[OE] Ontvangt soms wel, soms geen mail

Pagina: 1
Acties:

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:01
Hey,

Ik heb twee in principe identieke laptops die beide het probleem hebben dat ze soms volstrekt willekeurig een mailtje niet ontvangen. Ik gebruik op beiden een volledig up-to-date XP SP2 met een mailserver van de webhoster van het domein. Soms komen mailtjes naar die adressen niet door, en soms komen mailtjes die van die adressen verzonden worden niet aan.

Stel dat er drie mailtjes verzonden zijn, van A, B, en C, dan kan het zomaar zijn dat A en B wel aankomen, maar C niet (of een andere volgorde). Aangezien het om medische gegevens gaat is het toch wel vrij handig als die dingen wél betrouwbaar aankomen. Volgens de beheerder van de mailserver van het domein ligt het aan de lokale instellingen, maar volgens mij staan die gewoon goed. Ik heb met HijackThis beide laptops gescanned maar daar zat niets tussen. Ook gebruiken beide pc's Norton Antivirus (ook voor de mail en voor de firewall).

Ik post hier in CSA, maar vermoed dat dit ook wel eens in netwerken zou kunnen. Ik heb de virusscanners en spamcontrole op de mailserver uitgezet zodat in principe alles hier lokaal binnen moet komen en ik heb ook gecontroleerd of de betreffende server geblacklist is, maar dat heeft nog niet geholpen. Ik hoop dat iemand me wat pointers kan geven, want ook Googlen levert verrekte weinig op, vooreerst.

Addendum:
Beide personen hebben ook een 'gewoon' email-adres bij hun ISP, zou het nog een idee zijn om de mail van het bedrijf naar die ISP (@home en Planet) door te laten sturen? Met die adressen is nog nooit gezeur geweest, namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Zsub op 26-02-2008 14:12 ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:01
Sorry voor de schop en dubbelpost.

Oplossing lijkt vooreerst te liggen in het feit dat de Gmail smtp-server heel eigenwijs het gmail-adres als reply-to adres meegaf, ipv het adres@domeinnaam.nl. Dat heb ik inmiddels volgens mij gefixed, is nog even afwachten of het goed gaat. Cheers!