verkeerde bios update targa visionary XP

Pagina: 1
Acties:
  • 818 views

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:39
Oke, stom geweest,

Ik heb een targa XP Visionary XP.
Die gaf wat problemen en ik moest een Bios update uitvoeren.
Echter; ik pak de bios van een XP10, doe een update en heb nu een probleem.
In een XP10 zit een Mobility radeon 9600 en bij mij een 9000. Gevolg, ik heb totaal geen beeld meer en kan dus ook niet terugflashen. Weet iemand een manier om bijv. mijn BIOS te resetten of om er toch de oude bios (die ik heb, had hem gebackupped) op te zetten?

Nogmaals, ik heb dus totaal geen beeld en hij start ook niet echt op.
Ik denk dus dat ik eerst moet resetten, maar weet niet hoe.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:35

E-Vix

Nu met sneeuw!

Resetten kan niet. Een bios is niet iets dat als je de stroom er af haalt weer terug gaat naar de vorige staat.
Weet je wat voor soort bios het is? Award, Ami, Phoenix, ...?
Zoek dan even met Google naar de desbetreffende noodprocedure. Meestal kan je door een bootbare diskette te maken met daarom een batchfile die direct je bios flasht hem nog redden. Dit is een soort van noodprocedure die in de meeste computers ingebakken zit.
Als je geen diskettestation in je laptop hebt zitten dan zou het heeeeel misschien ook met een bootbare cd kunnen, maar dat zou je echt even na moeten zoeken.
Je kan overigens ook nog even proberen te bellen met de helpdesk van Targa. Wie weet kunnen ze je nog helpen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:39
E-Vix schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:35:
Resetten kan niet. Een bios is niet iets dat als je de stroom er af haalt weer terug gaat naar de vorige staat.
Weet je wat voor soort bios het is? Award, Ami, Phoenix, ...?
Zoek dan even met Google naar de desbetreffende noodprocedure. Meestal kan je door een bootbare diskette te maken met daarom een batchfile die direct je bios flasht hem nog redden. Dit is een soort van noodprocedure die in de meeste computers ingebakken zit.
Als je geen diskettestation in je laptop hebt zitten dan zou het heeeeel misschien ook met een bootbare cd kunnen, maar dat zou je echt even na moeten zoeken.
Je kan overigens ook nog even proberen te bellen met de helpdesk van Targa. Wie weet kunnen ze je nog helpen.
resetten is idd het verkeerde woord.
Ik dacht een AMI, maar ga eens kijken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weet iemand een manier om bijv. mijn BIOS te resetten of om er toch de oude bios (die ik heb, had hem gebackupped) op te zetten?
Kijk eens in de FAQ van dit subforum. We hebben een stuk dat letterlijk hierover gaat. Volgende keer doen voordat je een topic opent :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.