehad. Al dacht ik dat dat aan een Java programma lag waar ik aan bezig was en niet aan Transmission.
De oplossing voor mij was Onyx, verschillende cashes wissen en andere dingen die zichzelf uitwijzen, en op een paar minuten weer 23GB terug.

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

eh.. windowsprogramma's zal TS niet zo veel aanhebben...

maar goed, misschien heb je wat aan een trial license van omnidisksweeper?

http://www.omnigroup.com/applications/omnidisksweeper/

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Nitai

Live the life you love.

Heb je al geprobeerd te rebooten?

Je kunt ook JDiskReport proberen (freeware).

Weet je trouwens zeker dat het aan je torrents ligt?

Anders kun je ook dit scriptje (freeware) gebruiken - Large Files Search is gewoon een Unix commando maar in een user-friendly jasje ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 26-02-2008 15:08 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik denk dat ik het het gevonden met omnidisksweeper. Het lijkt erop dat onder Mac HD een bestand (volume) is aangemaakt voor mijn externe HD, genaamd Macinosh HD, die naar mijn downloadmap verwijst. (de naam van mijn externe harde schijf).

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/obeter/albums/479628/Picture%201.png

Ik kan het alleen niet verwijderen met de trial. Zal even een andere manier proberen en dan post ik hier het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Sweet!! Thanks allemaal!

Het is handmatig gelukt door onzichbare bestanden weer te geven en te verwijderen :) ( " file:///Volumes/ " intypen in safari). Er stond nog 25,6 GB aan troep op dat volume. Nu allemaal weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 15:18 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Nitai

Live the life you love.

Fijn om te horen :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1