Ik ben bezig met het integreren van abnamro iDEAL op een webpagina.
Echter ik heb ruzie met de SHA1 hash code. Dus hopelijk is hier iemand met ervaring!
Zonder sha1 code kan ik rustig betalen maar MET hash krijg ik een error:
unknown order/1/s/
In de documentatie staat dat ik de volgende parameters moet hashen:
orderID, Amount, Currency, PSPID, eigen pass string
Ik geef deze precies in de goede volgorde mee en er word netjes een hash code gegenereerd. In de test hash pagina van ABN die strings om kan zetten komt precies de zelfde code eruit als wat mijn PHP code genereert via sha1. Dus dit klopt.
Verder heb ik strtoupper geprobeerd, maar dit mocht ook niet baten. Hij wilt gewoon niet de hash pikken.
Ik de FAQ staat dat ik de volgende velden moet hashen:
In order to create the SHA signature the merchant should hash the following values :
1. OrderID
2. Amount
3. Currency
4. CardNo [optional, for DirectLink]
5. PSPID (the PSPID should be IN THE SAME CASE as registered at ABN AMRO Bank!)
6. Operation Code [optional, for DirectLink]
7. alias [optional]
8. aliasusage [optional]
9. The string entered in the technical information for the SHA signature
Lekker verwarrend dacht ik zo. 2 handleidingen die totaal wat anders zeggen. Al deze parameters zijn lege input tags die ik niet vul met data. Kan ze dus ook niet meenemen in de hash.
Ook staat er in de ABN admin het volgende veld:
3.1. Controle van de bestelling, URL van de XML pagina
Wat houd dit precies in? Is dit nodig voor de SHA-1 sleutel? Op het moment heb ik maar een bestand aangemaakt aangemaakt met de code:
echo '<orderID="'.$_POST['orderID'].'" amount="'.$_POST['amount'].'" currency="'.$_POST['currency'].'" PSPID="'.$_POST['PSPID'].'">'
Maar geen idee wat het nut hier van is. (het word wel gebruikt, want als ik een mail commando toevoeg krijg ik netjes mail)
Kan iemand mij hier mee verder op weg helpen?
Echter ik heb ruzie met de SHA1 hash code. Dus hopelijk is hier iemand met ervaring!
Zonder sha1 code kan ik rustig betalen maar MET hash krijg ik een error:
unknown order/1/s/
In de documentatie staat dat ik de volgende parameters moet hashen:
orderID, Amount, Currency, PSPID, eigen pass string
Ik geef deze precies in de goede volgorde mee en er word netjes een hash code gegenereerd. In de test hash pagina van ABN die strings om kan zetten komt precies de zelfde code eruit als wat mijn PHP code genereert via sha1. Dus dit klopt.
Verder heb ik strtoupper geprobeerd, maar dit mocht ook niet baten. Hij wilt gewoon niet de hash pikken.
Ik de FAQ staat dat ik de volgende velden moet hashen:
In order to create the SHA signature the merchant should hash the following values :
1. OrderID
2. Amount
3. Currency
4. CardNo [optional, for DirectLink]
5. PSPID (the PSPID should be IN THE SAME CASE as registered at ABN AMRO Bank!)
6. Operation Code [optional, for DirectLink]
7. alias [optional]
8. aliasusage [optional]
9. The string entered in the technical information for the SHA signature
Lekker verwarrend dacht ik zo. 2 handleidingen die totaal wat anders zeggen. Al deze parameters zijn lege input tags die ik niet vul met data. Kan ze dus ook niet meenemen in de hash.
Ook staat er in de ABN admin het volgende veld:
3.1. Controle van de bestelling, URL van de XML pagina
Wat houd dit precies in? Is dit nodig voor de SHA-1 sleutel? Op het moment heb ik maar een bestand aangemaakt aangemaakt met de code:
echo '<orderID="'.$_POST['orderID'].'" amount="'.$_POST['amount'].'" currency="'.$_POST['currency'].'" PSPID="'.$_POST['PSPID'].'">'
Maar geen idee wat het nut hier van is. (het word wel gebruikt, want als ik een mail commando toevoeg krijg ik netjes mail)
Kan iemand mij hier mee verder op weg helpen?